Kiinassa osui Tesla betoniseen aitaan, siitä toiseen autoon ja syttyi tuleen. Ohitustilanteen jälkeinen tapahtuma ja yksi kuollut.
Onkos kiinassa käytössä autopilot beta? Toki tämä lienee perinteinen ajovirhe, joskin aika käsittämätön sellainen. Joka tapauksessa, tuo tuleen syttyminen alkaa olla ongelmallinen asia ja antaa katsoa mitä erimaiden viranomaiset siitä sanoo. Ei toki koske pelkkää Teslaa ja tämähän on etukäteen tiedetty ongelma.
Teslan myyntitavoite 1M tälle vuodelle, lähteenä kaksi alihankkijaa → kurssi mukavasti 3.5% ylhäällä.
Eli ei jaksanut kauaa painaa tuo kolari, sinne vaan keissi jatkoksi 23 muun tunarin joukkoon. Noh, ehkä sieltä jotain joskus tulee uloskin, mutta ei tänään.
This would result in enormous delays. As was the case last year, the new plans would have to be made available to the public for four weeks, after which citizens and associations would have four weeks to submit objections, and these would then be evaluated. This would mean that final approval would not be granted in mid-May but even later. This would mean that Tesla would not meet its official target date for a production start this July.
As Vogt stated regarding the responsible department head, a decision on a possible interpretation could only be made when further statements and expert opinions are available. This also poses the question of whether the public must re-evaluate the entire Tesla project or only modified partial aspects.
Even if a re-interpretation of the plans can be avoided, it still seems to be a matter of weeks, not days, until final approval. In addition to the final approval, the state authorities would also have numerous preliminary applications from Tesla for review. According to Minister Vogel, two further preliminary applications have been submitted since the end of March.
Eikös tuo ole ihan normaali prosessi niin EU:ssa kuin Ameriikassakin. Suomessa kysellään naapureiden mielipiteitä ikkunanpielien maalaamiseen ja rännien ulkonäköön. Tuommosta tuotantolaitosta taidetaan kysellä vähän laajemmin.
Normaali saksalainen byrokratia, Musk luuli että hommat hoituu samalla tavalla kuin Kiinassa eli suhteilla & rahalla. Nyt maksetaan siitä virheestä hintaa.
Berliini on aikataulussaan. Ihan perus FUDia tuo viivästymisestä kirjoittelu. Käännetään asiat päälaelleen ja aletaan mölisemään.
Samallalailla tuossa “driverless Tesla” tapauksessa muuttui todellisuus vähän toiseksi median käsittelyssä…
Media: “TESLA PALOI 4 tuntia”,
Palomestari: “Sammutimme autopalon 3-4 minuutissa ja jäähdytimme akustoa 4 tuntia Teslan ohjeen mukaan”.
Media: “OMG FSD/Autopilot kills people! Regulate autopilot!”
Todellisuus: Autopilot ei ollut käytössä ja autossa ei ollut FSD optiota ostettuna.
FUD on aika paksua tällä hetkellä. Kannattaa ottaa se huomioon kun lukee uutisia tai yhtään mitään. 1Q tulos julkaistaan kohtapuoliin.
No ei ne varmaan seisonut siinä vieressä kun se kolari tapahtui ja auto alkoi palamaan? Sammutuksen aloitukseen menee kuitenkin aina jokin tovi hälytyksestä.
Niin, joku voi miettiä että onko 4h akun jäähdyttelyn ja 4h palon sammuttamisen välillä merkittävä ero, tilannehan on se että jos ei akkua jäähdytetä niin se syttyy palamaan uudestaan. Kun ICE auto kerran sammutetaan niin hyvin harvoin se siitä syttyy uudestaan.
Tämän videon testissä kaveri näyttää, että on mahdollista ajaa Teslalla ilman kuskia istumalla turvavyön päälle, aktivoimalla Cruise Controllin sekä poistumalla kuskin paikalta.
Voisiko kolarissa käynyt niin, että kaverit testasivat toimiiko Teslan ilman kuskia ja tarkoitus oli aktivoida Autopilot, mutta aktivoitiin nopeasti epähuomiossa Cruise Control
Kyllä siinä alkaa olla Tesla-bulleilla selittelemistä ympäri internettiä. Suurin asia on vasta edessäpäin, kuka myöntää ensimmäisenä että Level 5 ja robotaxi on oikeasti huuhaata. Sillä on valtava vaikutus lapun arvoon ja yksittäisten autojen myyntikatteeseen ja yhtiön tuloksen tekemiseen.
Teslalla on tällä hetkellä 3 akuuttia ongelmaa käsillä: jarruongelmat, FSD:n väärinmarkkinointi joka kuolemia sekä autojen palamiset törmäyksen yhteydessä. Jälkimmäinen on toki kaikkien akkuautojen ongelma, mutta teslat on noista törmäyksistä johtuen eniten otsikoissa tuli perseen alla.
Ja nyt on sitten kiinalaisten kanssa sukset ristissä: