Tesla - Tulevaisuuden johtava autovalmistaja? (Osa 2)

Olipahan taas esitys miksi tätä yhtiötä vastaan ei kannata betata:

  • Energy bruttomarginaali yli 30 % (!), 6 %-yksikön pomppu edelliskvartaalista - joka oli edellinen ennätystaso
  • Autojen valmistuskustannukset laski kaikkien aikojen matalimmalle tasolle, laskua $1,700 viime kvartaalista. Vaikka samaan aikaan kalleimman auton Cybertruckin merkittävä ramp-up käynnissä
  • Cybertruck kääntyi bruttomarginaaleilta positiiviseksi etuajassa
  • Operating margin yli tuplaantui jo Q1 pohjasta 5,5% → 10,8 %
  • R&D ja SG&A kulut painui alimmalle tasolle yli vuoteen
  • Bruttotulos paras 2023-2024 aikana ja kääntynyt jo hyvään nousuun
  • Q4:llä ohjeistetaan kaikkien aikojen isointa myyntiä, 2024 toimitusmäärät kasvaisi yllättäen viime vuodesta
  • Halvempi auto tulossa edelleen H1’25
  • Ensi vuoden toimitusmäärissä kasvua 20-30 %
  • Shanghain uusi energiavarastointitehdas aloittaa tuotannon ensi kvartaalissa
  • Laskentateho tuplaantuu loppuvuoden aikana elokuusta. FSD:n kehitys nopeutuu.
  • Vapaa kassavirta korkeimmalla tasolla yli vuoteen, vaikka capex (mm. AI vetämänä) korkeimmalla tasolla yli vuoteen
  • Kaikkien aikojen korkein operating cash flow

Kaikki on taas kasvussa (v/v). Paitsi kulut laskee.

41 tykkäystä