Olipahan taas esitys miksi tätä yhtiötä vastaan ei kannata betata:
- Energy bruttomarginaali yli 30 % (!), 6 %-yksikön pomppu edelliskvartaalista - joka oli edellinen ennätystaso
- Autojen valmistuskustannukset laski kaikkien aikojen matalimmalle tasolle, laskua $1,700 viime kvartaalista. Vaikka samaan aikaan kalleimman auton Cybertruckin merkittävä ramp-up käynnissä
- Cybertruck kääntyi bruttomarginaaleilta positiiviseksi etuajassa
- Operating margin yli tuplaantui jo Q1 pohjasta 5,5% → 10,8 %
- R&D ja SG&A kulut painui alimmalle tasolle yli vuoteen
- Bruttotulos paras 2023-2024 aikana ja kääntynyt jo hyvään nousuun
- Q4:llä ohjeistetaan kaikkien aikojen isointa myyntiä, 2024 toimitusmäärät kasvaisi yllättäen viime vuodesta
- Halvempi auto tulossa edelleen H1’25
- Ensi vuoden toimitusmäärissä kasvua 20-30 %
- Shanghain uusi energiavarastointitehdas aloittaa tuotannon ensi kvartaalissa
- Laskentateho tuplaantuu loppuvuoden aikana elokuusta. FSD:n kehitys nopeutuu.
- Vapaa kassavirta korkeimmalla tasolla yli vuoteen, vaikka capex (mm. AI vetämänä) korkeimmalla tasolla yli vuoteen
- Kaikkien aikojen korkein operating cash flow
Kaikki on taas kasvussa (v/v). Paitsi kulut laskee.