Tikkurila - Salkku täyteen maalia

JIIIIHAAA !!! :money_mouth_face:

1 tykkäys

Ai että, nyt oli hyvä preemio, tälläsiä niiden aina pitäis olla. Aamulla heti myyntiin ja nauttimaan!

Kandee ehkä lykätä myyntiä ensi vuoden puolelle, niin siirtyy myyntivoittoveron maksu vuodella eteenpäin :wink:

Onnea kaikille Tikkurilan omistajille. On sen verran kova preemio tässä tarjouksessa, että hyvin suurella todennäköisyydellä menee läpi. PPG toimii melko vähän näillä Tikkurilan maantieteellisillä alueille, joten tuskin mitään yrityskauppaviranomaisilla on sanomista tähän. PPG myös paljon enemmän teollisuusmaaleissa, kun Tikkurila kuluttajapuolella, joten yhteensopivuus näillä yhtiöillä on todella nätti.

17 tykkäystä

Onko odotettavissa aamusta kurssinousua?Kannattaako tänään vielä ostaa?

et taida tänään saada enää halvalla.mutta voin myydä sulle 25€/kpl jos haluat

1 tykkäys

Kurssi todennäköisesti nousee heti avauksesta hyvin lähelle tarjoushintaa, koska uskon markkinoiden pitävän tarjouksen läpimenoa myös lähes 100 %:n todennäköisenä.

1 tykkäys

heh, jätän väliin tällä kertaa :slight_smile:

:smile: Tuli joulu sitten etuajassa. Jälkiviisastelu on sitä parasta, mutta itse tätä tietyllä tapaa odotin ja myös asiasta kirjoitin. Globaali markkina on jättien hallussa ja Tikkurila on taas pieni peluri, jolla on hyvät brändit ja isot markkinaosuudet niillä markkinoilla joilla toimii. Kun arvostus on ollut jo pitkään turhan alhainen, niin ei yllätä että joku tuli ja ostaa pois. Loppupeleissä kyse on kuitenkin aika bulkkituotteesta, sekoitetaan tietyt ainesosat yhteen ja burkitetaan erivärisiin astioihin. Harmitaa vaan suuresti että näin meiltä ostetaan näitä harvoja kuluttajien bränditaloja pois hiljakseen mutta varmasti. Listalla seuraavaksi Rapala & NR, sitten alkaa olla meidän sampo ryöstetty.

8 tykkäystä

Ihan näin ei-omistajana ajattelin onnitella omistajia, kelpaisi kyllä omillekin sijoituksille tuollainen “pieni” nousu.

Kiitos, minulla salkun suurin. Eilen möin 1300kpl mutta ei se harmita:)

7 tykkäystä

onnittelut kaikille!!! hieno lahja tikkurilalta! kannattaako myydä nyt vai pitää ensi vuoteen?
ymmärsinkö oikein, että jos pidän 18.1. asti, omistajana saan 25 per osake?

2 tykkäystä

Ehkä osan myyn tän vuoden puolella, varsinkin jos nousee 25 päälle.

Veroja jos osalla siirtää vuodella.

1 tykkäys

Kyllä tässä tavallaan silti haikein mielin ollaan, vaikka tulikin Tikkurilan kyytiin vasta tässä syksyllä hypättyä. Aikoinaan Laatugurua lukiessa törmäsin tähän keissiin ja pienen dropin kun otti niin saatiin vihdoin omaan salkkuun mukaan.

Verrokkeihin alennuksessa oleva, perheomisteinen, defensiivinen, mahdollinen osinkokone ja potentiaalinen ostokeissi oli sellainen tapaus mihin oli helppo hypätä kyytiin mukaan.

Toki jos tuo ostotarjous menee kaikin puolin läpi niin en missään nimessä silti tien poskeen tämän perään itkemään, vaan lähdetään rahat taskussa etsimään uusia mielenkiintoisia kohteita :sweat_smile:

Kannattaa selkeästi opiskella/lukea kirjoja sekä kuunnella itseä viisaampien mielipiteitä ja analyysejä. Kaverikin tänään kiitti kun olin Tikkurilan keissistä hänen kanssaan puhunut ja muutama viikko sitten oli itse lopulta painanut osto-nappulaa

6 tykkäystä

Pari viikkoa sitten tuli ostettua, ihan kiva uutinen. Muutama analyytikko muistaakseni pohdiskeli mahdollisella yrityskaupalla ja niinhän siinä kävi.

3 tykkäystä

Sieltähän se tuli odotetusti. Tikkurilaa sai todella halvalla pörssistä ja ostotarjous on hyvä, joskin on todella sääli ettei tätäkään arvostettu pörssissämme yhtään. Arvostuskertoimet, trimmattu, focusoitu tehokkaaksi ja parempiin suihin.

Ikoninen, perinteikäs hieno firma. Aika ristiriitaiset tunteet vaikka salkussa olikin.

7 tykkäystä

Kyllähän tämä preemio vahvisti uskoani Paasikiviin omistajina, lienee laitettava Tikkurilasta vapautuvat rahat joko Kemiraan tai Uponoriin. Eivät halvalla kuitenkaan luopuneet omistuksestaan. Olet täysin oikeassa, eivät sijoittajat eivätkä oikein analyytikotkaan täysimääräisesti arvottaneet Tikkurilaa, aika samoilla fiiliksillä tuosta ostotarjouksesta, mutta riihikuiva käteinen kyllä tuo lohtua.

Lisäys: Jonkinlainen käänteinen vertailukohde on Nokian rinkulat, jota sai kyllä uskomattoman halvalla keväällä, mutta tällä hetkellä sijoittajat ovat valmiita maksamaan kovia kertoimia (tämänhetkisestä) tuloksesta. No, ensi vuonna sitä kasvua lienee odotettavissa, jos markkinat ovat oikeassa tällä kertaa. Siinäkin se ostotarjous roikkuu ilmassa.

5 tykkäystä

Onnea omistajille! Hyvä preemio suhteessa yrityksen suorittamiseen.

Ja turha selittää että tätä ostoa osasi joku ennakoida :smiley:

3 tykkäystä

Ei kyllä ollut unelmissakaan. Toki se mietitytti kun isoja blokkeja oli paljon jokin aika sitten ja myös Paasikivi tankkaili isosti.

1 tykkäys

https://tools.euroland.com/majorshareholder/sf-tik_new/?lang=fi-fi#

Jännä muuten että Tikkurilalla on nykyään näinkin vähän pienomistajia, vaikka itse olen ainakin kuvitellut Tikkurilan olevan yhä perinteinen kansanosake. Päivittyneellä kurssilla vain max parilla tonnilla Tikkurilan osakkeita omistaa vain noin 11 000 ihmistä. Osakkeenomistajien kokonaismäärälläkään (21 000) mitattuna ei yllä edes lähellekään Helsingin pörssin top 15 -kansanosakelistaa.

Onnea joka tapauksessa kaikille jotka ovat Tikkurilaan luottaneet tarpeeksi pitkään, toivottavasti tällaisia korkean preemion yritysostoja nähdään Helsingissä myös jatkossa!

4 tykkäystä

Kiitos :slightly_smiling_face: kukapa nostaisi kissan hännän kuin kissa itse, tuolta se ennustus löytyy minun vajaan kuukauden vanhasta viestistä :wink:

2 tykkäystä