Tikkurila - Salkku täyteen maalia

Inderes kehoitti myymään nopeasti. Onneksi itse en löytänyt mitään kohdetta rahalle. Hyvinhän tämä tosin tuotti😄

Pidin kyllä alunperinkin ostotarjouksen hyväksymistä alle 25 euron markkinahintaan turhan pikaisena, mutta esim. @Petri_Kajaani :n exit-raportissa kilpailevalla ostotarjouksella ei taideta spekuloida edes sivulauseessa vaan päädyttiin vähennä-suositukseen. Kilpaileva tarjous kertoo vaan sen, että vakaalla, tasaista kassavirtaa tekevällä laatuyhtiöllä riittää ottajia maantieteellisen positioitumisensa takia. Nythän tästä voi jopa kehkeytyä ostotarjouskilpailu eli 27,75 e ei ole lopullinen hinta.

Olen edelleen sitä mieltä, että markkinat ja analyytikot järjestelmällisesti aliarvioivat tätä yhtiötä kasvuosakehuuman takia, mutta teolliset ostajat ymmärsivät sen arvon paremmin. Ostotarjouksen tullessa p/e taisi olla vain 14-15 luokkaa. Mielenkiintoista onkin se, että vaikuttaako analyyseihin myös se, että markkinat arvostavat tällä hetkellä vain kovaa tulevaisuuden kasvua huikeilla kertoimilla. Entä sitten, kun korot joskus nousevat ja kasvukupla puhalletaan kokoon!?

Edelleen olen sitä mieltä, että on sääli, kun ikoninen, vuonna 1862 perustettu yhtiö päätyy ulkomaalaisomistukseen.

13 tykkäystä

Vai voiko olla niin, että mahdolliset ostajat näkevät/saavat isomman hyödyn sen käypään arvoon nähden mitä sijoittajat saavat 25e hintaan?

omistajille ei tarvitse antaa näköjään tietoja ennenkuin kilpaileva tarjous virallinen. ei se noilla maalijättiläisillä paljoa tunnu pikku ylihinta, kun omistus saattaa olla ikuinen.

1 tykkäys

Taitaa herkullinen tilanne sulaa?

Tikkurila Oyj:n hallituksen lausunto PPG Industries, Inc.:n tekemästä hallituksen suosittelemasta vapaaehtoisesta julkisesta käteisostotarjouksesta | Kauppalehti

Kisa jatkuu:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tikkurilasta-korotettu-ostotarjous-akzonobel-tarjoaa-31-25-euroa-osakkeelta/d6c841d5-2eac-4b7c-a6e9-8e1b094543e5

10 tykkäystä

Huh, iso virhe oli myydä. Ppg nostaa seuraavaksi. Mihin hinta ollenkaan nousee? :thinking: :blush:

5 tykkäystä

Siellä on siis kolme ostajaa? PPG, Hempel ja Akzonopel?

2 tykkäystä
2 tykkäystä

Myös tanskalainen Hempel kiinnostunut Tikkurilasta – yhtiön hallitus arvioi hollantilaisjätin ostotarjousta - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

3 tykkäystä
2 tykkäystä

Vaihto ei ollut tuollaisia määriä maanantaina eli eiköhän nuo ole hankittu 28-33 hinnoilla? :thinking:

Nyt ei helpolla luovuteta:

3 tykkäystä
5 tykkäystä

Kun vähän penkasee historiaa niin PPG yritti ostaa akzoNobelin 2017 huonosti onnistuen. Siellä olikin yllättävän tuttuja nimiä kuten Elliott Management, joka vaati puheenjohtajan vaihtoa, kun tarjousta ei hyväksytty. Aloin sit miettimään että voiko Akzon tikkurilasta tekemässä tarjouksessa olla ainakin jossain mielessä mukana pientä kettuilua PPG:n suuntaan :sweat_smile:

Tuolta voipi koko tarinan lukasta:

4 tykkäystä

Nyt on alkanut harmittaa, että tuli jätettyä Tikkurilaa salkkuun myyntiä varten, kun tämä prosessi näyttää venyneen. Nyt viimeinen vastauspäivä siirtynyt taas huhtikuun puoleen väliin, ja rahat jumissa - ja vieläpä OST:n puolella. Kuinka kauan tässä voi vielä mennä? :expressionless:

Voihan tuo ostotarjous vielä peruuntuakin mikäli viranomaishyväksyntöjä ei saada.

1 tykkäys

Juurikin tämän takia möin pörssissä pois vaikka hieman hinta oli alempi.

1 tykkäys

Kauankohan tämä Tikkurilan myyntijumi vielä kestää, onko kellään tuoretta tietoa?

Ostotarjous odottaa Venäjän hyväksymistä ja aikaa on nyt jatkettu vuoden loppuun. Olen itse omistaja ja en todellakaan hyväksymässä tarjousta. Yhtiökokous on 10.6 ja olen vastustanut johdon vastuuvapautta, koska sopivat yhdistymisestä. Vastustin myös osingon jättäimistä 0 € ja ehdotin että maksaisivat saman kuin viime vuonna. Toivoisin että mahdollisimman moni lähettää Annina Järvisellä valtakirjan ja on kanssani samaa mieltä

1 tykkäys