Minä olen kanssasi täysin samaa mieltä että tuotteiden ja kohteiden laadussa esim. Vs EQ, pääomistajien sitoutuneisuudessa, optioissa mahdolliseen arvonluontiin erilaisilla yritysjärjestelyillä jne. On osiensa summana niin paljon enemmän kuin tämän päivän markkina-arvo. Tilanteessa missä yhtiö on nyt ajautunut kiinteistömyrskyn keskelle suurilta osin ilman omaa syytään ansaitsi vähän enemmän kuin “riskitaso ei houkuta”.
Mutta tässä yhtiössä on sentimentti niin hapan ettei jaksa täälläkään huudella tuuleen ja keskityn toistaiseksi vain katsomaan kun oma salkku sulaa titaniumin tahtiin (tuntuu pahalta). On kuitenkin hyvä muistaa että Tommi Santanenkin on tänäkin iltana 137k köyhempi kuin aamulla herätessään. Eiköhän siis pääomistajilla ja hallituksella liene jonkinlainen intressi laittaa nahkaa likoon ja saada yhtiö joko entiseen loistoonsa tai vaikka myytyä suuremmalle toimijalle.
Ari Rajala puhui titaniumista pitkään ja kiihkeästi ostokohteena jo kultaisina aikoina joten eiköhän tämä 65miljoonan euron arvoisena ja vaikka 35% preemiollakin olisi jollekin ihan mukava makupala. Tälle ei lasketa muuta arvoa analyyseissa kuin että “se toki olisi ihan valtavan iso muutos arvostukseen” “tottakai siis jos titanium alkaakin tehdä jäätävää tulosta niin yhtiöhän on halpa hei!”
Mikään ei ole niin helppoa kuin lyödä lyötyä ja maalata tummia pilviä ja heittää lopuksi että jos yhtiö onnistuu niin yhtiö on edullinen. Mä muuten sanon samaa nesteestä enkä ole edes analyytikko.
Haluan lisätä vielä että Saulillahan aivan älyttömän pitkä ja hieno historia Titaniumin seuraamisessa ja sekä aika onnistunut recordi mitä suosituksiin ja tavoitehintoihin tulee joten olen suhteellisen nöyränä tämän faktan edessä kritiikistäni huolimatta.