Treenaaminen - Hyvää oloa keholle ja mielelle

Onko porukka tehnyt paljon etukyykkyä? Onko tullut otettua siinä isoilla painoilla? :slight_smile:

Jenni Puputti on kyllä erinomainen ohjeistaja ja valmentaja. :slight_smile: :point_down:

Olen tehnyt tuota erinomaista liikettä aika vähän, välillä se oli mukana Markku Tikan valmennuksessa ollessa. En ole siinä hyvä missään tapauksessa, mutta en ole sitä kovinkaan paljoa tehnytkään.

Omat mitat oli aiemmin tuossa. Sarjapainona etukyykyssä nykyään 100, 3x8 tulee tehtyä. Pari acl leikkausta takana, niin jotenkin aika varovasti tulee jalkojen kanssa oltua.

Edit. Ja saan tehtyä aivan pohjaan eli liikkuvuus hyvä👌

1 tykkäys

Penkkivideoita on kiva katsella, mutta penkistä en omissa treeneissä ole kovin innostunut, vaikka penkkiäkin yritän parannella.

On se upeaa, kun nostetaan hienolla tekniikalla suhteessa omaan painoon kovia romuja. :slight_smile:

:joy:

Kelpaisi tämän 61-vuotiaan kaverin kunto. Tosin hänellä on ollut kaurapuussa melko varmasti voisilmä sekä mukana veli + kreatiini että jotain muuta… no siis lääkärin apua. No joka tapauksessa kova kunto, peilaten, mitä hän oli nuorempana. :slight_smile:

Tuli mieleen Jeff Bezosista, että oletteko käyneet kehonkoostumusmittauksissa? Osa on toki vähän huonoja, jos on kiinnostunut tarkoista tuloksista, mutta osa laitteista jopa on aika tarkkoja ainakin taviksella. Millaisia tuloksia teille on tullut? Voisin laittaa omia tietojani, kunhan löydän ne jostain. :slight_smile:

1 tykkäys

Olen käynyt aikoinaan vuosittain mutta sitten kun otin siihen lisäksi myös pihti mittaksen niin lopetin tämän. Pihteillä mittaus näytti siis n. 4% alhaisempia rasvoja. Tää on vaan mun kokemus asiasta ja kyllä inbody ainakin suuntaa näyttää ja ehkä mulla oli vain paska mittaus laite?

1 tykkäys

Pihdeillä saa olla aika kokenut mittaaja, että tulokset ovat tasalaatuisia. Inbodyssa olisi taas hyvä vakioida olosuhteet kun mittauksissa käy. Mihin aikaan, koska treenattu viimeksi, onko syöty/juotu kuinka ennen mittauksia.

Minulla nuo mittaukset pihdit vs inbody meni käsi kädessä, toki mittaaja oli todella kokenut PT.

Enää ei tule käytyä missään mittauksissa, kun treenitkin on mallia mitä ehtii ja pystyy, silloin kun terveenä on. 10.12 jälkeen ollut viikon terveenä, nytkin takana viikon keuhkoputkentulehdus, ehkä viikon päästä uskaltaa mennä varovasti salille :sweat_smile:

4 tykkäystä

Mulla on mennyt sellaisella indobyn perusmittarilla ja pihdeillä aika samoihin. :slight_smile: Ja kun peiliin katsoon, niin tuntuu, että mun kohdallani nuo mittaukset varmaan meni ainakin suunta-antavasti oikein.

Mittaustapoja on monia ja on nykyään varsinkin erilaisia mittareita. Sitten on näitä tarkempia mittaustapoja, mutta niitä ei kai niin helposti pääse testailemaan (?).

Näistä on paljon juttua netissä, mutta sen olen ymmärtänyt, että erityisesti, jos on todella iso ja tosi tiukassa kunnossa oleva kaveri, niin siinä mittarit ja muut erehtyvät herkimmiten.

En ole ikinä ollut esim. seitsemän prosentin rasvoissa tai alle. Suhteellisen korkeista rasvaprosenteista onkin sitten kokemusta, mutta en silloin tutkinut, mikä oli rasvaprosentti :smiley:

EDIT:

Kanava on kiinnostava body- ja voimailujutuista kiinnostuneille. :slight_smile:

https://www.youtube.com/@mikaruohonen

Parhaita :slight_smile: https://www.youtube.com/shorts/MzQuNihTZOY

1 tykkäys

Ihan hyvät voimat noin 80-kiloiseksi :slight_smile:

• 463-pound squat: 463 × 0,453592 ≈ 210 kg
  • 330-pound bench press: 330 × 0,453592 ≈ 150 kg
  • 639-pound deadlift: 639 × 0,453592 ≈ 290 kg

Kovas kunnos, tätä eniten ihmettelen siinä, en niin paljoa noita rautoja:

image

4 tykkäystä