Treidaus viputuotteilla

Hei, kiitos nopeasta vastauksesta. Olen yrittänyt seurata kurssin liikkeitä tradingviewistä, mutta siellä ei taida saada daxin indeksiä reaaliajassa

Itse käytän referenssinä TV:ssä tikkeriä DE30EUR.

1 tykkäys

Olen tehnyt useita onnistuneita treidejä sp&n tuotteilla, mutta tästä daxista en oikein ota koppia. Aloittelijana liikenteessä. Viime kuussa n. 50 kauppaa eri tuotteilla.

Näitä on hyvä seurailla Economic Calendar - Investing.com
Positiiviset yllätykset (vihreät) tuovat nostetta indeksiin lähes poikkeuksetta.

1 tykkäys

Täytyy siis tutustua paremmin miten tuotteiden hinta elää dax indeksin kanssa. Liian isoa hajontaa en voi hyväksyä. Jää herkästi voitot saamatta.

Onko kellään tietoa miksi Nordnetin tuotteet sulkevat 21:00?

Se pörssi menee kiinni missä ne on listattuna

1 tykkäys

Lopettiko Nordea myymästä T LONG DAX NORDNET F315 -lappua tässä? (Ainakin viimeinen kauppa jossa NON ostajana on tehty 10:19) Eipä yllätä.

Nämä vipulaput voivat satunnaisesti mennä pois tarjonnasta jolloin laidat katoavat (yleensä tosin vain kun on isoa volatiliteettia - esim. jos seuraat SP500 vipusertifikaatteja jenkkiavauksen hetkellä niin usein ovat muutaman minuutin ilman laitoja). Voivat myös sulkea lapun jolloin uusia ei voi enää ostaa mutta omistamansa voi tietty myydä takaisin. Normisettiä näiden kanssa.

1 tykkäys

Minusta näissä on usein muuta kuin satunnaisuutta. Varsinkin jos katselet tilanteita missä toinen laita häviää. Jos omistat lappua jonka myyntilaita häviää, sinun todennäköisesti ei kannata myydä sitä.

Tottakai se ei ole satunnaista. Se on “satunnaista” siltä osin että sinä asiakkaana et voi ennustaa milloin näin tapahtuu. Koska botti seuraa markkinaa ja kun markkinan liikkeet ylittävät tietyt raja-arvot, pankin riskiä hallitaan ottamalla laidat pois tai koko lappu pois myynnistä.

Eivät nämä vipulaput ole hyväntekeväisyyttä vaan raakaa peliä sinä vs. pankki (no, pankin botti) siitä kummalla on parempi näkemys kohde-etuuden liikkeistä - ja pankilla on tietty built-in etu joka on ohjelmoitu mukaan koska botilla ei oikeasti ole mitään näkemystä vaan se mekaanisesti toimii algoritminsä mukaan veivaten spreadia ja laitojen paikalla oloa tai puuttumista.

1 tykkäys

Se on selvä, ja m-takaajallahan on iso gap-riski jonka vastapainoksi se tekee omia temppujaan. Olen laittanut niille viestiä että reilumpaa olisi kasvattaa spreadiä kuin ottaa toinen laita pois. Tää on niin väärin.

1 tykkäys

Minua ei haittaisi vaikka kasvattaisivat samalla preemiotakin. Se tosin toisi ansaitsematonta arvonnousua niille joilla positio on jo auki.

Lisäksi tuossa kohtaa poistuvat käsittääkseni jo tehdytkin myyntitoimeksiannot, etkä voi jättää toimeksiantoa lapusta korkeampaan hintaan vaan se on myytävä laidan hintaan

1 tykkäys

Nämä on niin kaukana US-markkinoiden ETF:stä kuin yö ja päivä. Ja meitä EU:ssa suojellaan muka. Suurinta vedätystä treidaajia kohtaan mitä tiedän. Tämä loppuisi ainoastaan sillä, ettei näitä kukaan ostaisi.

5 tykkäystä

MIkäli näiden kanssa haluaa pelata (-hävitä rahansa tehokkaasti) ja NN on kauppapaikkana, kannattaisiko siirtyä toisen välittäjän tuotteisiin? Onko tietoa, katoaako niiltäkin laidat yhtenään?

1 tykkäys

Ei ongelma ole Nordnetissä vaan esim. Nordeassa jonka pyörittämiä esim. NN:n turbot ovat.

3 tykkäystä

Laitojen häviämiseen kyllästyneenä kokeilin vuoden ajan tehdä kauppaa futuureilla. Niissä on kuitenkin vaikeutena skaalautuvuus. Yhden sopimuksen arvo on kymmeniä tai satoja tuhansia euroja enkä omilla pääomillani pysty strategiani mukaisesti jakamaan entryä useaan klipsiin enkä pitämään auki useita positioita eri allaolevissa. On henkisesti vaikeaa olla vain on tai off. Vaikka pyrin tekemään kaiken kuten ennenkin, tein vuoden aikana sen verran turskaa että vuoden yrittämisen jälkeen palasin viputuotteiden pariin. Totesin että on kuitenkin tärkeämpää pystyä säilyttämään hallinnan tunne vaikka sitten huonommilla tuotteilla.

2 tykkäystä

CFD:t on käteviä eikä sido niin paljon pääomaa ,mutta epäkelpoja yksityishenkilölle kun tappioita ei saa vähentää.

Mandatumilla pääsee niille kaivatuille jenkkien lapuille jos on ammattimaisen sijoittajan status ja tilillä saldoa

Tämä pitää paikkansa. Kunnes tilanne on muuttunut, sattumalta vaikka liikkeellelaskijan näkökulmasta suotuisammaksi, jolloin laita palautetaan ja kaupankäynti jatkuu normaalisti.

Olen pitänyt erästä lappua salkussa jo useamman kuukauden, ja toinen laita on ollut kateissa lukuisia kertoja, pitkiäkin aikoja kerrallaan, kunnes on taas palautunut.