Treidaus viputuotteilla

Selvä, häiriöitä varmasti syntyy…:grin: Hassu kun juuri tänään nasdaq 100 kohdalla. Luulisi tekevän tarpeeksi rahaa jo muutenkin, eipä luulis kenenkään omistavan niin paljoa, että tappiota tulis mahottomasti. Saattais olla hieman kusetettu olo jos olisi itse omistanut

Mitenköhän alas tuo öljyn kurssi vajoaa vielä :thinking: kivat tappiot tuli öljyn bull 8x vivulla kun en ihan tuollaista pudotusta odottanut :sweat_smile:

Nordnetin video liittyen kaupankäyntiin viputuotteilla.

Mistähän löytys live kurssit Nordnetin VIX:in viputuotteisiin “CBOE Volatility Index® (VIX) Futures
(Reuters RIC VXU0) CBOE Futures Exchange (CFE)”?

Tuo on ainakin lähellä

Kiitoksia paljon :+1:t2:

Olikohan tässä videossa nyt ihan kaikki tieto, mitä sijoittaja tarvitsee? Mitenkäs liikkeellelaskijan marginaali?

Esimerkiksi tänään T LONG SP500 NORDNET F25 turbo, jonka rahoitustaso on 3301,90 knockasi, vaikka kohde-etuus kävi alimmillaan 3321,75 First Northin aukioloaikana. Joskus laskin, että Nordean marginaali olisi 25 pistettä, mikä selittäisi tuon. Tätä ei kuitenkaan näytetä Nordnetin sivuilla.

Korjailkaa fiksummat, jos olen ymmärtänyt jotain väärin.

Löytyykö turbo knokanneiden listalta? Vai onkohan vain laidat kateissa…

Kyllä löytyy Nordean sivuilta. (Tosin tietenkin vielä pending kun tapahtui hetki sitten.) Nordnetin olisi syytä kertoa turbojen listassa se kohde-etuuden arvo, jolla myyty tuote oikeasti knockaa. Tai jonkun olisi syytä oikaista mun väärä käsitys :slight_smile:

1 tykkäys

Kyllä se knockkaus-taso löytyy rahoitustason vierestä selaimella. Mobiili-apilla niitä ei näy

Sotket stop-loss ja rahoitustasoihin - nehän ovat turboilla samat.
Olen turbojen myyntikurssista ja kohde-etuuksien kursseista laskenut, että Nordealla olisi SP500:lle 25 pinnan marginaali, jota Nordnet ei näytä.

Korjatkaa, jos olen väärässä.

Tuo viputuote seuraa futuurien kehitystä, SP500 futuurit kävi alimmillaan 3295,50 pörssin sulkemisen jälkeen.

En missään nimessä väitä niin. Mielestäni sijoittamiseen liittyvää asiaa ei kaikin mahdollisin aspektein pystytä tiivistämään muutamaan minuuttiin. Tästä videosta ja saattaa kuitenkin olla hyötyä jollekin, joka esimerkiksi vasta tutustuu viputuotteiden käyttöön.

Toki, mutta silloin First North oli kiinni. Ymmärtääkseni viputuotteille lasketaan arvot vain kun markkinapaikka on auki vaikka kohde-etuudella käydään kauppaa muualla.

Edelleen olen sitä mieltä, että Nordnetin pitäisi näyttää myös turbon hinnassa oleva marginaali eikä pelkkää rahoitustasoa.

Kohde-etuus näkyy aina avaintietoesitteessä, TLONG SP500 NORDNET F25 kohde-etuus: Futures contract on SP500 index

Mielestäni futuja seuraavilla turboilla knock voi tapahtua myös silloin kun markkina Suomessa on kiinni eli aina kun futut pyörii jossain voi knockki tapahtua.

1 tykkäys

Seison siis korjattuna. Knockaus johtui siitä, että kyseisen tuotteen kohde-etuus kävi rahoitustason alla kun First North oli suljettu mutta USAn pörssit auki.

T long sp500 F25 knockasi tänään yöllä futuurien avautuessa alle 3300 tasolle. Tätä kesti kuitenkin vain 2 minuuttia, josta lähtien us500 on vain noussut. Mukava oppia kantapään kautta näitä asioita. Ensi kerralla täytynee valita turvallisempi vaihtoehto, vaikka oli tässä erittäin huonosta tuurista kyse.

Olen tässä reenaillut viputuotteilla treidaamista nyt tovin ja edelleen ihmetyttää kun paljon kuulee puhuttavan tiukoista stop-losseista. Miten tämä käytännössä tehdään? Ainakaan Nordnet ei viputuotteille stoplossia tarjoa. Muutamat treidit menny tämän puutteen takia aikalailla sukille :slight_smile:

1 tykkäys

Niihin ei saa automaattista myyntitoimeksiantoa kun tappioraja tulee vastaan.

Eli vaatii sen että seuraa koko ajan ja laittaa myyntiin kun lähtee väärään suuntaan