Treidaus viputuotteilla

Kiitos. Olette kyllä molemmat aivan oikeassa. Houkutteli ajatus hypätä kyytiin, kun laskunvaraa on varmasti paljon enemmän kuin nousunvaraa, mutta ei selvästikään ole vielä näiden treidien aika.

2 tykkäystä

Onko viputuotteilla treidailevat löytäny Nordnetistä hyviä shorttivipuja vetysektorille? Koitin kaivella mutta ei oikeen löydy, plugille tais longi olla mutta shorttia ei. Swingiä tarttis, eli hinnan eroon perustuvaa…

Miten viputuotteilla käytännössä suojataan salkkua? Tai tarkemmin: kuinka ajoitan ostoni oikein? Voin tietenkin päättää, että otan suojaukset käyttöön (ostan vaikka t short daxia) jonkin tärkeän tukitason kohdalla (esim. ema100 tms). Kurssi kuitenkin usein heiluu pitkään tukitason kohdalla enkä voi koko aikaa ostaa ja myydä vipujani. Tai jos yritän ostaa ja myydä, menetän jatkuvasti rahaa, kun kurssi karkaa väärään suuntaan ennen korjaustani ja spreadikin syö pääomaa. Jos ostan vivun vasta kurssin laskettua selvästi tukitason alapuolelle, alkaa homma vaikuttaa enemmän treidaukselta kuin suojaukselta.

Onko kukaan markkinoilla polttelemassa näppejään Tesla shorteilla? :wink:

Otin itse eilen muutaman aivan pienen pienen siivun mausteeksi. Toistaiseksihan Teslan suunta näyttää olevan kohti taivasta.

Meikäläisten markkinat kun sulkevat ennen odotettua suurta kliimaksia, niin tätä(kin) peliä on hieman hankala pelata… näin etukäteen mietittynä olisi mielenkiintoista iskeä hieman isompi shortti sisään vaikka puoliltaöin, vähän sen jälkeen, kun rapakon takana on sammutettu valot… Mutta minkäs teet.

1 tykkäys

Millä tuotteilla veivaat mandatumissa?

Mandatumissa vain enemmän tai vähemmän vakavasti otettavia osakehommia, nämä muut pelit ja leikit hoidan Nordnetin puolella, johon jouduin jättämään salkun, kun siellä asui pari lappua joita ei Mandatumilta saanut.

NoNNin valikoimasta nyt käytössä SHRT TESLA NORDNET Fxx, mutta kuten todettua, ihan “popparisummilla” vaan, huviksi ja viihdykkeeksi.

Kyllä tässä oli aika hyvä todennäköisyys että huippuhinnat nähtäisiin perjantaina. Sen takia otinkin aiemmin sertifikaattia jotta voidaan käydä reilusti miinuksen puolella ilman suuria seurauksia.

Laskuahan tässä odotetaan ensi viikolle. En ylläty jos voittoja kotiutetaan rajusti tänäänkin.

Itse lähdin ihan taskurahalla (300e) ja x3 vivulla huvin vuoksi vaikka olen aiemmin voitollisesti shortannut teslaa tänä vuonna, se on kuitenkin aikamoista arpapeliä.

En kyllä vielä huolestuisi hintakehityksestä, saatetaan lähteä luisuun heti avauksesta.

1 tykkäys

Itse en ole tutustunut sertifikaatteihin lainkaan, unlimited turbot ja minifutuurit vaan olleet käytössä. Pitänee illemmalla vähän opiskella… :wink:

@erkki1 Oletko tsekannut miten tällaisen yksittäistä osaketta seuraavan sertifikaatin hinnanmuodostus käyttäytyy viikonlopun yli mentäessä? Eli seuraako päivä toistaan pe->ma kuten ma->ti, vai elääkö arvo ihan kalenteripäivittäin (lauantaista sunnuntaihin mentäessä)?

En kyllä keksi mistä kohde-etuuden arvo saataisiin, joten tuskin… elää la/su siis.

@Helena1 Kaupankäynti ei onnistu 21-23, koska koska menee kiinni klo 21:

Milloin-voin-kaeydae-kauppaa-nordnet-markets-tuotteilla

:grinning:tänk juu, aattelin et mitä oon missannu ja tehnyt popparitkin valmiiksi teslaa varten. Ei oo tullut tutustuttua viputuotteisiin, niin ei oo hoksannut tollaista aikataulueroa.

Nappasin minifutuurin matkaan. On tämä jännempää kuin lotto.

Kaipaisin vähän kanssatreidaajien apuja ja kokemuksia. Olen muutaman kuukauden reenaillut päivätreidaamista viputuotteilla pääosin indekseihin. Nyt tavoitteena olisi pidentää treidien pituutta ja siirtyä ottamaan swing positioita mutta jotenkin olen aika kujalla minkämoisia tuotteita kannattaisi treidata ja millä vivuilla? Indeksejä turboilla, osakkeita vivulla yms?

Toinen asia mihin mieluusti kuuntelisin muiden mielipiteitä on stoplossien asettaminen ja profit targetin määräytyminen. Miten stoploss määräytyy juuri sulle, miten paljon annat tuotteen vajota tappiolle ennen myyntiä? Itsellä liian usein tuntuu että pidän stoplossia liian tiukalla ja myyn juuri ennen käännettä.
Koitan tässä Lepikön ohjeesta värkätä jonkinmoista treidausstrategiaa.

Nii ja mäkin oon Teslassa shorttina :grin:

1 tykkäys

Kaipaan viputuotteisiin stop loss tasoja ja Nordnetilla niitä ei ole.
Mietinkin siirtyä näissä tuotteissa Degiroon, onko kenelläkään
tästä puulaakista kokemuksia?

Hei. Olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin: Miksi Nordnetin F62 kulta longi on erääntynyt eilen (11.1.)? Stop-loss taso on 1817,42. Perjantaina kulta kävi alimmillaan 1834,10 ja eilen nousi siitä… En näe tässä mitään logiikkaa. Vähän harmittaa, kun viikko sitten oli 47% plussalla.


Piikkasi ikävästi alaspäin ja kävi 11.1.2021 klo 0331 @ 1816.39.

Näissä ei ole mitään kuluttajan suojaa jos ne voi tiltata vaikka kaupankäynti on kiinni.

Hehe, viime talvena NoN näytti otsikolla “kohde-etuus / OIL” hintaa joka nätisti mätsäsi väärän kuukauden (Brent) futuuriin, eli esim. meikäläisen silloisella positiolla knockki oli esitetyn hinnan mukaan tuhansia euroja kauempana kuin mitä se todellisuudessa oli.

Kun reklamoin asiasta, niin vastaus oli jotakuinkin “Tota…ööö… Ei tuolla esittämällämme hinnalla ole mitään tekemistä kohde-etuuden kanssa, selvitä ite mikä sen hinta on, ei meillä o mitään vastuuta tässä asiassa”. Että se siitä kuluttajansuojasta :facepunch::boom:

E: Ja kyllä, knockkaavat vaikka kioski on kiinni.

3 tykkäystä

Ihme että tuollaisia tuotteita voidaan myydä. Kertoo aika paljon viranomaisen eli finassivalvonnan tasosta että annetaan ottaa helpot rahat pois

1 tykkäys

Aika vahvasti eri mieltä, jos lähtee ylipäätänsä leikkimään viputuotteilla niin silloin pitää ottaa jo vähän selvää asioista, nuo ei ole mitään aloittelijoiden työkaluja vaan pitää olla jo vähän kokemusta asioista.

4 tykkäystä

Mitäh? Mistä bingokoneesta se luku tulee?