Treidaus viputuotteilla

Onko kenelläkään kokemusta skalppauksesta noilla Nordnetin viputuotteilla? Oon itse treidannu CFD-kauppaa (Daxia) ja tuon pirun verotuksen takia pitäs siirtyä niistä hommista pois. Nordnetin tuotteet ei vaan aukea kovin selkeesti. Onko nuo sertifikaatit vai turbot paras valinta nopeeseen kaupankäyntiin?

Mikset treidaa suoraan futuureilla? Niitä löytyy mininä ja microna?

Menevätkö myös Nordnet Marketsin (first north) unlimited turbo -viputuotteet knockkiin, jos short/long-instrumentilla seurattavan kohteen arvo käy knock-rajan ylä/alapuolella Suomen markkinan ollessa kiinni?

Menee knockiin. Ne menee aina kun käy rajan ali tai yli milloin vain. Nordnet myös mainitsee, että tuotteet joiden arvo voi liikkua kun kyseisen tuotteen kauppapaikka on sinulle kiinni, ovat erityisen riskisiä.

2 tykkäystä

Mikäs olisi paras paikka treidata futuureita jenkkipörssin aukiollessa? Olen InteractiveBrokersia tossa tutkiskellut ja vaikuttaa ihan pätevältä. Onko porukalla tästä kokemuksia tästä? Tai ehdoittaa jotain muuta?

Tähän mennessä treidattu nordnetillä, mutta loppui siihen kun kaupankäynti loppuu 21. Tämän jälkeen etorolla joka paikkana hyvä, mutta cfd kauppaa ja verotuksellisesti toi on aika ikävää puuhaa. Nyt tosiaan sitten olisi siirryttävä noihin futuureihin kun vaikuttaa järkevimmältä, mutta missä treidata?

AMPtä olen itse käyttänyt

Ihmettelin tuossa Unlimited turbojen knock-out tasoja. Katselin perjantaina T LONG SP500 NORDNET F207 kurssia. Knock out-tasoksi oli iulmoitettu n. 3854.8. SP500 kävi kuitenkin lukemassa 3827,9. Eikä ko. tuote knokannut. Arvo kävi 0,29 €. Mikä on näiden todellinen knokkitaso? Voiko sen laskea jostain?

1 tykkäys

Mulla on ollut sellainen mielikuva, että minifutuureilla ja turboilla seurataan indeksien futuuriversiota. Esimerkiksi SP500 futuuri on parikymmentä pinnaa itse indeksiä korkeammalla. Muidenkin indeksien futuurit ovat hieman ylempänä pistearvoltaan, esim. Nasdaqilla useamman sataa pistettä. Saa toki korjata, jos käsitykseni on ihan metsässä. Kyllä sen muuten pitäisi knockata juuri silloin kuin siinä sanotaan.

1 tykkäys

Nyt tuo turbo knokkasi 3826,4 pisteessä. Samaan aikaan sp500 futuuri oli 3826,6 pistettä. En ymmärrä.

Suomi on kiinni loppiaisena mutta saksa auki. Voiko Nordnetin kautta käydä kauppaa näillä tavallisimmilla DAX turboilla silloin?

Nordnet markets tuotteet on listattuna Suomeen, Ruotsiin, Norjaan ja Tanskaan ja ne on kiinni. Ei muistaakseni aikaisemminkaan silloin ole voinut.

En tarkoita Nordnetin omia tuotteita vaan näitä tälläisiä cityn, vontobelin etc.

Toikin markkinapaikka vaikuttaisi olevan yhtä kiinni. Ei taida Nordnetista löytyä suoraan Saksaan listattuja viputuotteita. Saa ampua jos oon väärässä :smiley:

1 tykkäys

Kiitos-näin oletinkin-mutta uskonvahvistusta tarvitaan joskus :slight_smile:

1 tykkäys

Käytän Lynxiä. Alustana IB, korkeampi hinnoittelu, mutta toimittaa 9A-lomakkeen valmiiksi täytettynä. Futuurikaupan kulut on jokaisella välittäjällä pienet.

Kiitoksia. Tuleeko sulla mitä tuotteita siellä treidattua?

Osakeindeksi-mikrofutuureita. Vuoden 2020 alussa kertaluontoisesti indeksioptioita. Satunnaisesti us osakkeita.

Reaaliaikadatasta joutuu maksamaan mutta siellä on paketteja joihin kuuluu useampi tuote.

Onkohan tämä oikea foorumi kysellä apuja hölmölle.

Nordnetin viputuotteet, joissa knock-out taso määritelty esim. reilu 20% tasolle.
→ Ymmärränkö oikein että tuote erääntyy jos varsinainen pohjaosake nousee yli tuon rajan päivässä? Ja erääntyminen tarkoittaa että rahat voi menettää niin toimiiko kuitenkin tuon päivän normaalisti vaikka kohde menisi tyyliin 50% katosta läpi vai keskeytyykö heti?

Mutta muuten nuo toimivat päiviästä toiseen ja holdaus ihan järkevää jos näkemys säilyy että suunta on vieläkin samaan. Ja riskiä ei ole ellei itse alla oleva kohde ota yli 20% osumaa tai nousua päivässä (riippuen tuotteesta)?

Keskeytyy heti.

Ja huomioi että nämä kertoimella varustetut bull/bear tuotteet sisältävät päivänsisäisen vipuefektin, eli jos kurssi sahaa edes takaisin, pankki voittaa ja sinä häviät. Siksi näitä ei suositella yön-yli pitoon. Jos meinaat holdailla pidempään, ole täysin varma että ymmärrät miten tuo vipu toimii tai muuten voi näpit palaa.

6 tykkäystä

Kiitos!

Joo tämän periaatteen tasolla ymmärrän vaikka näyttäisi olevan hankala ennustaa miten tuo oikeasti toimii. Muutaman kerran pitänyt nyt useamman päivän ja suht johdonmukaisesti tuntuu toimivan, mutta virhemarginaali toki jonkinmoinen joten ei ole syytä olettaa että saa sen mitä vipu antaa ymmärtää vaikka oikeaan arvaisikin.

Näissä yritän pitää korostetusti asennetta niin että ollaan loton ja kenon välimaastossa, joten pitää valmistautua siihen että kaikki menee.