Treidi ja swingi: ideoita, analyysia ja tulkintaa

POWLssa ja ROOTssa on premarketissa hyvät reaktiot tulosjulkaisuihin, näissä voisi olla gap up-ostojen paikka. Valitettavasti indeksit näyttävät sen verran heikoilta etten todennäköisesti uskalla ottaa yhtään treidiä, olen jo pari viikkoa ollut kokonaan katsomon puolella.

3 tykkäystä

Vastaavaa ketjua olen kaivannut. Toivottavasti saadaan paljon ideoita ja hyvää keskustelu. Pyrin itsekin kirjoittamaan omista treidi-ideoista.

3 tykkäystä

Shorttipuolella seurannassa SWKS, SBUX ja CVS. Kaikki yli 10% pakkasella pre:ssä. Kiitos ROOT&POWL-vinkeistä, olisin missannut.

Kannattanee myös tarkkailla weed stockkeja eilisen jälkeen (esim CGC nousi yli 70%).

6 tykkäystä

Tänään seurataan pystyykö smci gap filliin @ 850. Long.

E: ei volyymiä, ei liikettä.

3 tykkäystä

Päivän paras treidini oli Tidewater. Missasin aamun nousun, mutta ei se mitään. Laitoin alertin heti vastustason yläpuolelle (en seurannut pörssiä tänä aikana) ja ostin kun meni rikki. $1500 tuottoa 20 minuutin efffortilla. Myynti ensimmäiseen punaiseen kynttilään.

18 tykkäystä

Tänään tarkkailussa :face_with_monocle: RBLX (-25% pre), BYND (-15% pre), APP (+12% pre) sekä VITL (+11% pre). Näistä viimeinen ollut swingtreidinä jo $25-tasolta, nyt uskaltaa lisäillä positiota. Vital Farms myös suosikki omassa elämässä, usan parhaat ja ekologisimmat munat.

E: Vital jo +26%, kelpaa!

9 tykkäystä

Tänään treidipaikkoja haetaan seuraavissa small/mid cap -kohteissa (suunta selviää avauksen jälkeen, huom. Tarkoitukseni ei ole ennustaa mihin nämä liikkuvat, vaan hakea riittävää volatiliteettiä ja volyymiä mitä treidata mihin suuntaan tahansa):

  • NVAX, pre +116%, Novavax teki yli miljardin arvoisen lisenssidiilin ranskalaisen rokotefirman kanssa, going concern poistui. Saattaa jokunen shortti kiroilla tänä aamuna ja panikoida…

  • SG, pre +21%, kalifornialainen salaattiravintolaketju, revenue beat ja korotettu ohjeistus

  • NTRA, pre +16%, diagnostiikkayritys, revenue beat ja korotettu ohjeistus

Muita mainitsemisen arvoisia: GRPN, SOUN, ARRY, BE.

11 tykkäystä

Itse ostin eilen positiot POWL, BLBD ja APP:sta. APP:sta lensin ensin shakeoutissa ulos, mutta ostin takaisin. Premarketissa näyttää nyt olevan kaikki kolme plussalla, ehkä viimein palataan taas markkinaan jossa breakoutit toimivat kuten vuoden alussa.

1 tykkäys

Ostitko NVAX? Kova nousu, katsoin itsekin sitä, mutten ottanut…

En ostanut enkä shortannut kun ei oikein lähtenyt liikkeelle.

Edit : nyt lähti, shortsit jalkaan. Kävi koskemassa päivän alinta.

Samoin SG:ssä aukesi shortti.

Päivän parhaat kyydit kuitenkin tarjoilee BE…

Jaahans. Eilisen meme stock -hurman jälkeen joutuu taas etsimään lappuja joissa vauhtia ja volyymiä riittävästi minun treideille.

MNDY : vahva tulos ja ohjeistus, premarket +20%. Long jos rikkoo premarket high:n.

NXT : revenue beat, ok ohjeistus, premarket
+14%. Tämä on laskenut huolella viime viikot joten nousuvaraa on.

SRAD: liikevaihto ja ohjeistus nousussa, +10% pre.

Kaikissa kohteissa haluan nähdä selvän suunnan suuntaan tai toiseen heti muutama minuutti avauksesta, betsit sen mukaan. Range bounded flippailuun en koske.

Muita mitä seuraan: smci, nvda, oklo, plug, blbd, soun, vitl.

9 tykkäystä

@alan: Täysin noviisina kysyn: shorttaatko esim. MNDYä mahdollisen rekyylin toivossa, vai oletatko, että se jatkaa nousuaan, vai yritätkö päästä mukaan nousuun heti kättelyssä?

Erinomainen kysymys! En yritä ennustaa liikettä, vaan toimin price actionin mukaan. Samaa lappua voi veivata vaikka molempiin suuntiin saman päivän aikana, tärkeintä on löytää trendaavia stockkeja, eikä sellaisia jotka vain pysyttelee tiukassa rangessa. Nämä jotka tekee isoja liikkeitä premarketissa, voivat jatkaa samaan suuntaan tai kääntyä heti avauksesta. Suunnan näkee yleensä muutamassa minuutissa. Vältän lottoamista eli heti avauksesta ostoa tai shorttausta koska alussa on valtavasti volaa ja stop-lossit eivät yleensä pidä. Voisin vastata myöhemmin ihan charttien avulla että saat paremman käsityksen.

13 tykkäystä

BTC/miners itsellä avauksessa seurannassa xxxxxxxxxxxxxxxx

2 tykkäystä

MNDY ei lähtenyt ainakaan vielä mihinkään suuntaan. Sen sijaan plug-shortin otin @3.52

2 tykkäystä

MNDY nousi jo premarketissa niin paljon, että sen pitäisi löytää uudet ostajat vähän alempaa. Otin itse HUT:ista 2min double bottom longin, mutta ei miltään raketilta näytä sekään.
Vaisu päivä tulossa.

3 tykkäystä

Nvda näyttää vahvasti breakouttaavan. Positio 100kpl avattu @933.90.

2 tykkäystä

@alan Kiitos selventästä vastauksesta. Katsoin nuo esimerkit minuuttinäkymässä, ja ainakin niiden valossa luulen ymmärtäväni, mitä tarkoitat. Seuraatko liikettä minuuttinäkymässä vai muussakin? Mitä välinettä käytät (Serifikaatti/minifutuuri/warrantti/…)?

Lisäksi: ennustaako vahva pre-liike myöhempiä vahvoja liikkeitä, vai onko jotain muuta syytä seurata tällaisia tapauksia?

Kiinnostava lanka, löysin tämän jostain syystä vasta äsken :ok_hand:t2:.

Ostin Ferroglobea yhtiön nostettua ohjeistustaan ja osakkeen reagoitua vahvasti. Fundan suhteen tarina alkaa vaikuttamaan kiinnostavalta kun piimetallien hinnat ja voluumi alkavat eriytymään Eu:n ja Usa:n välillä. Eurooppa kärsii Kiinan dumppaamisesta, mutta Inflation reduction actin ja viikonvaihteen tariffien Kiinalaisia aurinkokennoja kohtaan luulisi kääntävän jenkit Ferrolle kultakaivokseksi seuraavan 12-18 kk sisään. Ennustan siis syklin kääntymistä. Voi olla toki, että olen liian aikaisessa ja yliostetut sykliset alkavat kohta korjaamaan. Niinpä olen valmiina myymään jos nousutrendi ei jatku tällä viikolla.

6 tykkäystä

Tänään seurannassa MGNI ja SMCI. MGNI teki jo hyvän rallin jossa olin longina, nyt vaihdoin shorttipuolelle. Sama juttu SMCI. (E: Menivät sittemmin stoppiin)

Long-puolella MNDY 2nd day rally näyttää varsin vahvalta.

2 tykkäystä