Trumpilta Bidenille - Vallan vaihtuminen 2021

Miten Bidenin oli mahdollista muka voittaa vaalit, kun virkaanastujaisissa on vähemmän yleisöä kuin ikinä ennen?!?

8 tykkäystä

Totta, pienellä porukalla pystyivät varastamaan vaalit,)

3 tykkäystä

Heh, jotku Trump-fanit miettii tätä varmaan ihan tosissaan :smiley:

1 tykkäys

Itse olen vähän yllättynyt, ettei Trump lähtenyt muuttamaan esim. kalenteria. USA:n perustuslaissahan sanotaan, että tammikuun 20. päivä pitää tehdä vallanvaihdos. Jos ei ole tammikuuta, eikä kalenterissa ole 20 päivää, niin muutosta ei voi tapahtua.

12 tykkäystä

merkittävä valinta

Pres­i­dent-elect Biden has se­lected vet­eran diplo­mat William Burns as his nom­i-nee for di­rec­tor of the Cen­tral In­tel­li­gence Agency. This is a good choice—an ex­pe­ri­enced and highly re­spected na­tional-se­cu­rity ex­pert. He will be an as­set to Mr. Biden and could help restore bi­par­ti­san con­fi-dence in the agency he leads.

I write as a 19-year CIA vet­eran and a sup­porter of Pres­i­dent Trump. I’m crit­i­cal of Mr. Biden’s other picks for top na­tional-se­cu­rity posts, most of who are un­re­mark­able for­mer Obama of­fi­cials. But Mr. Burns served for 33 years in the For­eign Ser­vice and even­tu­ally was am­bas­sador to Rus­sia and deputy sec­re-tary of state. He also was a trusted aide to sev­eral sec­re­taries of state in Re­pub­li­can and De­mo­c­ra­tic ad­min­is­tra­tions. He has writ­ten crit­i­cally of Pres­i-dent Trump and his for­eign pol­icy, but he has avoided the harsh anti-Trump par­ti­san­ship of many ca­reer na­tional se­cu­rity of­fi­cials over the past four years.

With the se­lec­tion of Mr. Burns, Mr. Biden shined light on two key is­sues in the na­tional-se­cu­rity world. First, to be truly ac­count-able to the Amer­i­can peo­ple and the pres­i­dent, the CIA needs to be led by an out-sider. Al­though many CIA of­fi­cers will be dis­ap­pointed that one of their own didn’t get the nod, Mr. Burns is well-known by the CIA work­force and will be well re­ceived.

Sec­ond, Mr. Biden and his ad­vis­ers ap­pear to rec­og-nize that the in­tel­li­gence com­mu­nity has lost pub­lic trust af­ter years of politi­ciz-ing in­tel­li­gence, med­dling in do­mes­tic pol­i­tics, and vi­o­lat­ing the elec­tronic pri­vacy of Amer­i­cans. The so-called whistle­blower who ini­ti­ated Mr. Trump’s im­peach­ment in 2019, and the con­tin­u­ous spite­ful crit­i­cism of Mr. Trump by for­mer CIA Di­rec­tor John Bren­nan, un­der­mined the agency’s rep­u­ta­tion as a non­par­ti­san in­sti­tu­tion. This was no time to re­ward a Biden in­sider with the agency’s top job.

1 tykkäys

Taisi joku muukin hiljattain ihmetellä, miten tolloja poliitikkoja on huolehtimassa yhteisistä asioistamme.

Mutta Amerikassa kaikki on vielä suurempaa ja tollompaa. En tiedä pitäisikö tälle itkeä vai nauraa, mutta jos kyseisen puolueen tulevaisuus on Cruzin kaltaisten käsissä, ei hyvä heilu.

28 tykkäystä

Off-topiciksi menee, mutta sanonpa vaan mielipiteeni herra Cruzista…

Tuo Cruz on mielestäni jenkkipolitiikoista se ehdottomasti kaikkein selkärangattomin. 2015 republikaanien esivaalikampanjan aikana “Lyin’ Ted”, joksi Trump häntä haukkui, oli myös ehdokkaana niinkuin luultavasti kaikki täällä muistavatkin.

Trump heitti tuolloin ilmoille väitteen että Tedin isä olisi osallistunut JFK:n murhaan. Rafael Cruz luonnollisesti pöyristyi tuosta syytöksestä ja haastattelussa ilmoitti pelkäävänsä maan tulevaisuuden puolesta jos Trump valittaisiin presidentiksi.

Lisäksi kun Trump hävisi Ted Cruzille Iowassa, Trump syytti Tediä laajamittaisesta huijauksesta.

“Ted Cruz didn’t win Iowa, he stole it,” Trump (@realDonaldTrump) tweeted. “That is why all of the polls were so wrong and why he got far more votes than anticipated. Bad!”

Mutta kun Trump on syyttänyt Bidenia täsmälleen samasta asiasta vailla minkäänlaista todellisuuspohjaa, Cruz on asettunut hänen taakseen ja muutenkin asemoitunut hänen järkkymättömämmäksi kannattajakseen. Ja on sitä vieläkin.

Mahtaa isä-Cruz olla ylpeä pojastaan. Ei mulla muuta.

13 tykkäystä

Näitä lukiessa mietityttää sekä poliitikot että äänestäjät. Ja palautuu mieleen presidenttiehdokas Stevensonin vastaus kannattajalleen presidenttikampanjan aikana:

Stevenson was the Illinois governor and future diplomat who became the Democratic nominee for president in 1952 and 1956, only to lose both elections to Dwight Eisenhower. The story goes that a supporter once approached him at a campaign rally and gushed, “Governor, every thinking person would be voting for you.”

Stevenson replied, “Madam, that is not enough. I need a majority.”

16 tykkäystä

Juuri kun jo luulimme, että saamme jonkun aikaa olla mediarauhassa Trump-Biden-väännöstä, tulee huolestuttavia haastattelututkimustietoja Virginian yliopistolta. Siellä on nyt edustuksellinen demokratia lujilla, kun on saatu intoiltua (osin ulkoisella tuella) maa jakaantumaan kahteen toisiinsa luottamattomaan ryhmään. Lue ja hämmästy.

https://centerforpolitics.org/crystalball/articles/new-initiative-explores-deep-persistent-divides-between-biden-and-trump-voters/

2 tykkäystä

Onpa melkoisia tuloksia. En näiden tutkimustulosten valossa ole ihan varma, kannattaako siellä edes järjestää vaaleja.

2 tykkäystä

:flushed:

9 tykkäystä