Ulkomaiset SaaS-yhtiöt

Oliko näihin SaaS firmoihin ainuttakaan ETF:ää jota voisi Nordnetin kautta ostaa? Jotain löysin mutta byroslavia on estänyt ostot.

Xetrasta löytyy pilviliiketoimintoihin sijoittava WTEJ. Isoimpia omistuksia zoom, shopify, twilio, docusign, etc.

Ihan passelisti tuottanut YTD, +27,59%

8 tykkäystä

@Kroisos_Pennonen kiitos tästä vinkistä! Pitää tutustua kun pitkään etsin tuollaista etf:ää, kun en kuitenkaan mikään osakepoimija ole että osaisin valita juuri oikein esim hubspot vs datadog.

2 tykkäystä

Löysin mielenkiintoisen artikkelin jossa jenkki-VC perkaa SaaS-firmojen Q1 tulosdataa. muutamia poimintoja:

  • Instituutioiden raha valui Covid-voittajiin kuten SaaS, ja etenkin kategorioiden johtaviin firmoihin
  • Suurimmat voittajat: Crowdstrike, Datadog, Fastly, Shopify, Twilio, Zoom, Zscaler, bill. com
  • Mediaani forward revenue multiple ATH:ssa 12x, top 5 firman osalta yli 30x
  • Firmat antavat yleensä varovaisia tulosennusteita jotta momentum säilyy; Q1:llä 94% firmoista biittasi ennusteet
  • Mediaani YoY kasvu oli 31%
  • Mediaani net revenue retention rate 117% (Twiliolla huikeat 143% ja muutamilla kuten Slack, Datadog, Zoom erinomaiset 130%)
  • Mediaani asiakkaan hankinnan takaisinmaksuaika 29 kuukautta (Zoom ylivoimainen ykkönen vain kolmella kuukaudella, Datadog kakkosena yhdeksällä)

Linkki koko artsaan

6 tykkäystä

Kroisos_Pennonen, kiitos tästä vinkistä. Olen euromääräistä Saas-ETF:ää etsiskellytkin. Nyt erityisen volatiilina aikana käy työstä seurata erillisten osakkeiden liikkeitä.
Hauska pilvikuva redpoint.com - sivulta, oli myös Marco_Paalun artikkelilinkissä.

3 tykkäystä

Olisko mielipidettä ruotsalaisesta Irisity firmasta, jolla yksi tuote SaaS pohjainen valvontakamerajärjestelmä? Itse tunnen hyvin nämä valvontakamerajärjestelmät, mutta en osaa laskea yrityksen hyvyyttä. Toisaalta en ole vastaavan tapaisia kilpailijoita löytänyt. Pienen siivun jo omistankin.

Olen kiitänyt Zoomin ja DocuSignin kyydissä (kerrankin onnekkaana). Ajattelin jo hypätä kyydistä ja kotiuttaa jo voitot, mutta viivyttelen vielä, koska Covid19:n kakkosaalto saattaa tukea “stay home” - taloutta edelleen jonkin aikaa.
Zoom saanut tietoturvaa hyvin kuntoon, kuten arvelinkin, mutta lähtee silti ensimmäisenä liian hurjan nousun vuoksi. DocuSign on pidemmälle kantava digitalisaatiotrendin edustaja. Myös kuluttajalle edullinen ja ketterä, eri ohjelmistokokonaisuuksiin ja sivustoihin linkittyvä apulainen, ainakin lukemistoni perusteella.

1 tykkäys

Mahdottoman isohan tuo ei taida olla, muuten kyllä mielenkiintoinen. Cloud computing taisi olla 20 MEUR kokoinen, kun viimeksi katsoin.

2 tykkäystä

Mainitsit Twilion. Oletko tutustunut siihen tarkemmin? Mitä mieltä olet kilpailuasetelmista Twilio vs. Sinch? Sinch on ruotsalainen firma joka on Twilion kilpailija ja joka on kasvanut voimakkaasti yritysosostoilla viime aikoina. Kuuntelin muutaman konferenssicallin ja etenkin viimeisin herätti kiinnostuksen.

Sieltä löytyy “Sinch acquisition of ACL Mobile” webcast

Yritysostojen lisäksi Sinch kasvaa orgaanisesti kovaa vauhtia. Q1 2020 orgaaninen kasvu ylsi reiluun 30%.

Onkos kukaan tutkinut tarkemmin ZoomInfoa (ZI)? Tänään tullut monella analyytikolla seurantaan ja tavoitehinta keskimäärin noin $56 (vaihteluvälillä $50-$63): ZI Stock Forecast, Price Targets and Analysts Predictions - TipRanks

Onko kukaan seurannut tarkemmin Dynatracen menoa? Ei pitäisi olla aivan liian tappiin hinnoiteltu verrattuna muihin ja tulevaisuuden näkymät pitäisi olla ihan kohtalaiset.

Olen seuraillut jonkun aikaa, mutta en vielä ostanut. Löytyi muita mielenkiintoisemia ensin kuten DocuSign, DataDog ja Veeva. Mutta tuo voisi olla seuraava osto, ei vielä raketoinut hirveästi.

Joo, yrittänyt pähkäillä vielä missä olisi seuraava nousija. Dynatrace nousi esille sieltä, mahdollisena siinä. Katotaas miten lähtee kulkemaan DT:llä

Onko kellään kokemuksia ruotsalaisesat Sinch AB (SINCH)? Mielenkiintoinen SAAS yhtiö, tekee jopa tulosta, mikä harvinaista näissä. Kasvukäyrä näyttää jyrkkenevän.

Kyselin samaa 11 päivää sitten :slight_smile:

enpä huomannut. Joko otit salkkuun?

Olen kayttanyt firmaan aikaa noin 50 tuntia joten prosessi on vasta alussa :slight_smile:

1 tykkäys

En ole ihan niin paljon sitä tutkinut. Laita havaintoja jos jotain mielenkiintoista löytyy.

Otin avausposition Fastly, Inc. Class A kun on pienessä dropissa tänään.

Olen ollut pitkaan ruotsalaisessa Fortnoxissa mukana mutta Sinch tekee niin paljon yritysostoja etta on vaikeaa pysya perassa

Kilpailu kuumenee ja regulaatiotakin aletaan jo huutamaan apuun. Slack ei tykkää kun Microsoft tulee ja jyrää.

4 tykkäystä