Aika vahvasti todettu. Tulokset puhuvat puolestaan ja ainakin toistaiseksi yhtiön track record on vakuuttava. UB ei ole tuottanut pettymystä. Olen itse huomattavasti keskimääräistä suurempi metsänomistaja, mutta en lähde spekuloimaan UB:n metsärahastojen tuotoilla. Nyt saatu hinta on kova, mutta se on myös ostajan kannalta oikea, koska kaupat kerran tehtiin. Markkina on yleensä oikeassa. Ja UB on toki myös paljon muuta kuin metsärahastot.
Mielestäni Vilén oli UB:n seurannan alkuvuosina turhan konservatiivinen ennusteissaan, mutta sittemmin analyysi on parantunut - tämä on toki edellyttänyt UB:lta vahvaa, ennusteiden mukaista suorittamista.
Itseäni miellyttää yhtiössä johdon ja tiettyjen (ilmeisesti UB:n perustamisessa mukana olleiden) perheiden/sukujen suuri omistus. Uskon johdon tekevän parhaansa shareholder valuen lisäämiseksi. Kääntöpuolena on toki osakkeen rajattu likviditeetti, joka väistämättä vaikuttaa arvonmuodostukseen. Ylös tai alas.
Mielestäni UB:n kohdalla ei ole kyse kuplasta, vaan pikemminkin määrätietoisesta pitkäjänteisen strategian toteuttamisesta.
Olen ollut mukana yhtiön listautumisesta lähtien ja pysyn jatkossakin kyydissä.