Uudet sähköautofirmat - NIO, Fisker, Canoo, Rivian jne

En tiedä meneekö nyt hiukan ohi aiheen :grin: mutta tosiaan näin toimii Kiinan hallitus/puolue tiettyjen sektorien osalta. Kuvakaappaus napattu luentodialta, kun tuli opiskeltua hiukan Kiinasta. Oletan, että tämä pätee myös NIO, Xpeng jne. Saattaa olla hyvä tietää.

3 tykkäystä

https://twitter.com/henrikfisker/status/1335947247524036609?s=20

1 tykkäys

Alkaa Ehang heräilemään

1 tykkäys

Aptera on herännyt henkiin! Taisivat olla viimeksi hieman liian ajoissa, nyt on parempi aika. Ainakin rahoitukselle.

2 tykkäystä

Canoon uutisia

17.12. Delivery van julkaisu
21.12. merger vote

3 tykkäystä

QuantumScape isännöi huomenna livestream show:n ja tarjoaa ensipuraisun :smiling_imp: heidän teknologiaan. Mukana kovia akkutyyppejä, Teslan ex CTO yms:

https://ir.quantumscape.com/news/news-details/2020/QuantumScape-Corporation-to-Host-and-Livestream-Solid-State-Battery-Showcase-Event-on-December-8-2020/default.aspx

7 tykkäystä

Kiitoksia Hevoselle, mukavasti +14% premarketissa. Kiva pikavoitto.

1 tykkäys

image

Tämä taitaakin nousta tänään Nion ohi salkun suurimmaksi sijoitukseksi

1 tykkäys
3 tykkäystä

Hieman tuli tsekattua tätä firmaa tänään, ihan mielenkiintoisia tuotteita. Ehkä täällä jossain vaiheessa kaikki lentelee itsestään ohjautuvilla koptereilla paikasta toiseen… Oletko minkä verran itse perehtynyt, mikä niin kovin tätä nostaa tällä hetkellä? Osavuosikatsauksessa myynti nousi selvästi viime vuoden samaan ajanjaksoon verrattuna mutta ei liikevaihto tainnut kummoisella tasolla kuitenkaan vielä olla tämän hetkiseen markkina arvoon verrattuna? Onko jossain nähtävillä jonkinlaisia ennusteita tai ennakkotilauksia näille laitteille?

Mä olen koittanut etsiä uutista mikä tätä näin paljon nyt nostaa mutten ole oikein löytänyt mitään selvää yksittäistä selitystä. Osavuosikatsaus oli ihan hyvä mutta siitä kurssi ei vielä noussut. olisiko siihen ollut syynä kiinan osakkeiden bannipelko? Osarihan tuli juuri kun Niot, Xpengit ja muut laskivat, kun sijoittajat hermoilivat Nysebannia. kaipa se myös tähän vaikutti?

muistaakseni tammikuussa myös valmistuu uusi tehdas jonka kapasiteetti 600 kopteria/vuosi

eilen Ehangin sivuille ilmestyi uutta materiaalia:

Raymond James 2020 Technology Investors Conference

Dec 7 - December 9, 2020

Supporting Materials:
https://ir.ehang.com/static-files/f4671ab0-12f3-4381-88c9-e815fe08cd2b

2 tykkäystä

Kiitos linkistä!
Ehang: tämä sektori on jäänyt kokonaan tutustumatta aiemmin. Onko Ehang näissä pisimmälle ehtinyt toimija, tai onko alalla muita vastaavia toimijoita ylipäätään (siis henkilökuljetukseen hyödynnettäviä sovelluksia tekeviä)? Tietenkin olettaen, jos olet tutustunut aiheeseen enemmän…

tässä linkissä Ehangin kilpailijoita

4 tykkäystä

Okei, thanks! tää oli tosi hyvä lista, pitää perehtyä tarkemmin ja päivitystarvetta näköjään oli aika tavalla! Ja Ehang meni myös seurantaan, nyt kun ropellit siellä alkaa hiukan jäähtyä…

1 tykkäys

Aloin tutkimaan Kiinan sähköautokenttää ja tikkerillä BYDDF treidaavalla Byd companylla näyttäisi olevan suurin jalansija Kiinan sähköautomarkkinoilla. Pidän todennäköisempänä, että Kiinan johto alkaisi boostamaan tällaista isoa toimijaa, jolla on myös julkiselle liikenteelle tuotteita, kuin suht tuoreita pieniä tekijöitä kuten Nio:a. Toisaalta pieniä toimijoita tukee suuret firmat, kuten Tencent ja Alibaba.

Byd ja Toyota tekevät myös yhteistyötä ja ovat perustaneet yhdessä EV joint venturen. Vielä ei sieltä kuitenkaan uutisia ole tullut. Byd on ottanut jonkin verran hypeä loppuvuodesta, mutta fundamentit (P/E, P/B jne) eivät ole läheskään yhtä hurjat kuin pienemmillä firmoilla. Buffet sijoitti vuonna 2007 firmaan.

Jos joku on tutustunut tähän firmaan syvemmin, niin kuulisin mielelläni teidän ajatuksia.

2 tykkäystä

XPEV follow-on offering of 48M ADS price $45 per ADS (add-on 7.2M)

2 tykkäystä

Onko täällä muita Xpeng (XPEV) Ev- sijoittajia. Tullut reilusti takapakkia ja pitäisikö ottaa häviöt tai uskoa “jälleennousemisen”. Koko sähköautoalasta meni eilen pohjat m.m. JP Morganin Tesla juttuun.
Kaikkiaan nämä EV- osakkeet ovat highly overrated mutta onko yhtä pahasti sekä Niossa että Xpengissä? Mitä mieltä olette?

2 tykkäystä

Tuossa hyvää vinkkiä mihin ollaan menossa ja mitkä ne edut on näissä kiina peleissä. Itse ainakin tykkään JP een touhuista järkää mahtavia osto paikkoja kun säikyttelee arimpia pois kyydista :grin:.

7 tykkäystä

Aijai…näitä “kaikki on kivoja, kaikki pääsee pelaamaan, kaikkien kanssa leikitään” juttuja kun lukee niin herää epäilys tuliko sittenkin tehtyä virhe kun keskitti salkun NIOon. Ehkä 2 tai 3 pienempää siivua eri kakuista olisi ollut paras betsi…

Jotenkin ajattelen asiaa niin, että nuo halvemmat vaihtoehdot saattavat saturoida Kiinan kasvavan keskiluokan nuoremmat ikäluokat / jälkikasvun, joka jo itsessään on valtava markkina, mutta tänne länsimarkkinoille menisi kaupaksi enemmän laatua… eli odotan NIOsta varteenotettavaa kilpailijaa Teslalle Eurooppaan.

2 tykkäystä