Uudet sähköautofirmat - NIO, Fisker, Canoo, Rivian jne

Kuulinko i oikein …capacity of 400.000 units a year !
Oliko autoista tosiaan kysymys :wink:
Aika hauska kohta oli videossa : ei kukaan jenkkiläinen varmastikaan tiedä missä sijaitsee Itävalta tai vielä vähemmän Graz. Olisi puhunut Euroopasta vaan.

Pistin nyt tähän ryhmään… toki osuu myös Tesla-ryhmään. Mutta hurjaa on muutos, jos mietitään (yleisestikin) miten kauan ollaan menty “vaan” diesel/bensa - linjalla. Toki on vaan yksi osavaltio kyseessä, mutta kuitenkin. Näitä vaan pomppaa kokoajan eteen.

4 tykkäystä

Tältäkö näyttää NIOn uusi porrasperäinen malli?

Huhuttu 150 kilowattitunnin akku antaisi uudelle NIOlle 559 mailin toimintasäteen, joka pyyhkii Tesla Model S:n ainakin paperilla mennen tullen.

12 tykkäystä

Taitava kopio. Jaguaarin sivuprofiili, Porschen/Jaguaarin perä ja Model S:n keula. Povaan vahvaa myyntiä riippumatta toimintasäteestä. Kai on pakko ostaa osaketta, kun tekisi mieli ostaa itse auto. Sama fiilis kun Teslan kanssa 8 vuotta sitten.

14 tykkäystä

Tulin tuossa yhtiöitä selatessa sellaista puljua vastaan kun Exro Technologies, täysin alkutekijöissä eikä käsittääkseni mitään liikevaihtoa vielä. Vaikutti kuitenkin kiinnostavalta innovaatiolta

Kyseessä käsittääkseni teknologia, jolla saadaan optimoitua sähkömoottorin vääntöä sekä tehoa ja eliminoimaan kokonaan vaihdelaatikko? Tämä siis vain nopealla vilkaisulla kun nyt puhelimella olen. Löytyy Kanadan pörssistä.

11 tykkäystä

Onko tietoa milloin Xpengin uusi autotehdas tulee käyttöön ?
Sen jälkeen voivat myyntiluvut nousta melkoisesti.
Xpengillä valttinaan että se valmistaa itse autonsa omissa tehtaissaan.

Lisäys: löysin netissä että vuoden 2022 loppuvuodella.
Luulin että se tulee ripeämmin…kiinalaisethan pystyttävävät vaikka mitä ihan kuukaudessa …esimerkiksi isoja sairaaloita (covid19)

1 tykkäys

NIO päivää odotellessa :sunglasses:. Blue Sky Rising :+1:

5 tykkäystä

Eilisessä mielenosoituksessa jenkeissä maksoi maltaita varsinkin kaikille Kiinataustaisille yhtiölle…esimerkiksi Nio ja Xpev ja Li syöksyi pörssissä.heti.
Jenkki-Tesla kiitti ja nousi.
Nämä hullut mellakoitsijat (ja moni muukin) syyttävät Kiinaa melkein kaikesta joka on mennyt pieleen USAssa.
Tämä on vakavasti otettava asia.
Historia toistaa itseänsä…japanilaistaustaiset USAssa edellisellä kerralla.
Saas nähdä kuinka tänään pörssissä.
Harmittaa varsinkin kun kerrankin Xpev oli hyvässä nousussa ennen kuin pamahti.
Nio oli suurin kärsijä.

1 tykkäys

Mainio nousu xpengillä tänään torstaina …noin 9% . Johtui ilmeisesti tästä uudesta "lidarmallista " joka on pienennetty P7 …koko on vielä arvaus ja tehty kuvien perusteella.
Hyvän näköinen on jokatapauksessa.
Eilen oli jo kurssi menossa hurjasti ylöspäin mutta levottomuudet keskeytti.

1 tykkäys

Menee mielenkiintoiseksi. Hyundai+Apple ja Geely+Baidu.

PÖRSSIT: Huhut nostavat autoyhtiöiden kursseja Koreassa ja Hongkongissa PÖRSSIT: Huhut nostavat autoyhtiöiden kursseja Koreassa ja Hongkongissa | Kauppalehti

2 tykkäystä
3 tykkäystä

kattelin tuota heidän tuloskatsausta ja ainakin toistaiseksi aika reippaasti miinuksella, mutta toisaalta yhtiön käteiskassa on noin x4 versus tappiot, Simply wallst:n artikkelin mukaan voitolliseksi yhtiö kääntyisi aikaisintaan noin 2-3 vuoden päästä. Kovin vähän löytyy analyytikoiden arvioita yhtiöstä, Yahoon kautta yksi vanhempi viime syksyltä eli juuri tuo simply wallst. Onhan siellä kiinnostavia hankkeita, esimerkiksi tässä:

“On October 7, 2020, the Company announced that Motorino, one of the early partners, tested Exro’s technology through 2020 against a standard electric bike in the field. Testing found that the Exro-enhanced electric bike saw its performance increase by more than 20 per cent, and up to 50 per cent in climbing conditions. Exro will now start negotiations on a commercial product for 2021.”

simply wallstreetin arviota lokakuulta 2020.

3 tykkäystä

Jos joku haluaa katsoa huomenna NIO Dayta :slightly_smiling_face:

10 tykkäystä
4 tykkäystä

Nio’s Next Move Australia

3000 Niota kevään aikana Australiaan.
Jännä firma,ei mainosta eikä markkinoi.Kaikki nämä rahat kuluttaja tyytyväisyyteen ja palveluun.
Kiinan saiteilta kuultua,että Kiinalaiset kuluttajat joiden ensimmäinen EV-auto Tesla käyttäjäkokemuksen perusteella monet siirtymässä Nio?
Tämä konsepti pyrkii asiakastyytyväisyydellä ja laadulla eteenpäin,eikä toimitusmäärillä.

3 tykkäystä

Aika mielenkiintoista jos Nio NYT onnistuu “valtaamaan” Australian markkinat koska on erittäin tulehtuneet välit näiden kahden maan kesken.
Mutta että Nio ei mainostaisi ei pidä paikkansa…niillä vasta tosi tehokas Marketing Department joka järjestää jatkuvasti erilaisia happenings ja paljon mainontaa…myös USA,saa
Xpeng tuli Eurooppaan (Norjaan)…ei oikeastaan missään noteerattu.
Nio on onnistunut erittäin hyvin media-kosiskelussa. - päinvastoin taas Xpeng.
Tesla ja Nio osaavat taidon “myydä itsensä”.
Edit
Ei voi muuta kun onnitella Nio osakkeen hankkineita…kurssi on kuin raketti ylöspäin…uskomaton nousu viime päivinä.
Aika mielenenkiintoisia nuo Teslan ja Nion osakehinnat kun vertaa osakehintaa, myyntiä ja firmojen n.k. voitot.

2 tykkäystä

NIO Day näkyy myös NIO.comin kautta. Voi olla kyllä, että tulee mahdollisesti vähän kielimuuria, mutta sittenhän sen näkee :grimacing: Ei muuta kuin :popcorn: tulille :sunglasses:

4 tykkäystä

Mitä mielipidettä tästä:
Onko nämä itsestään ajelevat autot tosiaan niin tärkeä asia.
Onko se niin esimerkiksi ettei ajokorttia tarvita näillä ajamiseen…vain yksi pointti …monesta.
Mikä on se suurin syy että markkinat tarvitsevat tämän tyyliset autot ?
Ja ihan noviisin lapsellinen? kysymys…kuinka nämä autot ajavat itsensä kun on esimerkiksi luminen autorata jossa ei näy sivuviivoja.
…tulikohan off topicia?

1 tykkäys

Yrittänyttä ei laiteta (tarkoitan tuota Aussimarkkinaa). Ei millään pahalla, mutta muutamasta viimeisestä viestistäsi rivien välistä voi lukea jotain joko a) katkeruutta kun et ole päässyt NIOn nousuun tarpeeksi aikaisin b) muuten vain yrität hakea kokoajan negaa NIOsta. Esim:

Eikä siinä mitään, mielelläänhän täällä vaihdetaan ajatuksia/jaetaan hyviä/huonoja uutisia yrityksistä.

Se miksi NIO pärjää on/onko liiian kallis tms, siitä voi olla montaa eri mieltä.

Mutta erottuu ainakin muista Kiinalaisista juurikin muutamilla hienoilla asioilla esim. tämä uusi käytettyjen autojen ohjelma, laatu, BAAS - malli sekä toki myös se, että tuotetta markkinoidaan paljon.

Ja eihän sekään haittaa “tuulipukukansasjoittajia (kuten minua)”  että markkina puhuu NIOsta Kiinan Teslana. Onko se sitä vai mitä, sen vasta markkina/vuodet näyttää. Tällä hetkellä yrityksen tulevaisuus näyttää hyvältä, ja tämänpäiväisten julkistusten jälkeen toivottavasti vielä paremmalta.

JA ATH:ssakin kannattaa usein ostaa :chart_with_upwards_trend:

4 tykkäystä

Nyt olet kyllä lukenut viestini kuin piru raamattua…juurihan tänään onnitteluni niillle Nion osakkeiden ostajia ja tuo että “Nio kärsi eniten” oli siitä että kaikki EV kiina autot menivät roimasti alas sinä päivänä …kuten Xpev muta pikkuisen vähemmän. Pelkkä fakta.
Ainoa mitä mua harmittaa on että en näe Xpengiä yhtään samalla lailla hypetetty kuin Nio…sitähän tarvitaan jos osake nousisi tähden tavoin.
Minä vain koetan löytää vastausta siihen miksei Xpeng nouse takaisin ATH,n niinkuin NIO…ei siinä sen kummempaa.
Ja tietysti olisi parempi ainakin tänään omistaa Nio,a kun Xpeviä mutta ei se ole kateutta.
Mun mielestä mitä NIO on tehnyt tosi hyvin että myyvät autonsa 25% alennuksella ilman akkuja (ja vuokrataan akut sensijaan)…jossain luin.
Ja kyllä Aussie kauppa minua ihmetyttää kun ovat melkein sodassa keskenään…ainakin sanallisesti.
Samanlainen karvalakkiosakekauppaias olen itse :slight_smile: