Virtuix on tekemässä 15M€ joukkorahoituskierrosta lanseeratakseen Omni-VR-pelialustastaan home-version (kyseessä siis listaamaton yritys).
En ole itse kovinkaan aktiivinen pelaaja, joten en ole itse tätä aiemmin kokeillut, mutta itse järjestelmä vaikuttaa kyllä todella hienolta, materiaaleissa on hyviä esittelyvideoita:
Firma tekee tällä hetkellä noilla nykyisillä julkisissa tiloissa olevilla laitteillaankin n. 10MUSD/vuosi liikevaihtotasoa ja potentiaalia näissä kotilaitteissa tietysti on valtavasti. Laitteen hinta n. 2000 USD, joten jo 10 000 kpl myynnistä tulisi liikevaihtoa 20MUSD ja heidän arvioimansa palvelu- ja pelimyynti 45USD/laite/kk olisi tuohon vielä 5,5MUSD eli tuossa olisi jo 35MUSD/vuosi kasassa. Sitten tietysti jos onnistuvat myymään näitä 100 000 kpl niin liikevaihtoon voi pistää nollan perään.
Firman arvostus tämän rahoitusrundin jälkeen 80MUSD.
Kannattaa laitailla sivuilta toi investor PDF (pitää tilata sähköpostiin), en saanut lisättyä tähän kun oli liian iso. Muutenkin tosi hyvin laaditut ja tiiviit matskut niin en rupea sen enempä referoimaan keissiä.
Extraporkkanana sijoittaja saa (koska tämä on tällainen joukkorahoitus) 40% alennuksen tulevasta tuotteesta jos sellaisen päätyy ostamaan (tai koska tuo alennus on lahjakortin muodossa niin sen voi ilmeisesti myös antaa/myydä jollekulle muulle).
Tiedän, että foorumilla on paljon pelialasta kiinnostuneita niin pistin tämän sen vuoksi tänne. Itsellä ei ole rahaa firmassa yhtään kiinni (ainakaan vielä), mutta pitää vähän paremmin tutustua josko tähän pari markkaa laittaisi kiinni ja mielelläni kuulisin muilta kommentteja jos on ollut vaikka kokemuksia noista Virtuixin aiemmista VR-laitteista kun en ole sellaista ikinä itse kokeillut.
Se mikä tuossa itseäni ehkä eniten mietityttää on, että onhan tuo laite aika isokokoinen (vaikka sanovatkin, että taittuu helposti kasaan) ja onhan tuolla hintaakin jonkun verran, että onko näille oikeasti olemassa riittävän isoa ostajakuntaa. Kun en tosiaan ole “gamer” itse niin ei ole käsitystä siitä, että paljonko tällaiselle on markkinaa (tosin kertoohan sekin jo jotain, että tällainen ei-gamerkin olisi jo melkein valmis tuollaisen tilaamaan jos vaan asunnossa olisi joku tyhjä tila mihin sen sijoittaisi )