Volvo Car - Täysin sähköinen 2030

10 tykkäystä

7 tykkäystä

Tarkoittaisiko tämä jatkossa sitä, että Volvon rahallisen tuen loppuessa käydään uusien omistajien taskuilla? Polestarin osakkeen omistaminen kyllä kiinnostaisi, mutta mörnijän lisäys salkkuun hieman mietityttää.

Tänään hyvä noste ja ostokin kohdillaan.

Polestar omistuksen jako osakkeenomistajille syynä vai Polestar rahoituksen päättäminen?

5 tykkäystä

Kummatkin sekä Volvon tulos ( oliko peräti Volvon oma ennätys ? ), olettaisin. Ylempänä ketjussa on linkki Volvon nettisivuille, missä julkaistaan kuukausittaiset myyntimäärät yleensä seuraavan kuukauden ensimmäsiellä viikolla. EX-30 alkaa noissa tilastoissa näkymään uutena mallina, toki eihän tuota tiedä miten sen myynti on startannut.

7 tykkäystä

Viimeisen viikon - kolmen aikana SEB, Goldman Sachs, Handelsbanken (SHB) ja ovat Bernstein pudottaneet tavoitehintojaan, jotkut alle 30 kruununkin. Osoittaa, miten käänteitä on vaikea ennakoida vaikka niitä seuraakin ns työn puolesta.

Tuossa tulosjulkistuksessa ollaan kovin luottavaisia vuodelle 2024.

"Looking ahead to 2024

Volvo Cars expects this will boost growth from 2024 and will significantly increase its share of fully electric cars versus 2023. In addition, the new electric models will help it to further close the margin gap between electric cars and internal combustion engine cars in 2024. In terms of total 2024 retail sales, the company aims for a higher year-over-year growth rate than in 2023.

“It is my firm belief that the hard work we have put in during 2022 and 2023 positions us to meet our objectives for the years ahead,” said Jim Rowan. “Our strategy is well defined and unambiguous and is the right one for both Volvo Cars, our customers and the environment. Our results, order book and key performance metrics prove as much, and our customers clearly like what they see.”

7 tykkäystä

Nordea Markets 2.22024
Estimate and valuation changes

We raise EBIT by 18-20% for 2024E-26E following Volvo’s decision to offload the
Polestar shares. As a result, the cash flow profile in our model improves, leading
to a much stronger balance sheet position. Although the automotive markets
remain challenging, we believe that Volvo can create its own growth thanks to
the new model introductions (including the EX30). We raise our
recommendation to Buy (Hold) with a multiples-based target price of SEK 45.

Our target price is based on the average peer EV/EBIT and P/E multiples for

2025E. We see an additional SEK 11.5 potential should the company deliver on its 2026 targets and get the loan from Polestar repaid. Further, we estimate that thePolestar shares distributed to Volvo Ca
rs’ shareholders could carry a value of SEK 3-7 per share.

4 tykkäystä

Volvo Cars hade försäljningstillväxt på 10 procent i januari

5.2.2024 10.04 • Finwire •

Biltillverkaren Volvo Cars försäljning växte med 10 procent i januari. Det var den 17:e månaden i rad med tillväxt för den västsvenska biltillverkaren.

Den globala försäljningen var 53 402 bilar, enligt ett pressmeddelande.

Försäljningen av Recharge-modeller med helt elektrisk drivlina eller som laddhybrid var 19 171 bilar under månaden. Recharge-bilarna stod för 36 procent av alla sålda bilar globalt för Volvo Cars, medan andelen helt elektriska bilar var 17 procent.

Försäljningen i Europa ökade 8 procent till 23 141 bilar. I Kina blev det en ökning på 36 procent till 16 042 bilar. I USA var det i princip ingen tillväxt vid 7 716 bilar. Övriga marknader minskade försäljningen med 15 procent till 6 503 bilar.

newsroom@finwire.se

https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/corporate/sales-volumes?year=2024&month=1

VolvoCarsilla ainakin alkaa voimakkaalla kasvulla tämä vuosi, kuten vuosiraportissa viime viikolla ennakoitiin. Tokihan Volvon johdolla oli tammikuu/24 myyntiluvut jo silloin tiedossa, joten helppo oli kasvua luvata.

Johdon ennakointi vuodelle 2024 taisi olla, että vielä parempi kuin 2023 missä tuli yhtiön ennätys.

8 tykkäystä

@Jukka_Lepikko kommentit Volvo carsista (23:55 ->)

8 tykkäystä

Volvo Carsin sivuilta enemmän tietoa,

Volvo Cars to propose a distribution of 62.7 percent of its Polestar shareholding to its shareholders

Feb 23, 2024 01:35

The Board of Directors of Volvo Car AB (publ) (“Volvo Cars”) today resolved to propose a distribution of 62.7 percent of Volvo Cars’ shareholding in Polestar Automotive Holding UK PLC (“Polestar” and the “Polestar Shareholding”) to Volvo Cars’ shareholders at its 2024 Annual General Meeting (“AGM”). If the AGM approves the proposal, Volvo Cars’ shareholding in Polestar will amount to an ownership stake of 18.0 percent of Polestar’s total outstanding shares.

3 tykkäystä

Volvo Cars reports sales of 50,315 cars in February, a decline by 2 per cent compared with the same month last year. The main reason for the decline is the timing of the Lunar New Year in China.

In February, Volvo Cars achieved its highest-ever share of electrified models - both in fully electric as well as in plug-in hybrids and fully electric combined. This was mainly driven by the ramp-up of the company’s new fully electric small SUV, the EX30. Fully electric cars constituted 22 per cent of all cars sold globally during the month, while the combined sales of fully electric cars and plug-in hybrids accounted for 44 per cent.

3 tykkäystä

Näin tuosta jotain poimintoja - ei kyllä kovin mairittelevia ainakaan ne kohdat olleet.

2 tykkäystä

Ilmeisesti kahden hengen auto, tyylikäs ja Volvomainen. Hyvin potentiaalinen raketti city eAutoksi, mutta hintaa on vielä 10kEUR liikaa.

Itse harkitsin, päädyin ID3:een, jossa takapenkillä paljon enemmän tilaa. Makuasioita.

3 tykkäystä

Volvon startti vuoteen näyttää aika vahvalta. Tammi-helmikuu +37,5 % (EU).

14 tykkäystä

Hyvä startti, EX-30 lienee syömähampaana nyt.
Selkeästi suurin kasvu Volkswagen konsenilla, siellä Cupra myynyt todella hyvin.

3 tykkäystä

https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-03-27/volvo-says-diesel-is-history-with-last-xc90-suv-headed-to-museum?utm_source=website&utm_medium=share&utm_campaign=copy

Diesel no more

Volvo Cars achieves monthly sales record in March
Apr 04, 2024 ID: 325649

Volvo Cars reports sales of 78,970 cars in March, an increase of 25 per cent compared to the same month last year, and an all-time high for global sales during a single month. Volvo Cars’ new fully electric small SUV the EX30 contributed to the sales growth, as well as a strong sales performance in Europe and the US.

https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/media/pressreleases/325649/volvo-cars-achieves-monthly-sales-record-in-march

Pari päivää sitten oli uutinen, että Ruotsissa autojen myynti oli tippunut " STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Registreringarna av nya personbilar i Sverige sjönk med 21 procent, till 23.891 i mars, jämfört med motsvarande månad 2023. "

Volvolla on ollut kotimarkkinoiden laskusta huolimatta vahva alkuvuosi myynnissä, tammikuu ja marraskuu plussalla, helmikuu -2% kotimarkkinoiden hiljentymisestä riippumatta.

6 tykkäystä

Tärkeää tietoa Volvon osakeomistajille Polestarin osakesplittauksesta.

Tänään siis jo ensimmäinen kaupaunkäyntipäivä ilman lunastusoikeusosakkeita.

4 tykkäystä

Suosituksiahan täällä ei saa antaa, mutta oletteko pähkäilleet tämän splitin risuja ja ruusuja? Polestarhan ei ole kaikista vahvimmin pärjännyt, niin mietin tässä ottaako nuo osakkeet vai jättääkö vastaamatta ja ottaa rahana (mikäli oikein ymmärsin tuon lunastuksen).

2 tykkäystä

Itse laitan nuo osta ja unohda salkuun. Vähän kuin lottolappu

2 tykkäystä