Voxtur Analytics VXTR (entinen I Look About) TSXV - kiinteistödatan disruptio?

Samaa mieltä. Ei nassen kanssa mitään kiirettä tässä markkinassa, mutta TSX listaus saisi tulla mahdollisimman nopeasti. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin tämä ei vaadi paljoa byrokratiaa (=rahaa), kun oleellisimmat dokumentit jo kunnossa. Ehkä firman sisällä tarvitaan askel ”pörssiyritysmäisempään” kulttuuriin, niin tiedottamisen kuin raportoinnin osalta. Olisi niin paljon paremmin saavutettavissa päälistalla…

23 tykkäystä

Näin se on. Venture on täynnä nakkikiskoja ja regulaatio on samalla nakkikiskatasolla. TSX on iso pörssi eikä sinne voi mennä ns. takki auki. Mielestäni sinne pääsy/listautuminen olisi hieno juttu ja lisäisi firman uskottavuutta.

Vertailun vuoksi OMX. Helsingin market value oli kesäkuussa joku 260 miljardia euroa.

20 tykkäystä
33 tykkäystä

I’d like to hear more about the integration between different databases etc.

How many technical people does Voxtur have, how much of the stuff is done inhouse, can they really integrate all the different data sources using only APIs and is there a plan to move from “data lake” model to “data warehouse” model in the future?

One ould assume that the current data lake -model with lots of heterogenous data formats/types makes it hard to optimize the querying & combining different data sources to create credible results.

44 tykkäystä

Saatan jälleen olla väärässä, mutta eikö tämä kehitys tuo lisää valoa BW hankintaan. Artikkeli johon haastateltu asuntokaupan asiantuntijoita.
Now, the average rate on a 30-year fixed mortgage is above 5%, and experts say it no longer makes sense to ruin the good rate you might have on your main home loan to do a cash-out refinance. “Why would you want to disrupt that? You wouldn’t,” says Jim Albertelli, CEO of Voxtur Analytics, a real estate technology company.

Instead, there are other ways to get at the equity built up in the home. “What you’d want to do is use some of that equity in your home and do it through a [home equity loan] or a home equity line of credit and tap into that for home improvement or whatnot,” says Albertelli.

Home equity loans and lines of credit (HELOCs) are often called second mortgages because you’re borrowing against the value in your home not covered by your first mortgage. They haven’t been popular for years, in part due to low mortgage rates and in part due to the loose lending practices involving them that helped precipitate the foreclosure crisis 15 years ago. But mortgage rates aren’t that low anymore and home equity lending is far more tightly regulated now, leading to a resurgence, experts say. Rob Cook, vice president of marketing, digital and analytics for Discover Home Loans, says the market is up about 50% year-over-year.

30 tykkäystä

I am not certain what answer would satisfy you. Gary just recently said that they will be using APIs to pull data from one software platform to another.

I also don’t think an earnings call is the right place to get bogged down in APIs, Data Lakes and Data Warehouse semantics. It is foremost an earnings call - focused on the numbers both forward and back - not a technical update.

I did ask a more top-level integration and cost-savings questions that would show some colour on your question.

22 tykkäystä

Could you ask how many devs Voxtur has and how much of the stuff is done inhouse vs outsourcing?

27 tykkäystä

Done - that is at least a financial question at its core.

I added a bit more to the question - but yours is in there.

This does not mean they will answer it on the call - there are a LOT of questions that will be on the call (hopefully many from my list).

46 tykkäystä
32 tykkäystä

I assume this kind of questions are already included, but if not can you ask about the 2022 and H2/2022 guidance and are we still on track with the last one they put out (170-190M and ebitda positive if I remember correct?) They have removed the numbers from the latest investor deck. It would be nice if they could also confirm the cash flow positive Q4 in the earnings call, so we are not just counting on Mariusz Youtube videos on this matter.

Is there any estimates yet that they can give for AOL or tax or Voxtur Wealth for Q4/2022 and if not per service, can they at least tell us if these are included/exluded in the 2022 revenue estimate.

Can we expect some significant revenue from foreclosures already in Q4?

Several questions there, but actually the most important one is the Q4/2022 cash flow positive -thing. If they could confirm this as the CFO is on the call and also the analysts following Voxtur - would be great.

34 tykkäystä

Mikähän juttu muuten oli, kun joku oli Colinilta kysynyt Twitterissä liittyen tähän huomiseen puheluun, että mitä tapahtui vuoden vaihteessa Rocket mortgagen sopimukselle? Ymmärsin niin, että Rocket mortgagen “huhuttiin” tekevän sopimuksen Anow/Voxtur kanssa? Tällä foorumilla ei minusta ole tällaisella spekuloitu ollenkaan, enkä pääse enää Colinin twiittejä lukemaan kun tuli bannia.

Mietin, että olisiko UWM pystynyt blokkaamaan tämän esim jollain 12 tai 24 kuukauden sopimuksella jonka aikana toiset isot wholesale lenderit ei saa ottaa ANOWin softaa käyttöön?

Ihan mutuilua siis, mutta onko kellään enempää tietoa tai spekulaatiota aiheesta?

13 tykkäystä

Ainakin UWMC:llä ja Rocketilla on jotain kärhämää keskenään. Voipi olla, ettei Rocketin diiliä siksi taputeltu. Arvauksia ja vähän turhia sellaisia.

12 tykkäystä

To whomever is blocked by me on Twitter - DM me your Twitter handle and I will unblock you.

I built a little tool in Python that ran through the followers of the trolls and whoever was following them it blocked them.

You can guess who they are - I have enough abuse in my life don’t want to invite trolls into it.

34 tykkäystä

https://ceo.ca/@GlobeNewswire/voxtur-announces-financial-results-for-q2-2022-ended

Q2 ulkona. Kai tuo on ihan ok, vaikkakin Q1 2022 oli > Q2 2022 (ohkaisesti toki). Silti reilusti yli 100%:n kasvu jos vertaa Q2 2021 tai YTD 2021.

Fiksummat voi kommentoida lisää :sunglasses:.

22 tykkäystä
35 tykkäystä

I think the takeaway is - while other direct business comps are getting destroyed - we are flat. That is proof that the business model is resilient in the context of one of the most vicious downdrafts in real-estate with interest rates soaring and originations and REFIs falling off a cliff.

That is what I take away from it.

48 tykkäystä
17 tykkäystä
17 tykkäystä

Joo-o, no ei pystynyt Voxturin pojat ihmeisiin, tuo oli semmoinen “meh”. Lievä pettymys silti ainakin itselleni, mutta nythän ne pelit vasta alkaa. Jos nyt muistan oikein ja se ohjeistuksen alaraja oli 170M, niin 79M on nyt kasassa ja H2:lle jää 91M jotta tuohon alarajalle päästäisiin. Tappion kutistuminen oli positiivinen asia. Vähän se lämmittää, että kaikilla kilpailijoilla menee huomattavasti huonommin.

Origination markkina sulaa edelleen pikkuhiljaa alta nyt syksyllä, Voxturin palvelut alkaa olla valmiita, ensimmäinen AOL asiakas julkistettu jne. Ei Gary ainakaan helpolla itseään ja Voxturia päästä kun on lupaillut, että tuohon 170M tavoitteeseen päästään ja Q4 kassavirtapositiivinen. Foreclosuret ja BW hankinta saattaa olla ne pelastavat palikat. Tullee mielenkiintoinen earnings call.

E. toisaalta kun Voxturin laskutus perustuu pääosin transaiktiohin ja niiden määrä on laskenut rajusti koska asuntomarkkina hidastuu, niin onhan tässä silti voitu taustalla voittaa markkinaa kilpailijoilta koska päästiin kuitenkin tähän suurinpiirtein ennustettuun 40M. Kukaan ei varmaan enää ole seurannut kuinka paljon liikevaihtoa syntyy ostetuista palikoista ja sen perusteella laskenut orgaanisen kasvun osuutta?

E. Comprehensive loss was $458 and $7,830 for the three months ended June 30, 2022 and 2021, respectively. This decrease of approximately $7,372 is attributable to the changes noted below.
Fluctuating exchange on U.S. dollar denominated items and the translation of foreign operations generated a foreign exchange gain of approximately $6,335 for the second quarter of 2022.

Eli tappioiden pieneneminen johtuu pääosin USD-CAD kurssivoitosta. Tappio pieneni siis muutenkin, mutta valuuttakurssiedun vuoksihan tässä mentiin jo melkein plussalle Q2?

37 tykkäystä

Flattiä luvattiin ja sitä tuli. No salaa kai jossain mielen sopukoissa toivoi, että jotain maagista olisi tapahtunut, joku myynti jäänyt kirjanpitäjältä kirjaamatta ja tämä olisikin ollut kasvu Q.

Tappiota vähemmän eli suunta on oikea. Eli itselleni oikeastaan vähän posari fiilis. Conffa kiva kuulla, koska luonnollisesti tietävät jo melko tarkkaan Q3 tilanteen.

45 tykkäystä