Voxtur Analytics VXTR (entinen I Look About) TSXV - kiinteistödatan disruptio?

Tämän vuoksi minua kiinnostaa tämä aihe, jotta pystyy erottamaan hype-puheet todellisuudesta. Tällä hetkellä rupeaa olemaan sentyyppinen suuntaus, että kaikki ohjelmointialgoritmi luokitellaan tekoälyksi. Moni asia pystytään edelleen tekemään luotettavammin ja yksinkertaisemmin ihan perinteisillä menetelmillä. Miksi tällä on merkitystä? Se kertoo yhtiön yleisestä luotettavuudesta, halutaanko antaa asioista oikea kuva vai ylikorostettu mielikuva.

  • tekoälykeskustelu ei ole loputon suo tai epäselvä aihe - se tehdään hämäräksi juuri siksi, että tekoälystä puhuja ei ymmärrä eroa “normaaliin” ohjelmointiin
8 tykkäystä

Varmaan kyse ennemminkin koneoppimisesta, kuin tekoälystä (useimmiten).

Tämä 1. lause on tärkeä. Työskentelen itse täyspäiväisesti erilaisten AI-ratkaisujen kanssa ja todella usein ihan perinteinen ATK tuo suurimman osan tuloksista.

Mutta tuosta toisesta: jättäisitkö sijoittamatta sen perusteella, ettei kyseessä nyt ollutkaan puhdasoppinen tekoäly, vaan esim. hyvin toteutettu tiedostojenkäsittely ja riskianalyysi, joka kuitenkin luo lisäarvoa asiakkaalle? Käsittääkseni tämän firman tj esittelee näitä asioita melko aktiivisesti, niin en näkisi sitä isona ongelmana jos mukaan tulee hieman myyntimiehen lisää - niin kauan kuin tuloksia saadaan myös viivan alle.

4 tykkäystä

Tällä on tämän yhtiön osalta sikäli ainakin itselleni merkitystä (on positio), että koska yhtiön arvo tulee olemaan erikseen hankittujen ja tästä eteenpäin niiden pohjalta uuden alustan kehittämisessä, niin luottamus tiedotukseen - projektien eteneminen - on tosi tärkeää. Tuloksia saadaan aina kvartaalikerrallaan, mutta kun on muutaman kvartaalin myöhässä, voi jo olla myöhäistä tehdä liikkeitä (jos siihen tulee tarve). Mutta ei tästä varmaan tämän enempää kannata jatkaa, varmaan ihan mun oma ongelma. :clown_face:

  • jos tiedotuksessa yritetään kiinnittää huomio tuollaisiin hype-juttuihin, voi kysyä, missä muualla on ilmaa sanoissa?

Kun kurssia katsoo, niin tuntuu että suuri yleisö odottaa pikkuhiljaa sanojen sijaan tekoja. Viimeinen kuukausi on lasketeltu ja sama suunta senkun jatkuu päivä toisensa jälkeen.

3 tykkäystä

Eniten rassaa olematon tiedotus. Suurin tieto tullut Youtubesta ja kanadalaiselta forumeilta. Siitä nouseekin esiin kysymys, että miksi näin?

Toinen juttu on tuo kurssi. Alas tullaan kuin lehmän häntä. Ennen kuin joku lisää ettei kurssia saa tuijottaa, niin milläs muulla mittaat sijoittajien arvostusta yhtiötä kohtaan?

2 tykkäystä

Kun YTD on +57% niin tämähän tuntuu hassunkuriselta, mutta ei käy kateeksi 2.3 jälkeen ostaneita pikavoiton tavoittelijoita, jos sellaisia on.

1 tykkäys

Nähdäkseni tässä betsataan pääsystä varhaisessa vaiheessa yhtiöön joka tähtää markkinoille jossa on potentiaalia isoon rahaan. Mukana on jotain sijoittajia kuten Mariuzs jota moni pitää erittäin hyvänä asiantuntijana aiheesta, ja samaten bossi Gary on mies jolla on hyvä recordi tällaisesta proggiksesta ja muutenkin pätevän oloinen kaveri. Osarilta en odota mitään lukuja mutta osarin pressissä olisi kiva kuulla jotain tilanteesta ja sitä odotetaan lähinnä siksi tulisiko siellä jotain uutta jatkosta mitä ei haastatteluissa ole vielä turistu.

Edit. Täytyy myöntää että viimeaikoina en ole hirveästi yhtiötä edes seurannut vaikka positio on itselle ihan hyvän kokoinen. Lähinnä siksi että olen tässä sillä periaatteella että syteen tai saveen joten ei ihan lyhyen ajan kurssiliikkeet kiinnosta. Toki tähän rauhallisuuteen helpottaa alhainen entry ja hyvä tankkaus pohjalta.

Edit2. Millon tässä edes on osari.

4 tykkäystä

Ytd on 106%. Huippu osui sinne instikkaostojen jälkimaininkeihin näin ulkomuistista. Merkkaushinta 0,7$ ja myyntirajoitteet laukeavat kesällä. Jos tiedotus pysyy samanlaisena, niin jokainen voi spekuloida mitä tapahtuu. Itse olen tämän kanssa vatkannut vuoden alusta lähtien ja punaisella ollaan, jos sillä jotain merkitystä on. Yhtä lailla tätä ihmettelisin vaikka olisin mennyt all in 0,45 tasolta.

@Pavel tietynlainen arpalappuhan tämä on ja sen nyt jokainen sijoittaja on itse hyväksynyt. Hyvä esimerkki tiedottamisesta on tuo, ettei ole edes tietoa että koska osari on. Kyselin sitä itsekin täältä aiemmin.

@Junkbondking noita lukuja nyt näkee jokaisella senttiosakkeella, esim Suomesta nexstim. En sinänsä ole enää ihmetellyt päiväheiluntaa vaan jatkuvaa laskutrendiä.

Onko sattumaa vai ei, että lasketellaan kun muutenkin markkinoilla hermoillaan. Itsellä tällä hetkellä 3 osaketta, Oroco, Zaptec ja Voxtur ja kurssit heilunut kuin jätänpä sanomatta. Itse uskon, että näitä yhdistää kovat odotukset ja kun kurssi nousee niin porukkaa lähtee läjä päin ostamaan ja sama toiseen suuntaan. Tuntuu että psykologialla iso merkitys nyt, kun nämä kaikki kolme firmaa ovat olleet suht hiljaisia tekemisistään tässä heilunnassa. Kuuluisi tämä viesti varmaan toiseen ketjuun, mutta jatkoksi kurssin ihmettelyihin.

Garylla kyllä suht samat jutut ollut videoilla ja vähän huvittanutkin se käsi multaan kohta, mutta koittanut myös katsella videoita liittyen lohkoketjun hyödyntämistä kiinteistöalalla ja pohtinut miten Voxtur sitä käyttäisi.

9 tykkäystä

Oma paneutumiseni Voxturiin on ollut viime aikoina vähän väheisempää, kun ei ole enää ihan niin suurta rahallista paukkua pelissä. Mutta joka tapauksessa olen huomannut hyvin selkeästi, että Voxturin tiedottaminen on parantunut mielettömästi ILA ajoista. Foorumin hypellä on ollut varmasti suurta vaikutusta, itsekin taisin ostella tammikuun ATH hintoihin “ison” satsin. Pari-kolmekymmentä prossaa sitä oltiin tappiolla, eikä silloin kenelläkään ollut edes näin paljoa tietoa yrityksestä, kuin mitä miellä nyt on. Oli vaan luotettava puolalaiseen tanssinopettajaan. Oli vain rumat oranssit nettisivut.

Itseäni mietityttää eniten Kanadan foorumin pumppailija. Tuntuu tietävän paljon, joka aiheuttaa myös lisäkuumotuksia. Itse Voxtur ei omasta mielestäni vieläkään vaikuta kovin vahvasti koita innostaa ihmisiä, vaikka joitain taikasanoja johto ilmoille heitteleekin. Jos itse haluaisin hypettää, niin varmaan tekisin alkajaisiksi edes Twitter tilin.

Ehkä tässä nyt vähän jäähdytellään Inderes-efektin jälkeen. Niin kuin tammikuun lopulla.

15 tykkäystä

Tämä taisikin selvitä foorumeita paremmin tutkimalla. Nämä Apexin sovellukset on tarkoitettu Windowsille ja Microsoft Surface Go:lle, joten niitä ei sen takia näy Applen tai Androidin kaupoissa.

Tulossa on alla olevan viestin mukaan myös AvX-niminen selainpohjainen kevyempi sovellus laajemmalle käyttäjäkunnalle, joka toimii sekä omana sovelluksenaan että komponenttina osana muita sovelluksia (white label).

At present they are being deployed for “Enterprise” type customers (Assessment, Insurance and First Responder types), typically as an "embedded app/component) but they are also out in very limited distribution with a very few fee appraisers in “stand alone” fashion, in what we used to call “field trial” status

I’ll get more specifics on those releases before the end of this month and make sure to let you know as soon as I can in a different post.

Ihan hyvin linjassa sen kanssa, mitä noissa haastatteluissa on kerrottu.

Tiedot tästä postauksesta Apexin työntekijältä:

Kyllähän tästä salapoliisityöstä kaikki hauskuus menee jos Voxtur alkaa jossain kohtaa tiedottamaan paremmin asioista :slight_smile:

25 tykkäystä

Suunnatun annin toteutumisesta oli tullut tietoa Sedariin.

Mariusz on näköjään ollut järjestämässä tuohon antiin osallistumista, oletettavasti palvelunsa jäsenille. Sama juttu taisi olla aiemmin Orocon kanssa.

Private placementtiin liittymättömänä huomiona myös että shorttien määrä on pudonnut selvästi:
short

Nämä nyt uutiskoosteena kun ei ole tässä kohtaa mitään kiinnostavampia itse liiketoiminnan etenemiseen liittyviä tiedotteita. Toivottavasti niitäkin lähiaikoina tulee :smirk:

23 tykkäystä

Näköjään uusia työpaikkoja auki jenkkilän puolella: Careers – Voxtur Analytics Corp.

Lisäksi oli näköjään pieniä muutoksia tehty sivujen ulkoasuun sijoittaja-näkymään. Sen verran merkittävä positio itsellä, että kaipailisi kyllä jo tiedotusta uusista yritysostoista ja/tai yhteistyökuvioista. Sitkeesti on tullu viime päivinäkin osteltua laskeviin, mutta kyllä tää melkosta mörnimistä on pari viikkoa ollu.

8 tykkäystä

Jep. 3kk ja +100%. Mörn.

24 tykkäystä

Ytd 97% ja oli yli 200%, josta tultu kuukaudessa alas eikä käännettä näy. Saahan sitä juhlia vaikka 5% ytd kuukauden päästä, jos se hyvältä tuntuu.

Ei liity ketjun asiasisältöön taas millään tavalla, mutta itse oon tässä välissä valmis katselemaan vaikka mitä lukuja kun oma tähtäin on 5 vuoden päässä. Jos pikavoittoja olisi hakusessa olisin kevennellyt ja varmaan myynyt koko possan ensimmäisessä 100% ylityksessä. Käänne tässä tulee ihan varmasti, se että milloin sitä ei tiedä.

18 tykkäystä

Käänne voi tulla, mutta ei se mitään varmaa ole (niin kuin ei sijoittaminen toki koskaan) Muita vastaavia ihan kohta kääntyy yhtiöitä ovat esim nexstim, attana, biorem, lohilo ja Lion-e.

1 tykkäys

Weekly framella 6 laskuviikkoa 26 viikon aikana, joista 2 viikkoa nyt peräkkäin. Siis 20 puhdasta nousuviikkoa. Puhutaan mikrocap osakkeesta jolla on useita päiviä milloin vaihto on satoja tuhansia CAD dollareita. Itse luulen, että pelipossat on monella isolla tekijällä jo hankittu. Tuo kurssi noin pienillä myyntivolilla hyppää saman tien kattoon kun joku päättää laittaa pari miljoonaa CADia tiskiin.

Ja nyt kun toit nuo muut pikkufirmat tähän keskusteluun mukaan, niin totean vaan, että ei noiden heiluminen kyllä itselleni ole mikään yllätys - mikrot heiluu, kuuluu hommaan. Kysymys kuuluu missä ne on vuosien päästä. Jos vaikka Nextimin osake on 5 vuoden päästä 1€, niin kylläpä tämä nykyinen heilunta tuntuu todella merkityksettömältä.

Edit: muistini mukaan kehuit juuri äsken Lohilon aliarvostusta 60 kruunun kohdilla, onko yrityksen fundassa tapahtunut jotain? jos ei niin mitä väliä.

Edit 2: Esim. Smart E:llä on samassa ajassa 12 laskuviikkoa ja QT:lla 10 laskuviikkoa.

15 tykkäystä

Hyviä pointteja, tarkoitus oli haastaa keskustelua pois siitä mielestäni turhan ruusuisesta linjasta mitä monesti näiden pikkufirmojen kanssa nähdään. Edelleen omistan voxturia, eikä sillä summalla ole käytännössä mitään merkitystä vaikka menisi nollaan.

Tartuin vain alun perin siihen, että kolmanneksen katoamista yhtiön arvosta ei pidetty minään. Ymmärtääkseni rahan eikä aatteen takia tätä jokainen tekee. Jos omistaisimme kristallipallon ne pikavoitot olisivat nopein tie vaurastumiseen, mutta näinhän se ei käytännössä mene kuin aniharvoilla sijoittajilla. Toki heiluntaa on aina, mutta ensin ytd 200% ylös ja siitä 100% alas on jo merkittävää ja syitä tähän toitkin hyvin ilmi. Itse odotan edelleen yhtiöltä jotain konkreettista näyttöä ja toivottavasti sitä pian nähdäänkin.

Mitä Lohiloon tulee, en muista sanoinko niin, voi olla että olen sanonutkin. Omistan sitäkin edelleen ja yhtä kriittisesti olen myös seurannut kurssin heiluntaa välillä 35-70-40 kruunua. Uskon että yhtiöllä on mahdollisuus huomattavasti korkeampaan arvostukseen, mutta en siitä aio väkisin pitää kiinni jos ajan mittaan näin ei käy.

Edit, smartit myin tänään ja Qt:n totesin jo aiemmin aivan liikaa tulevaisuuteen nojaavaan osakkeeksi Itselleni. Vähän jenkeissä punertaa, niin se on heti 10% pois yhtiöstä joka ei ihan pienessä sarjassa enää paini.

5 tykkäystä