Kiitoksia kiitoksista. Hyvä jos viesteistä on ollut jotain hyötyä ja joku niitä lukeekin
Tämä on vissiin kolmas viestini tälle foorumille ikinä ja silti olen täällä viettänyt aikaa viimeisen parin vuoden aikana enemmän kuin kehtaan edes itselleni myöntää. Siitä kuuluu kiitos kaikille teille, tämän foorumin, hienon sisällön tuottajille.
Olen siis ollut vastaanottava osapuoli, ilman, että itse olisin antanut foorumille oikeastaan mitään. Voisin aloittaa ilmaisemalla iloni siitä, että olen saanut helposti ja nopeasti luettavakseni näitä hyviä linkkejä Wärtsilästä. Kiitos!
p.s. Wärre on ”lempilapseni”, tullut siellä telakalla joskus työura aloitettua nuorena ”likkana”!
p.s.s. Kommentti koskee toki myös ketjun muita mainioita sisällöntuottajia🙂
Wärtsilä Corporation, Trade press release 9 December 2020 at 10:00 AM E. Europe Standard Time
The technology group Wärtsilä will supply its Fixed Pitch Propeller (FPP) and EnergoProFin solutions for two container vessels owned by Yang Ming Lines, the Taiwan-based shipping company. As container ship operators continue to seek energy savings through slow steaming, the necessary engine adjustments need to be matched by the propeller arrangement. The Wärtsilä solutions enable this adjustment, allowing the speed of the two vessels to be reduced from 24 to 18 knots. The order with Wärtsilä was placed in August 2020.
Uusi uutinen mutta “The order with the technology group Wärtsilä was placed in the third quarter of 2020.”
No eihän tuosta nyt saa yhtään mitään selvää, niin laitan kuvan.
Nuo BlackRock:in liputukset on aikalailla arkipäivää ja normaalia kaupankäyntiä heillä, joten ei kovin tarkkaan nuita kannata katsoa eikä liiemmin jakaa, samaa harrastavat muissakin yhtilössä ( esim Nordea & Tyres ) kun positio sattuu heilumaan siinä 5% paikkeilla.
Näin ollen en itse anna minkäänlaista arvoa näille pörssitiedotteille. Asia erikseen jos joltain ‘oikealta’ tekijältä
E: @Sereno Taitaa olla ihan perus rahastonhoito hommia heillä, ja siellä kun “big money” liikkuu aika tiuhaan, voi viikossa tulla useampikin yli + ali 5% liputus. Osittain nyt ‘sektori rotaation’ vuoksi ainakin BlackRock ruvennut heilutteleen lippua Wärtsilässä & Nordeassa edes-takaisin. Heidän rahastonhoitajien näkemyksistä en tiedä sen paremmin kuin sinäkään.
Kiitos, olet varmaankin oikeassa. Itse pidin äkkipäätä positiivisena sitä että BlackRock on kasvattanut omistustaan. Olisiko kuitenkin mahdollista, että esim. jokin heidän aktiivisista rahastoistaan olisi muuttanut näkemystään positiivisemmaksi?
*Linkki vain tilaajille.
Jutussa käy ilmi, että noin 230 miljoonaa euroa maksava tuotekehitys-, tuotanto- ja teknologiakeskus Vaasaan etenee aikataulussa. Valmista pitäisi olla lokakuun lopussa 2021.
Tämä on hyvä uutinen, kun uuden ajan koettaessa on hyperkeskus heti valmis käyttöönottoon.
The 10-year agreement, worth over EUR 150 million, was signed in October and it is targeted to take effect from the end of Q1 2021. The expected revenues for 24 months, approximately EUR 20 million, has been included in Wärtsilä’s order book in Q4 2020.
Wärtsilä on yksi suurista voittajista kun koronarokote palauttaa maailman normaaliin. Tämä on ihan helposti parinkympin lappu 2021, lisäksi kunnon osingot kun bisnes lähtee vetämään.
Moro Cadel ja muut, yksinkertaista laskukaavaa diesel–>kaasu -konversioiden tuottamasta liikevaihdosta ei ole, sillä se riippuu riippuu moottoreiden määrän ja koon lisäksi moottorityypeistä, voimalaitoksen koosta, kaasuinfrasta jne. Tänään julkistettu tilaus on hyvin samanlainen kuin viime elokuussa julkistettu konversiotilaus Brasiliassa ja arvioimme sen kooksi 15-20 MEUR. Mukavan kokoinen siis muttei mikään korkkienpoksautteludiili Wärrelle. Terv. Eki
Kai jollain on ollut taas liputussormi herkällä, kun on tullut negatiivista viestiä yhtiöstä. Itse Wärtsilän osakkeenomistajana kuuntelen mieluummin negatiivisia näkemyksiä yhtiöstä, kuin positiivisia. Omistusta kilpaa kehumalla ja toisia selkään taputtelemalla pääsee mukavaan sijoituskuplaan. Mukava kuulla mikä voisi mennä myös pieleen.
Wärtsilään jossain määrin liittyen näin mielenkiintoisen kuvan toissaviikon tekniikka&taloudessa. Juttu on kai maksullinen, joten en kaappaa kuvaa tänne. Kuvassa oli kauppamahtien väliset kauppataseet ja tärkeimmät vienti-/tuontituotteet. *2019 USA:n vienti EU-alueelle oli 259 mrd ja kaikkein tärkein tavaraluokka olivat kaasuturbiinit. Markkinat ovat melko valtavat ja potentiaalista myyntiä voitettavaksi (tai hävittäväksi) Wärtsilänkin ratkaisuilla riittää.
- Kaasuturbiineita siis raahataan Atlantin yli Eurooppaan isoilla rahamäärillä, sen lisäksi niitä tekevät muutkin kuin amerikkalaiset (https://www.envisioninteligence.com/blog/gas-turbine-manufacturers-market-share/)
Eiköhän olisi aika lähetellä kirjeitä vihreiden edustajille ja kysellä että miksei onnistu Suomessa… Saisi päästötavotteiden saavuttamisen lisäksi wärrelle vähän bisnestä ja taloudelle elvytystä.