Jos haluaa kasvaa rajusti, niin on päästävä Uudellemaalle, Pirkanmaalle ja varsinaissuomeen jne ISOSTI.
Ongelmana itse näkisin tässä, että näillä markkina - alueilla ei ole oikein enää pieniä toimijoita ketä ostaa.
Lähes kaikki alkaa olemaan jo monimerkkitaloja ja suurempia ketjuja.
Mihin wetterillä riittää muskelit ja mitkä isot Autotalot / autoketjut on myytävänä?
Samaan aikaan Hedin kärkkyy ostettavaa ja haluavat myös kasvaa isosti.
Ainahan voi kasvaa myös uusia liikkeitä perustamalla, mutta kaupunkiin missä on jo pitkään toimineita uusien merkkien edustuksia, niin se on raskasta ja kallista ostaa asiakkailta vanhoilta toimijoilta.
Sitten on tulemassa agenttimallit, jotka syövät kannattavuutta entisestään…
Huoltobisneksestä puhuttiin, että olisi wetterin kilpailuetu.
Huolto joskus kannatteli automyyntiä tuloksen teossa, mutta tämä on käsittääkseni jo toisinpäin.
Huolto on monen uuden merkin mukana tuleva pakollinen riippakivi, joka täytyy vain olla saman katon alla.
Toinen asia, että autokanta kun sähköistyy, niin tulevaisuudessa on entistä vähemmän huollettavaa uusissa autoissa.
Täällä, kun puhutaan Sakasta ja Kamuxista, että miksi heillä ei ole huoltotoimintaa? Juuri siksi, että nekin miljoonat kannattaa sijoittaa automyyntiin. 