Witted - Uuden sukupolven ohjelmistokehitysyhtiö

Kyllä kyllä, mutta oliko sen ajoitus järkevää, sitä ajan takaa? Kun ajat on hankalat, CEO on ensimmäinen, joka käärii hihat ylös ja käyttää kaiken energiansa, että yhtiön asema on paras mahdollinen. Kurssikehityksen perusteella tulos ei näytä hyvältä.

1 tykkäys

”Kun ajat on hankalat, CEO on ensimmäinen, joka käärii hihat ylös ja käyttää kaiken energiansa, että yhtiön asema on paras mahdollinen. Kurssikehityksen perusteella tulos ei näytä hyvältä.”

Toimitusjohtajat on eri puusta veistetty.
Mä olen yrittäjä. Mä elän ja hengitän, joka ikinen hetki tätä menoa.

Jokainen onnistuminen ja epäonnistuminen tuntuu henkilökohtaiselta - Ihan solutasolla. Nousut ja laskut ovat paljon voimakkaampia kuin missään muussa roolissa. Ei yrittäjät ole koskaan lomalla.

Sulla on treideri ihan eri tilanne. Voit hypätä kyytiin pysäkillä ja jäädä seuraavalla pois. Voit arvioida ja haastaa. Elät enempi kurssikehityksestä ja koet että päiväkurssi kertoo miten menee.

Minun tehtäväni ei ole hyppiä päiväkurssin mukaan vaan rakentaa pitkäjänteistä menestystarinaa. Witted on huikea matka, joka alkoi 9 vuotta sitten. Takana on pari todella haastavaa vuotta, mutta uskon että parhaat vuodet on vasta tulossa.

Mitä tulee vanhempainvapaisiin niin kannustan kyllä jokaista isiä ottamaan tuon ajan. Loppupeleissä nuo muutamat kuukaudet vauvan kanssa luovat hyvän pohjan teidän suhteelle ja vaikuttavat sinuun ja häneen koko elämäsi ajan. Varmasti on monta syytä miksi aikataulu on huono just nyt; siksi se onkin todellinen testi arvoillesi. Minä toimin arvojeni mukaan, aivan kuten sinä sijoitat omiesi mukaan.

Hauskaa vkl!

57 tykkäystä

Eikös toi kurssin perusteella just näytä siltä, että pahin pulkkamäki helpotti heti kun CEO jäi vapaalle :upside_down_face:

Ehkä jos pitäis lisää vapaata niin kääntyis ihan nousuun asti? :face_with_hand_over_mouth:

Huumori pois, niin jälkiviisaana ja alaa tuntevana minusta ainakin on parempi että CEO oli vapaalla vuosi sitten eikä nyt. Tällä hetkellä kurssikehityksen kääntämiseksi on tehtävissä paljon enemmän kuin vuosi sitten olisi ollut.

2 tykkäystä

Eikö ole yleensäkin parempi että CEO keskittyy liiketoimintaan ja sen kehittämiseen eikä osakekurssin nostamiseen puhumalla? Osakekurssi sitten seuraa perässä kun edellämainittu työ kantaa hedelmää.

Hemmetin vaikea markkina oli alalla viime vuonna sille ei kovin paljoa voi tehdä. Olisi voinut paljon huonomminkin mennä. Nyt kun talous piristyy niin on saumoja tosiaan lähteä uuteen nousuun. Kurssi on hakattu niin alas että korjaa kyllä nopeasti ylös jos/kun näemme parannusta ja parempia näkymiä.

Nimimerkki hämää, olen ollut suurimman osan elämästäni yrittäjä. Yksityisessä yrityksessä hyvän sijaisen tukemana tuollainen onnistunee tietyissä tilanteissa, mutta pörssiyhtiön toimarina olet joka hetki vastuussa osakkeen omistajille. Tietysti yhtiön hallitus on loman myöntänyt, joten lähinnä sinne pitäisi kritiikki heittää. Terveisiä sinne. Nythän sinulla paineet on entistä suuremmat osoittaaksesi, että ratkaisusi oli omistajien kannalta oikea. Jos kurssi/liiketoiminnan kehitys olisi tehnyt suunnanmuutoksen, en olisi kommentoinut.

Hauskaa vkl!

DayTraderXL

Kyllä mä ymmärrän sun harmituksen. Olenhan itsekin Wittedin omistaja ihan kohtuullisella osuudella. Meillä on kaikilla ihan sama tavoite ja halutaan varmistaa, että Wittedillä menee hyvin. Mikäli oot ollut yrittäjänä pitkään niin tiedät - yrittäjät ei lomaile. Ne kelaa aina ja jatkuvasti sitä bisneksen kehittämistä ja on aina saavutettavissa. Liiallisuuksiin saakka.

”Yksityisessä yrityksessä hyvän sijaisen tukemana tuollainen onnistunee tietyissä tilanteissa, mutta pörssiyhtiön toimarina olet joka hetki vastuussa osakkeen omistajille. ”

Pörssiyhtiön johtaminen on tiimityötä. Toisin kuin pienissä yksityisissä yhtiöissä, on olemassa toimivat prosessit ja yhtiötä johdetaan yhdessä. Hyvissä yhtiöissä kukaan ei ole korvaamaton, ei edes toimitusjohtaja. Joo, olen vastuussa osakkeenomistajille, mutta myös työntekijöille, asiakkaille, kumppaneille ja perheelle. Kyllä minä tiedän, että odotukset ja paineet ovat joka puolelta kovat. Kyllä se tuntuu, olenhan ihminen.

”Tietysti yhtiön hallitus on loman myöntänyt, joten lähinnä sinne pitäisi kritiikki heittää. Terveisiä sinne. ”

Välitän terveiset. Tai kyllä ne varmaan lukevat ne itse täältä.

”On tietysti hienoa olla perheen ja lasten elämässä mukana, mutta silloin ehkä kannattaisi jättää yhtiön johtaminenkin muille?”

Toivon, ettei Wittedistä koskaan tulisi yhtiötä, jossa ajateltaisiin näin. Meidän missio on vuosia ollut paremman työelämän rakentaminen ja se kyllä eksplisiittisesti tarkoittaa, että työ(elämän) pitää olla tasapainossa. Haluaisin omalla esimerkilläni näyttää kaikille johtajille, että se on mahdollista.

H

53 tykkäystä

Pakko kommentoida tähän. Toivon todella, että onnistutte osaltanne todistamaan, että tuloksia voi saada aikaan muutenkin kuin perinteisesti repimällä se työntekijöiden selkänahasta. Tsemppiä Harri!

7 tykkäystä

Voisitko avata päättelyketjua enemmän. Minkälailla juuri Wittedin liiketoimintatapa on työntekijöiden selkänahasta repimistä? Ihan aidosta mielenkiinnosta siis koska minä luulen että jos työntekijä tuottaa lisäarvon X. Hänelle pitäisi maksaa ja yleensä maksetaankin sitten palkkana hieman alle X koska olisi ihan suotava tehdä tulosta ja overhead on maksettava myös. Onko Witted jotenkin erilainen tässä että erityisen kovasti sieltä selkänahasta revitään sitä tulosta?

1 tykkäys

Ymmärsit mun pointin väärin. Harrin kommentti paremman työelämän luomisesta resonoi muhun ja tarkoitus oli lähinnä osoittaa tukea sille, että toivottavasti onnistuvat tässä yhtälössä jossa tulosta pystytään tekemään työntekijöiden näkökulmasta kestävällä tavalla. En siis missään kohtaan väittänyt wittedin repivän tuloksen työntekijöiden selkänahasta - enhän tällaista voi edes väittää, kun en yhtiötä tarpeeksi hyvin tunne.

4 tykkäystä

Täytyi ihan vain daytraderin viestien takia luoda käyttäjä tänne.

Olen ollut sekä erinäisissä työtehtävissä että toimitusjohtaja isossa tunnetussa yrityksessä.

Sain ensimmäisen lapseni ennen toimitusjohtajuutta ja vietin reilusti aikaa lapseni kanssa hänen lapsuudessaan.

Toisen lapseni sain toimitusjohtajuuden aikana, jolloin ajattelin, kuten daytrader täällä. Voin sanoa, että mitään en kadu niin paljon kuin sitä, että missasin toisen lapseni lapsuuden. Sitä ei voi rahassa tai menestyksessä mitata. Wittedin tilanteeseen sen enempää kantaa ottamatta Harri teki täysin oikean päätöksen. Kuten Harrikin mainitsi, toimitusjohtaja on aivan samalla tavalla ihminen kuin muutkin, toimitusjohtaja on aivan samalla tavalla vastuussa myös perheelleen.

Itse tulen jatkossa kannustamaan jokaista työntekijääni pitämään vanhempainvapaansa. Vaikka kuinka yrityksien tarkoitus on maksimoida omistajien voitot, niin voittojakin tärkeämpiä asioita on. Tykkäsi omistajat tai ei, kukaan ei pakota osakkeita ostamaan niinkin hirveästä yrityksestä, että se huolehtii jokaisen työntekijän hyvinvoinnista.

Olen nähnyt organisaatioita, joissa tulos revitään työntekijöiden selkänahasta. Hetken se toimii, mutta kovin pitkäkestoista menestystä sillä ei saavuteta tai vähintään vaihtuvuus on erittäin suurta.

64 tykkäystä

https://view.news.eu.nasdaq.com/view?id=b7d13c3c0b3fca197ef2b3b73f72d5ae0&lang=fi&src=listed
No niin, sieltä se omien osakkeiden hankinta tuli!

26 tykkäystä

Hieno juttu! Jos oikeesti uskotaan omaan liiketoimintaan, niin omaa osaketta ostamalla nykyisellä arvostuksella luodaan paremmin arvoa kuin väkisin jotain yritysostoja tekemällä ja lisäksi pienemmällä riskillä.

16 tykkäystä

Tässä on vielä Don Francon ja Antin kommentit Wittedin omien ostoista. :slight_smile:

2 tykkäystä

“Osakkeiden hankkimisen tarkoitus on yhtiön rahoitusrakenteen kehittäminen omaa pääomaa alentamalla sekä osakkeiden hankkiminen käytettäväksi osana yhtiön kannustinjärjestelmien toteuttamista.”

Kyse ei siis ole voitonjaosta, koska osakkeita ei mitätöidä. Vai oliko jossain maininta mitätöinnistä?

2 tykkäystä

Hei Tryffelisika :slight_smile:

Julkisen osakeyhtiön (Oyj) omien osakkeiden hankkiminen on tarkasti säänneltyä, ja se on sallittua vain tietyillä perusteilla.

Mikäli yhtiö kertoo käyttävänsä osakkeet kannustinjärjestelmiin tai yrityskauppoihin niin tällöin oletetaan, että ne myös käytetään kyseisiin tarkoituksiin. Jos kerrotaan, että ne meinataan mitätöidä niin tällöin myös velvoite mitätöintiin on olemassa. Pääomarakenteen kehittäminen jättää auki mahdollisuuden osakkeiden mitätöintiin, mutta ei sido yhtiöitä siihen, joka luo hieman enempi liikkumavaraa hankittujen osakkeiden käytöstä. On mahdollista, että Witted päättää mitätöidä hallussaan olevia osakkeita, mutta sinänsä mikään ei velvoita meitä toimimaan siten tulevassa yhtiökokouksessa. Ei sen kummempaa.

H

30 tykkäystä

Liikevaihto yli Francon odotusten ja asiantuntijamäärä kasvuun helmikuussa:

Hienoa Harri ja muut!

22 tykkäystä

kuva

Aika mukavasti meni helmikuun odotusten yli. Nyt tammikuun alituksen ja helmikuun ylityksen jälkeen ollaan aika lailla Q4:n jälkeisten odotusten mukaisessa juoksuvauhdissa. Viime vuonnakin toki helmikuun luvut näytti paremmilta, mutta maaliskuussa tultiin vielä aika selkeästi alas. Nyt toki markkina vaikuttaa laaja-alaisesti olevan käänteen korvilla ja Suomen lähitulevaisuuden odotukset ovat huomattavasti valoisammat verrattuna viime vuoteen.

edit. Taulukkoon mukaan 2025 ennuste 2024:n tilalle

17 tykkäystä

Tässä on Fransin kommentit Wittedin helmikuusta. :slight_smile:

Wittedin liikevaihto laski odotuksiamme vähemmän helmikuussa, työpäiväoikaistu asiantuntijakohtainen liikevaihto oli erinomaisella tasolla ja asiantuntijamäärä kääntyi kasvuun vastoin odotuksiamme. Yhtiön positiivisemmin sujunut myynti näkyi nyt ensimmäistä kertaa myös raportoiduissa luvuissa, mutta yhden kuukauden luvuista ei voi vielä vetää liian suuria johtopäätöksiä ja epävarmuus säilyy korkeana. Helmikuun ennusteylityksen ja tammikuun alituksen jälkeen yhtiö on Q4-raportin jälkeisen päivityksen mukaisten ennusteidemme uralla.

10 tykkäystä

Autatko Harri ymmärtämään taas käppyröitä? :grinning:

Mainitsit katsauksessa, että ”Markkinalla on nyt enemmän kysyntää kuin vuosi sitten”. Kysyntäkäppyrät kuitenkin selvästi alempana kuin vuosi sitten. :thinking:

2 tykkäystä

Ihan normaalia Talentedin bisnestä, etsitään asiakkaalle teknologiajohtajia.

12 tykkäystä