Markkinat saavat päättää pärjääkö / millaisen maineen NIO:n autot maailmalla saavat, sitä meidän on tässä turha pohtia. Haluan nyt kuitenkin kommentoida muutamaan asiaan:
Tämän olet kirjoittanut jo ennenkin, ja ei sinun siihen tarvitse uskoakaan. Kiinan valtio SWAP:eja vie eteenpäin ja Euroopan maihinkin niitä on tulossa (Norjassa nyt ensimmäinen). Ehkä ovat sitten niin tyhmiä, että tekevät niitä kuitenkin vaikka ne eivät hyödyllisä olekaan?
Ja tämä superpower 80% 5 minuutissa oli minulle uusia asia. Mielestäni Xpeng ilmoitti silloin, että 5 minuutissa 200 km ajoja? Toki, voihan se olla, että nyt on kyseessä pienemmät akut?
NIO Day oli Joulukuun 18. 2021, jossa esiteltiin mm. uusi E75 ja vahvistettiin sekä ET5:n ja ET7:n tilaus/toimitusajat. Kerrottiin myös laajentumisesta: Vuonna 2025 NIO:a myydään 25:ssa maassa 
Minun mielestäni kasvuyrityksen on luonnollista hakea lisämahdollisuuksia muistakin kategorioista, kuin niistä joissa pelaa nyt. Ja jos gross margin on ollut 19% autoista tällä hetkellä, ja CFO lupaa 25% gross marginia vuodelle 2022, niin eikös toi nyt suht hyvää bisnestä ole ollut? 
Ja toki, viime vuosi oli pettymys osakkeen kanssa (oston paikka).
Vuosi 2002, joka on speed up vuosi, sisältää mm:
- ES7 toimitukset alkavat (eka Sedan)
- ES5 toimitukset alkavat (pienempi Sedan)
- vielä nimeämätön uuden platan SUV
- massamarkkinamalli(e)n julkistus
- Laajentuminen Saksaan, Tanskaan, Hollantiin ja Ruotsiin
Että sellainen vuosi tulossa 
Ja pari kommenttia vielä: Itse tein kyllä oman ostopäätökseni ensimmäisiin lappuihin kesällä 2020 ihan oman “tutkimukseni” perusteella. Ja toinen kommentti, kyllä niitä nroita katsoo moni, ja menestyviä firmoja on kiva ostaa, esimerkkinä vaikka FAANG.
Ja pidin lähinnä vitsinä tuota sinun kuvitelmaasi (anteeksi vaan), että XPeng menisi NIO:n market capin ohi. Minua Xpengissa pelottaa liian suuri arvostus niin pienen marginin massamarkkina-autolle, markkinalla, joka on todella kilpailtu.