näinhän se on. Tässä vielä kuvaaja miten Nio saksalaisia vastaan pärjää
“With this as a backdrop, Shao initiated coverage with an Overweight rating on the three leading Chinese electric vehicle makers: Li Auto (LI), Nio (NIO) and XPeng Motors (XPEV), with price targets of $38, $34 and $45, respectively.”
Eikös nuo tp:t ole samoissa lukemissa kuin missä kurssit ovat nyt pyörineet?
Tuossa ylemmässä linkissä siis oli pointtina että jos CEO myy niin pitäisikö itsekin kevennellä.
No ei tullut myytyä onneksi. Tänään xpeng yli 10% nousussa Hong kongissa
Hämmästelin itsekin vähän tuota CEO:n lappujen myyntiä, mutta kun tämä uutinen tuli ulos niin rupesin miettimään voiko myyminen liittyä tähän? jos haluttiin lisää lappuja markkinalle tai vastaavaa. Muuten tuntuisi tuon kokoluokan myynti tässä vaiheessa aika hälyyttävältä.
No niin…tulihan se.
Ihmeen hiljaista ollut tästä asiasta, ei oikeastaan hiiskaustakaan viime viikkoina minä päivänä shenzeniin. Citic securitieksen jälkeen hiljaista…monta viikkoa sitten.
https://www.cnbc.com/2022/02/09/xpeng-shares-jump-as-ev-maker-joins-shenzhen-hong-kong-stock-connect.html
Luettavan arvoinen teksti
(Koskee kaikkia ev autoja, ei vain Teslaa)
Komeat pylväät
Tuore video. 7.2.2022.
Joitakin mielenkiintoisua asioita…myös kilpailijoista.
Brian Guulta taas hieno esitys…ei kerskaile, on asiallinen Xpengin tulevaisuudesta.
“Uusi G9 kilpailee tulevasiuudessa BMW ja muitten Premium SUV luokan segmentissä” -niinkö?
(Tuli mieleen että oliko Brian Gu lukenut viestini Indereksessä koskien Bswappia )
Ja pitäänee muistaa ettö uusi tehdas omistaa Xpeng itse ja ainoastaan itse. I like.
Siinä Shenzhen ja sen pörssi. Hyvin on xpeng nostanut mukaansa Nio,n ja Li Auton. Harmin paikka ettei missään ollut luettavissa että tänään aukeaa Shenzhen pörssi Xpengille (joka päivä tarkistettu, olisi vielä löytynyt salkussa tilaa). Olihan se varma että kurssi nousee. Toisaalta hatun noston paiikka että salassa pitivät. Piäisi tarkistaa tuon 09868 HK,ssä eilen - ihan mielenkiinnon takia.
Li auto sitten seuraavaksi:
Voisi olettaa että LI Auto saa tässä ylimääräisen boostin.
Tänään Xpengin avulla ja sitten omalla vauhdilla marraskuussa.
Kohta valmistuu xpengin uusi omaomisteinen tehdas ja jos myynti onnistuu niin hyvältä vaikuttaa kun kapasiteettiä löytyy omasta takaa.
Ja Brian Gu selvitti että akut ostetaan monelta valmistajalta saadakseen hintakilpailua .
Ja hyvä ettei riennä väkisin länsimarkkinoille…vaan eile mit weile periaatteella - viisaasti eteenpäin.
Tesla sweden foorumista:
Tog en kik (vilkaisu) idag. Blev bara kort men första intrycket är att interiören och fina känslan i kupe’n var behållningen. Synd att de som stod där bara var sedaner. Såg ut som mkt var rippat/inspirerat av model 3.
Men som sagt snyggt jobb det man såg
Video 15.02.2022
Ei pitäisi katsoa anti-Tesla videona vaan vaikeudet toteuttaa robo-taxi konseptia.
Xpeng yrittää niinkuin Li Auto ja Nio.
Itse olen ollut erittäin skeptinen full self driving / Robo-taxi ajatukseen vaikka xpeng siihen panostaa hyvinkin kovasti
Tämä päivä; Venäjä ollut suuri öljyn vientimaa joka oletettavasti tulevaisuudessa joutuu suuntamaan vientiään lähinä Kiinan ja se “ale-hinnoilla” joka taas saisi merkitsyksen että mäntämoottorien polttokustannukset eivät nousisi samalla tavalla kuin länsimaissa - voisi jopa laskea… Summa summarum, voi vaikuttaa negatiivisesti Kiinassa Matti Kiinalaisen sähköauton hankintaan.