Xpeng (XPEV) - Kiinalainen sähköautovalmistaja

Ei pitäisi mennä vastailemaan tällaisiin mutta jos kuitenkin.
Jos firma A on ollut 2 vuotta busineksessä ja firma B 1 vuosi. - ero on vain yksi vuosi.
Jos firma C ollut 100 vuotta ja D 101 vuotta - ero vain 1 vuosi.
Voiko sinun logiikkasi mukaan kehitys, markkinointi, rahoitus etc etc samalla viivalla kaikilla yhtiöllä. Minä näen että vain C ja D ovat verrattavissa tasavertaisesti
.
Koetin nyt pedagogisesti selittä sinulle eron :+1::+1:
Tai katso kuinka surkeast trion osakkeet ovat pärjänneet versus Teslaa…taitaa olla Teslalla 1000 % nousu ja PE luku jotain ihan sairasta.

Roma uno die non est condita.- toivottavasti näin käy Triolle mutta varsinkin Xpengille :wink: Longilla ostettu ja myydän jos kunnon voitto saadaan.
Jätetään nyt tämä hiuksenhalkoaminen tähän :grin:

Oikeassa olet (osittain), mutta turha väittää, että XPeng on paljon nuorempi firma kuin NIO.

Ja kun sanoit, että XPengillä menee hyvin verrattuna (varmaan paremminkin) verrattuna NIO:oon, niin katsotaan sitten vaikka vuoden päästä, että mitä XPeng on saanut samassa ajassa aikaan. Onko tämä sinun mielestäsi hyvä ajatus?

NIO:n Market Cap 29.03.2022 on 36.127B. Palataan asiaan vuoden päästä ja katsotaan onko XPengin market cap sama/yli. Jos on yli päässyt, niin silloin on performoinut samassa ajassa paremmin kuin NIO.

Ja kyllä, Teslan osakkeen arvonnousu on ollut / tulee olemaan hurja jatkossakin. Tesla long likes :muscle:

Mutta jätetään tosissaan hiustenhalkominen tähän ja palataan asiaan ensi vuonna :sunglasses:

1 tykkäys

Prkl kun aika vierähtää nopeasti. Pahoitteluni että viime kuun toimitusmäärät jäi tänne postaamatta, mutta totesin tuossa jossain kohtaa että postaan sitten helmi+maaliskuun kerralla. Tuli oltua reissunpäällä juuri silloin kuun vaihteessa.

Mutta mukana ollaan Xpengin kelkassa vieläkin ja tuossa kun alle 25 sai ostettua lisää niin pitihän sitä tankata. Vankka usko edelleen ev sectoriin ja siihen että Xpeng pystyy suorittamaan kohtuullisen hyvin ja sitä myötä myös markkina-arvo ja osakekurssi kiittää muutaman vuoden periodilla.

Ohessa siis tuoreimmat luvut ihmeteltäväksi. Helmikuu vähän konttasi, mutta maaliskuu näyttää taas ihan hyvältä.

2 tykkäystä

Kiitos taulukosta ja saat anteeksi viivästyksestä😉
Kyllä olet oikeassa, …total deliveries alkuvuonna ei häävi mutta parasta on se että nimenomaan maalisuun myynti hyvä. Helmikuu olihan täynnä muutakin toimintaa.
Nyt jos vain saisi poistettua ulkoiset uhat kuten USA,n ulkopolitikka, covidit, delistaukset, Taiwanprobleema, chips shortage…mitähän unohtui?
Onneksi olkoon että ostit halvalla - jo 20% jo voitolla.
Xpengiläisenä ilahduttaa maaliskun numerot versus Li Auto/Nio.
En tiedä jos nämä maaliskuun autot ovat toimitettu korotetulla hinnalla…joku?

Aargh, mä näen aina punaista kun pistetään tälläisiä autojen myyntimääriä jonkinlaisena “mittarina” tietoon :grimacing:

Kuten muutaman kerran olen laittanut (nykyään en enää jaksa vaivautua), niin mukaan kannattaisi laittaa myös autojen keskihinta&myyntikate%:t, niin silloin todellakin nähtäisiin kuinka tuottoisaa automyynti on.

nim. Metrilakua saa halvemmalla kuin laatulakua (ja laatulakussa kate tekijälle paljon parempi).

1 tykkäys

Kirjoitit itse eilen Nio palstalla mitään sen suurempia analyysejä katteista vaan suoraan vertailit Xpengiin :
“Tämä (Nio) malli näyttää menevän hyvin läpi ainakin Norjassa, jossa kuukausi kuukaudelta myydään kokoajan enemmän ES8:ia. Itseasiassa, tällä hetkellä (maaliskuu) NIO myy Norjassa huomattavasti enemmän autoja (prosentuaalisesti) per kk kuin markkinoilla pidempään ollut kiinalaismerkki kahdella halvemmalla (suv&sedan) mallillaan.”

Rules for thee and not for me!
Xpeng langassa me arvostetaan hyviä taulukoita realiteeteillä ilman kaikenlaisia omia tai firman "blue sky coming ennusteita":hugs:
Parempi elää jalat maassa kuin pilviveikkona.
Rikun taulukot antavat erittäin hyvän yleiskatsauksen kilpailutilanteesta ja johon ne on myös tarkoitettu.

BTW: (käännetty Venäjä mediasta 30.03) " För tillfället är det känt att främst västerländska, tyska och amerikanska biltillverkare (med sällsynta undantag) har meddelat att de stoppar sin verksamhet i Ryssland. Deras japanska och koreanska kollegor säger att de gärna skulle fortsätta arbeta i Ryssland, men än så länge kan de inte klara av till vårt land (Venäjälle) . Kinesiska varumärken rapporterar i kör (yhteissovussa) att de inte går någonstans och fortsätter att utveckla den ryska marknaden, trots eventuell geopolitik"
Olen jo aikaisemmin ollut sitä mieltä ettå Venäjän markkinat olisi valtavan suuri markkinaalue kiinalaisille EV,lle. Voisi olettaa että tämä päivänä infra ei suosi EVauton käyttöä Venäjällä mutta noita rikkaita riittää iso nippu jotka voivat ladata autojaan omassa pihassaan.
Suomessakin taitaa suurin osa EVomistajista ladata autoaan privat kotipiirissään?

Eikös tämän jatkuvan vänkäämisen “muita merkkejä vastaan” voisi jo lopettaa. Täysin turhaa provosointia kommentoida esim. Xpengin kuukausittaisia myyntejä, ja loppuun hehkutella miten ne olivat 50 % suuremmat kuin kilpailijalla. Melko turhaa vertailua, kun toisen hinnalla saa kaksi toista (ei sentään kahtatoista) ja jää vielä limukkarahat taskuun.

Vastaavasti taas XPEV myy autojaan ihmisille jotka eivät kaipaa NIOn “erektionkohotusvaikutusta” vaan haluavat kohtuuhintaisemman mutta silti laadukkaan modernin EV:n. Kummallekin on paikkansa, ja kuten on jo moneen kertaan todettu, NIO ja XPEV eivät edes ole toistensa suoria kilpailijoita, ja on monia tunnuslukuja joiden suorassa vertailussa ei ole järkeä. Joissain sen sijaan on, mutta ei nyt mennä sinne :sweat_smile:

Juhlitaan sen sijaan tätä:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-04-02/china-removes-major-hurdle-to-allow-u-s-full-access-to-audits

The revised draft rules deleted the requirement that on-site inspections should be mainly conducted by Chinese regulatory agencies or rely on their inspection results, the China Securities Regulatory Commission said in a joint statement with other regulators Saturday. The CSRC will provide assistance during the process through a cross-border regulatory cooperation mechanism. Meanwhile, all companies listed directly or indirectly overseas will be responsible for properly managing confidential and sensitive information, and protecting national information security, according to the statement.

Veikkaan että allekirjoittaneen lappujen, se NIO että XPEV, hinta kiittää maanantaina :mechanical_arm:

4 tykkäystä

Itse olen katsonut delistausuhat etenkin poliittisena kiristysruuvina.
On aikaisemmin ollut kylläkin aihetta sattuneista syistä mutten usko että samantapainen petkutusyritys yritettäisiin tänään.
Hyvä uutinen ja katsotaan maanantaiaamuna 9868 ja 9866 ja 2015 kurssit.
Muistiksi: Luckin Coffee Files For Bankruptcy Seven Months After Nasdaq Delisting,
Edit: Minun eilen mainitsemista kiristysruuveista oli tänään virallisen Kiinan taholta aika osuva tviitti - tangeraa myös xpengiä tavallaan mutta voi liputtaa jos on halua :wink:

Jos ei vertailtaisi niin taidat olla ainut maailmassa joka ei ole ymmärtänyt että on kyse kovasta kilpailusta ja numerot taulukossa on yksi indikaatori. Näin näkee markkinat sen ja näin näkee jokainen sijoittaja sen.
Kilpaiu on kova ja ollaan samassa segmentissä - Xpeng ja Nio js Li
Pitääkö tosiaan tuoda esille useita esimekkejä kun kilpaillaan ja yksi yli muiden selviää ja toiset nuolee näppejään.Luulisi että suomalaisena kaikki tietävöt tämän jos ei nyt vasta viime vuosina aloittanut sijoitushommiaan.
Jätä nyt hyvä mies ystävällisesti vihdoinkin tämä aihe taulukoista.
Jotain luulen tietäväni asiasta kun yli 30 vuotta vuotta elättänyt itseni tässä hommassa ja sitä ennen sivuansiona.

Hyvä taulukko kertoo kokonaisuudesta, ei osaa siitä. Tuossa taulukossa ei tuoda tärkeintä asiaa esiin, eli sitä, miten autojen myynti oikeasti kannattaa.

Eli tuo ei valitettavastri anna hyvää yleiskuvaa, vaan väärentyneen. Varsinkin nyt, kun NIO:n sales margin /auto on kasvanut ja Xpengin tippunut kuin kissan häntä.

Että jaksat. Jos et pidä taulukoista niin ole lukematta. Final !

Kivasti otti aasian pörssi vastaan pienentyneen delistausuhan - nyt tänään maanantaiaamuna vähän ennen aasian sulkemisaikaa xpeng ja Li Auto reippaasti ylös ja NIo,kin hyvin.

Jaksan sen takia, että minua ärsyttää, että tälläinen taulukko jota jaetaan täällä “hienona” myyntinroiden takia jättää taakseen totuuden markkinasta. Olen muiden sijoittajien puolella ja haluaisin, että täällä ei heitettäisi puolitotuuksia.

Ensi kk:sta voisin ihan sijoittajien puolesta (jos nyt jaksan sitä tehdä) pistää taulukon, jossa näkyy todellakin se, että miten trio erottuu voitollaan. Mutta ehkä en tee. Kahvihuoneessa tämä asia on kai jo sinulle tuotu tietoon.

Ja jotta mennään vielä asialinjalle, niin der spiegelin toimittaja oli hyvin vakuuttunut Battery Swapista, ja totesi että tämä on tulevaisuus.

Mielenkiintoinen asia on myös se, että EU haluaa jatkossa puhelimiin vaihdettavat akut (mitä nyt ei ole iPhonessa esim). Onkohan NIO:n puhelinjuttu kuitenkin taas edellä… :thinking:

2 tykkäystä

No sepäs vasta hienoa ja täyttä asiaa kun jopa Der Spiegel sanoo niin😉
Muuten, miksi et hauku taulukon tekijää vaan minut joka vain kiittää taulukoista.,…I say no moore. En oikein ymmärrä sinua, et muuta tee kuin valitat täällä xpeng langassa vaikka sinulle ei ole ollut, eikä ole xpev,iä.
Kyllä ne Niot osakkeet vielä nousee ja toivottavasti frustraatiosi hillintyy sitä myötä - onnea matkaan :+1:

en haku tekijää… toivottavasti hän ymmärtää lopettaa noiden turhien taulukkoiden lähettämisen. Ja minulla ei ei mitään frustraatiota ole. Minulle on oikeasti hyvä, jos kaikki kiina-autot pärjää. Mutta feikkitaulukot pärjäämisestä ei ole kenelläkään hyvä.

Laitetaan tänne vaikka en tiedä mitä uskoa… enemmän Reddit-juttu :wink:
Photoshop?
Olen ihmetellyt miksi “kamufleerataan” uudet “salaiset” mallit niin että herättää takuuvarmasti huomiota. Haetaan mediahuomiota? Joku?

Samalla vaivalla mitä täällä väännetään varmaan tekisi paremman taulukon :grin: En siis kettuile tai mitään, kiinnostavaa seurata mikä näistä menestyy. Tosin ei kai se nyt mahdotonta ole että sekä Nio että Xpeng pärjäävät.

1 tykkäys

Onko xpeng valmistanut autojaan as business as usual viime aikoina tai onko ollut häiriöitö?
(Poistin kysymyksen sieltä uudesta langasta minne oli viety.)
Minun edellinen viesti siirrettin jonnekin kiiren vilkkaa kun erehdyksessä mainitsin xpev kurssihinnan😎

Näköjään ei ollut täällä tietoa xpevin tuotannosta jos häiriöitä ollut viime aikoina niin laitetaan tänne sitten video. Nehän yleensä arvostetaan täällä inderes foorumissa, nuo videot siis😎

Luottoa löytyy :ok_hand: :slightly_smiling_face:.

2 tykkäystä