Analyytikkovaihdos

Hyvä sijoittajayhteisö,

Olen päättänyt hartaan pohdinnan jälkeen siirtyä Inderesin ulkopuolelle uuden projektin pariin, missä pääsen toteuttamaan yhtä pitkäaikaista haavetta omalla työurallani. Olen saanut Inderesillä huikean hyvän koulutuksen ja kokemuksen osakeanalyysin tekemiseen sekä hyvien sijoituskohteiden tunnistamiseen. Tämä osaltaan antoi ponnahduslaudan tähän uuteen pestiin, sillä se liittyy nimenomaan osakepoimintaan ja salkunhoitoon. Olen kiitollinen kollegoille, jotka alun perin ottivat minut mukaan Inderesin tiimiin ja osakkaaksi tähän yhtiöön. Olen saanut vuosien varrella arvokasta oppia heiltä ja myös myöhemmin taloon tulleilta kollegoilta. Ei pidä myöskään unohtaa meidän aktiivista Inderes-yhteisöä, joka jakaa kyltymättömästi tietoa, sparraa toisiaan ja tekee sijoituskohteista kaikille läpinäkyvämpiä. Tällaista on hyvä sijoituskeskustelu ja arvokas sijoitusyhteisö parhaimmillaan. Kiitos teille kaikille!

Olen tehnyt analyysiä Inderesillä 10,5 vuotta. Se on pitkä aika. Omaan analyysihistoriaani mahtuu hienoja onnistumisia, joista olemme päässeet nauttimaan yhdessä, mutta myös epäonnistumisia, joista olemme oppineet paremmiksi sijoittajiksi. Meillä on ollut yhtiönä ja yhteisönä hieno juoksu tähän asti ja olemme saaneet aikaan Suomessa jotain ainutlaatuista. Kun aloitin Inderesillä, meillä oli Lauttasaaressa pieni toimistohotellin huone, missä oli säkkituoleja, pöytäfudis ja muutama osakeanalyysistä innostunut nuorukainen. Olemme kasvaneet kovalla työllä Suomen suurimmaksi ja viime vuosina palkituimmaksi analyysitiimiksi. Olemme Flik-yrityskaupan myötä kasvaneet lähes 100 hengen organisaatioksi, listautuneet First Northiin ja mielestäni tämä yhtiö ei ole koskaan ollut näin vahvassa kunnossa kuin se on nyt, ja seissyt niin monella tukijalalla kuin se seisoo nyt. Voin luottavaisin mielin siirtyä uusien innostavien haasteiden pariin ja toivottavasti myös uudelle pitkälle uralle varainhoitobisneksessä.

Olemme sopineet, että autan analyysitiimiä siirtämään seuraamiani yhtiöitä ja kertynyttä tietotaitoani kollegoilleni, jotta kapulanvaihto on mahdollisimman sujuva. En siis lähde kiireellä, vaan teemme tämän hallitusti ja rauhallisesti. Kuitenkin viimeistään 31.1.2022 ripustan hanskat naulaan Ruoholahden analyysitehtaalla. Monen yhtiön kohdalla siirtymä on luonnollinen, sillä olemme tehneet analyysiä kahden analyytikon voimin jo pitkään. Joidenkin yhtiöiden kohdalla lopulliset päätökset on vielä tekemättä, mutta tiedotamme niistä myöhemmin. En epäile hetkeäkään, etteikö meiltä löydy uusia nälkäisiä tyyppejä hoitamaan näitä minulta jääviä yhtiöitä. Olemme jo suunnitelleet seuraaville yhtiöille uudet vastuulliset analyytikot:

Tulen jatkamaan Inderesin raporttien lukemista ja videoiden katselemista tämän jälkeenkin. Tulen myös pyörimään erilaisissa sijoittamiseen liittyvissä tilaisuuksissa, Inderesin Foorumilla ja Twitterissä, joten tapaamme varmasti jatkossakin virtuaalisesti tai livenä.

Toivotan kaikille yhteisön jäsenille onnea ja menestystä elämässä, työssä ja sijoituksissa. Jatketaan yhdessä laadukasta sijoituskeskustelua ja hyvän sijoitusyhteisön rakentamista.

Terveisin,
Petri Kajaani

523 tykkäystä