Maalla asutaan. Molemmat vuorotöissä. Kaksi autoa PAKKO olla, tai mistään ei tule mitään.
Mulla oli vuosia velaton auto. Oli komiaa ajella, kun ei tarvinnut lyhentää lainaa. Siinä vaiheessa kun bensanhinta pomppasi kahteen euroon ja välillä hipoi jopa kolmea, oli pakko tehdä jotain. Tämä rosvo nimittäin vei 7,5 maantiellä 10 yhistetty ja 14 kaupungissa. Työmatka , melkein 20€/vuoro pahimmillaan. Oli yksinkertaisesti vaan vaihdettava autoa.
Ostin ituhippihybridin. Kulutus maantie, yhdistetty, kaupunki aika tarkkaan 5,2
Nyt sitten maksetaan muutama vuosi 150€/kk tuota ituhippiautoa. Mun kilometreillä aika lailla ±0 kun tuota laskeskelin. Mutta ei tunnu psykologisesti niin häjyyltä tankatessa ja ajaessa. 50€ kun lyö tankkiin, niin sillä pääsee vaikka kuuhun, kun ex-rosvoa sai olla tankkaamassa ihan jatkuvasti. Poika sai tuossa joku aika sitten kortin, mutta ei sekään raaskinut rosvolla ajaa. 20€ on iso raha opiskelijalle, eikä se mullekaan ole mikään pikkuraha. Ja tuolla 20 eurolle sai pahimmillaan 7, 4litraa ja nykyhinnoilla n. 10 Ja ajoi 100km, kun nyt pääsee melkein 400km Ai niin. Rosvon autovero oli vuodessa melkein 400 ituhipissä 130.
Kyllä välillä ahistaa ja mietityttää autoilun hinnan järjettömyys. Lisäksi tajusin, että mullahan olisi ollut monta vuotta laittaa 150€ /kk sijoituksiin, sillä maksanhan mä nytkin 150 lyhennystä ja olen hengissä silti! Mihinköhän nekin rahat menivät?!