Basware osakkeen ketju

Samat ajatukset itsellä mielessä. Kovasti rysähtänyt päivän aikaan, enkä mitään järjellä selitettävää ole löytänyt. Kovasti tekisi mieli lisäillä ostoja…

3 tykkäystä

Ostin takas halvemmalla, kuten, tuolla ostin/möin ilmoitin. Mulla on usein osa positiosta stopparilla varustettu.

Tämä näköjään halpenee vaan vielä lisää. Jokohan tässä täytyy taas lisäillä

1 tykkäys

Minäkin tätä olen tomerasti lisäillyt jo viime viikon lopulla. Kyllähän tuon kovan peruspohjan pitäisi kohta löytyä.

1 tykkäys

Mikä tätä Baswarea oikein vetää alaspäin, jo monen päivän putki päällä? Luulisi että firman ympärillä pyörivän huhumyllyn pitäisi vaikuttaa päinvastaisesti, vai olenko noviisina ihan pihalla?

Monet ostaneet yrityskauppaspekulointia koskeneiden uutisten takia sekä odottaneet kaupan toteutumista. Kun kurssi on noussut, kauppa ei ole vielä toteutunut ja kurssi on lähtenyt takaisin laskuun, moni myy pois, koska ei kuulu ensisijaisiin omistuksiin. Tätä siis itse veikkaan.

Itse mukana osin yrityskauppaspekulaatioiden takia mutta myös yrityksen liiketoiminnan ja tulevaisuuden potentiaalin vuoksi. Ei kuulu ensisijaisiin pitkän ajan omistuksiin, mutta en ole myöskään myymässä lähiaikoina. Viimeksi viime viikolla ostin lisää.

1 tykkäys

Joskus myös pienivahtoisten osakkeiden kanssa voi olla liikenteessä pientä manipulaationpuolikasta, eli ajetaan hintaa alas, kerätään halvemmalla stoppareista ja heikoilta treideidaajilta lappuja ja odotellaan spekulaatiomyllyn seuraavaa kierrosta tai itse yrityskauppaa. Koska firman bisnes itsessään vaikuttaa terveeltä niin kurssilaskuun ei pitäisi olla mitään “oikeaa” syytä joten myynti tässä vaiheessa on vähän kuin heittäisi rahaa ikkunasta.

4 tykkäystä

Kiitos asiantuntevista ja asiallisista vastauksista Jarnis ja InvestA. Juu en ole aikeissa myydä, luottoa lafkaan löytyy vielä ja eiköhän kurssi kohta taas lähde nousuun, kunhan puhdistautuu hätäilijöistä… joiden joukkoon “melkein” jo harkitsin liittymistä. :wink:

Tänään klo 16 jälkeen tehtiin yksittäinen 20 000 osakkeen kauppa hintaan 22,00. Jokohan olisi uusi Arrowgrassin osuuden ostaja haalimassa lisää omistusosuutta yhtiöstä. Voipi olla, että huomenna mennään lujaa ylös.

3 tykkäystä

Huomasin saman kaupan ja siinä oli ostaja sekä myyjä CAR. Baswaren osakemonitorin mukaan Carnegielle ei kuitenkaan ole tänään merkitty kauppoja paljonkaan.

3 tykkäystä

Mielenkiintoinen tilanne, toivottavasti kohta jotain tapahtuu:) Car on myynyt paljon osarin jälkeen mitä itse kovasti ihmetellyt?

1 tykkäys

Hieman sellaiset merkit ilmassa että saattaa kohta jotain tapahtua? Vai mitä ootte mieltä? Mielenkiintoisia ostajia laidoilla välittäjinä.

1 tykkäys

Tasasta hyvää kyytiä tultu ylös viimesen muutaman päivän aikana, katsotaan mille tasolle pysähdytään. Ostolaidoilla viihtyvät välittäjät myös oman kiinnostuksen kohteena tähän liittyen. Tuli myös alotettua pienet ostot Baswarea kohden muutama päivä sitten ja tarkotus ostoja jatkaakin, kun alkanut näyttämään elpymisen merkkejä toiminta myös käänteen osalta. Katsellaan rauhassa mitä tulevan pitää.

1 tykkäys

Kurssi on ainakin noussut tuntuvasti. Jos haluaisi tehdä tarjouksen, niin vähän alle 5% kai voi kerätä “huomaamatta”.
Menin ottamaan 1/4 osan potilla kevennyksen, mutta 15k eur + tuotot on vielä matkassa… Enempää en ole uskaltanut laittaa alunperin. Komea on nousu ekoille 17,5-18 eur ostetuille jo.

1 tykkäys

Itse kans vähän ihmetellyt että “no news” ja kurssi puskee taas. Välillä niiasi ja epäilin jo että yrityskauppaspekulaatiot on haudattu, mutta nyt laukkaa siihen malliin että vähän olis semmoinen “joku tietää jotain” tai ostajakandidaatti ostelee irtotavaraa ennen tarjousta. Oma pino on toistaiseksi vahvasti holdissa eikä ole menossa minnekkään ja jos olisi irtorahaa niin saattaisin jopa lisätä.

1 tykkäys

Mun mielestä meitä varsinkin edullisesti ostaneita suojaa se, että kurssi oli painettu hyvin alas ja samalla liiketoiminta on parantumassa useaa kautta. Kulukuuri, parantunut uusi asiakas % /mix ja uudet johtajat UK ja USA. Eli ihan pelkällä ostospekulaatiolla ei tarvitse holdata. Siksi tämä minusta oli niin kiinnostava napata salkkuun.

Uus toimari mielestäni ihan vakuuttava

4 tykkäystä

Heti ei tarvitse ainakaan omaa salkkua tyhjentää tämän osalta, mielestäni liiketoiminta alkaa mennä hyvään suuntaan ja ostospekulaatio on vain pieni plussa tämän omistamisessa. Jos lasketellaan, niin lisäostoja menemään.

Aivan samaa mieltä, hyvä tilanne ostaa aikanaan kun juurikin nuo luettelemasi asiat menee yhtiössä eteenpäin.

Mielenkiinnolla seurailen täällä mitä tapahtuu… :slightly_smiling_face: positiivisia ajatuksia Baswaresta, vaikka ostotarjousta ei nyt olisi lähiaikoina tulossa.

Inderes nosti aamukatsauksessa baswaren tavoitehintaa 25.5 euroon, ja muutenkin oli hyvää analyysiä. Kurssi taitaa kiittää tästä ja hyvään nousuun läksi kurssi heti aamusta.