Tossa vielä earnings call
Carvana Q4 2020 call.pdf (105,6 Kt)
Mielenkiintoisia jo nämä spekulaatiot optionaalisuuksista jotka yrityksen johto on kyllä toistaiseksi aina kumonnut.
Adam Jonas at Morgan Stanley on Friday upgraded his rating on Carvana Co. stock to the equivalent of buy and with a price target of $420, from $225. The price target represents a 60% upside from recent share prices. Describing Carvana as “just a ‘used car dealer’ is like describing Amazon nearly two decades ago as just an online book seller,”
Tässä vielä toimarin kommentit CNBC:lle.
Laitetaan tähänkin ketjuun, käytettyjen autojen hinnat jyrkässä nousussa Yhdysvalloissa:
Uusia markkinoita taas avattu, IR osasto pukkas sitten kerralla neljä uutta aluetta
Ensi viikolla sitten osari, muistaakseni torstaina. Q1 on varmasti erittäin vahva, samoin tulee olemaan Q2 mutta sitten kiinnostaa erityisesti mitä sanotaan loppuvuodesta.
Carvanan 1Q tulos:
Laitetaan tänne
Nopeata on ollut kasvu:
at no. 483; one of the fastest growing tech companies added to the prestigious list. Based on organic growth alone, only Amazon and Google made it to the Fortune 500 faster.
Carvanan CEO Ernie Garcia keskustelemassa Patrick O’Shaughnessyn podcastissa. En vielä ehtinyt kuuntelemaan.
On kyllä erinomainen haastattelu. Mads Christensen, jolla on hyviä Carvana analyyseja, käy vielä omassa podissaan sitä läpi:
Ja laitetaan vielä osarin highlights jakoon kun niitä ei ole täällä jaettu:
Joo vahvaa kasvua oli edelleen. Ja kovat laajentumisinvestoinnit jatkuvat edelleen, mikä tulee rasittamaan tulosta ja kassavirtaa mutta samalla vahvistaa vallihautaa. Tavoitteena myydä 2M autoa vuodessa, Q3 myytiin reilu 100k joten 2-3 vuotta menee että tuohon päästään. Sittenkin vielä markkinaosuus reilusti alle 10% koko markkinasta eli tilaa on kasvaa vielä hyvin pitkään.
Hei, Onko tämä Carvana siis Carmax’in haastaja USA:ssa? Kumpi olisi mielenkiintoisempi ostokohde alkuvuonna 2022, ja millä perusteella?
Carvana on puhtaasti digitaalisella mallilla operoiva käytettyjen auton myyjä Jenkeissä. Sanoisin että kilpailu on enemmänkin perinteistä kivijalkaa vastaan. Mutta ala on äärettömän fragmentoitunut vielä, Carvanan markkinaosuus taitaa olla yksi prosentti koko markkinasta. Toki se on kasvussa mutta edelleen pieni. Kenellekään ei taida olla yli 5% myöskään.
Kysymykseen paremmasta ostokohteesta ei täällä voi valitettavasti vastata koska se menisi sijoitusneuvonnan puolelle eikä se ole sallittua. Jos noi firmat kiinnostaa niin ei muuta kuin tutustumaan ja luomaan omaa näkemystä. Omassa salkussani Carvana on edelleen vaikkakin viime ajat ovat olleet (osakekurssin) suhteen melkoista pulkkamäkeä.
Ajan henki sellainen, että tätä pitää positiivisena uutisena! Iso paine nyt kyllä kääntää toiminta voitolliseksi, toki kasvua se hidastaa, mutta suorastaan existentiaalinen tarve tuolle.
Adesa kauppa saatiin päätökseen eilen myös.
Mikäs carvanan tilanne nykyään. Kurssi tulee alas kuin kivi?
Oliko kassan kanssa ongelmia?
Taitaapi olla enemmänkin ongelmia, kertoimista alkaen.
Ja firman pääomistaja on mallia “vähemmän luotettava”, he ovat tehneet ihan helvetisti rahaa tällä, toisin kuin moni piensijoittaja.
Vähän piti lähtä tutkimaan kun hinta on tippunut nopeaan että mistä johtunut. Tutut massiivinen lainataakka + negatiiviset tuotothan ne siellä oli heti isoimpana huutomerkkinä miksi on tippunut sijoittajien arvosta, eikä johdon toimet ole auttanut.
Lisätään vielä mukaan oudot ongelmat Illinoisissa ja soppa on valmis:
https://www.nbcchicago.com/consumer/for-the-second-time-carvana-is-banned-from-selling-cars-in-illinois/2884770/
Olisipa ollut kiva laittaa arpaa menemään, mutta kyllä noi tuplabannit Illinoisissa ihmetyttää liikaa.