Duell - Moottoriurheilua osakemarkkinoille

Luin tuota EU:n 200 -sivuista listaa Trumpin vastatulleista ja löytyyhän sieltä autot, moottoripyörät ja mönkijät…listahan on vasta avustava. Harleyn ja Indianin tuontiin, sillä olisi merkitystä. Mönkijäpuolella ei niinkään ellei Hondaa lasketa. Suomessa myytävistä Honda tehdään USA:ssa ja Suomen vaatimat traktorimuutokset tehdään Virossa, Polaris (Puola), Can-Am (Meksiko), CFMoto (Kiina), TGB (Taiwan)…

En oikein ymmärrä miksi uusien moottoripyörien myynnin lasku liitetään niin vahvasti negatiivisena asiana myös Duelliin. Duell myy varaosia ja varusteita prätkiin ja niitä varmaan pitää huoltaa, jos ei meinaa uuteen vaihtaa.

Itse ainakin alan harrastajana meinaan panostaa tänä vuonna uusiin ajovarusteisiin, kun tosiaan ostin uuden pyörän viime vuonna.

8 tykkäystä

Hmm. Ensin kyseenalaista uusien moottoripyörien rekisteröinnin ja Duellin liiketoiminnan riippuvuuden ja kuitenkin viestin lopussa kerrot omakohtaisen kokemuksen, että niillä on riippuvuutta…

Jep, eli itse laitan tänä vuonna enemmän rahaa varusteisiin, kun ei tule laitettua isoa summaa uuteen pyörään.

Tarkoitan tällä sitä, että Duell voi pärjätä ihan hyvin vaikka uusia myytäisiin vähemmän.

4 tykkäystä

Nordea: Nyt näkyy useita positiivisia merkkejä taloudessa | Kauppalehti

”Talouskasvun perusteet ovat kohdallaan, kun inflaation hidastuminen puoleen prosenttiin ja korkojen puolittuminen neljästä kahteen prosenttiin parantavat kotitalouksien ostovoimaa ja yritysten investointimahdollisuuksia. Samaan aikaan palkat nousevat kolmen prosentin vauhtia, ja yksityisen sektorin työllisyydessäkin nähdään jo varovaisen positiivista kehitystä."

Näin tiivistää Nordean ekonomisti Juho Kostiainen Suomen talouden kuvaa.

Valtavat määrät ollut pyöriä liikkeellä mitä itse ajellut pitkin poikin Suomen maata. Puolaan Superiin startti 1.6. Siellä sitä volyymia onkin.

1 tykkäys

No onpa hyvät jos pyörät ovat pyörineet :+1: Itse olen taas enemmän ollut huolissaan näistä keleistä Duellin kannalta kun aikaisesta keväästä huolimatta ollut melkoisen viileät kelit. Toivottavasti silti ihmiset ovat polkeneet, veneileet ja huristelleet tai ainakin harrastavat sitten viimeistään Q4. Ja jossain päin Eurooppa lienee ollut joka tapauksessa hyvä keli.

Muutoinhan nyt on hyvät lähtökohdat Q3:n ja Q4:n kun varsinkin Suomessa ja Ruotsissa kuluttaja on toipumassa, nyt ovat poissa vertailukauden satamalakot ja Punaisenmeren hässäkät (tai ainakin se on nyt ollu sama jo pidempään) ja jälleenmyyjien varastotasojenkin piti olla viime kesäkauden jäljiltä ihan hyvillä tasoilla.

Kruunun vahvistumisestakaan tuskin haittaa on?

3 tykkäystä

Kruunu tekee mukavaa tulosnousua Duelille. 7% 12kk muutos.

Kurssihistoria

Lataa historiallinen data

Aikaväli Kehitys Ylin Alin
1 vk +0,56% 0,09 0,09
1 kk +1,27% 0,09 0,09
3 kk +2,70% 0,09 0,09
6 kk +6,05% 0,09 0,08
YTD +5,82% 0,09 0,08
12 kk +7,19% 0,09 0,08
3 v −3,16% 0,10 0,08
5 v −1,29% 0,10 0,08
10 v −14,64% 0,11 0,08

Yrityksistä kuuluu nyt hyviä uutisia – ”Suunta on oikea” | Kauppalehti

Vähän jo ihmettelen kun kurssit ei juuri reagoi?

Kuluttaja toipuu:

7 tykkäystä

Olen tässä muutaman päivän lukenut raportteja ja yrittänyt arvioida tätä sijoituskohteena. Halvalta näyttää, mutta kun johtoryhmän ja hallituksen omistuksia ja ostoja katsoo niin itselläni herää ainakin kysymys, miksi ei heille kelpaa? Ei herätä luottamusta.

Mieleeni tulee pakosta Charlie Mungerin heitto yhtiökokouksesta ”we try to stay away from companies with lousy past and bright future”.

5 tykkäystä

Sama asia on itseäni myös eniten häirinnyt Duellissa viime aikoina. Alla johdon tämän hetkiset omistukset:

Kaikillahan on toki omat henkilökohtaiset syynsä omistaa tai olla omistamatta, mutta jotenkin tuntuisi nykyarvostuksella osakkeen kuitenkin kiinnostavan johtoa varsinkin kun tavoitteetkin pidetty ennallaan johdon vaihtuessa. Ainahan voi toki spekuloida minkä verran Duellillakin on sisäpiirihankkeita käynnissä kun on yritysostostrategia johon ollaan palaamassa. Se kaventaa huomattavasti aikaikkunaa milloin näitä sisäpiirin kauppoja voidaan tehdä.

6 tykkäystä

Niin kyllähän tuo oman varoitus signaalinsa antaa, jos yhtiön johto ei ole sitoutunut miksi sinun pitäisi? Parempiakin kohteita on.

Kaikkihan ei ole välttämättä yhtä rahan ahneita kuin sijoittajat… Työn motiivi voi tulla muistakin asioista , kuten asiakkaiden auttamisesta… Ja yleensä varmaan tuleekin… Ja onhan siinä sekin, ettei kaikkia munia samaan koriin…
Hartwall on sinänsä ihan OK omistaja huolehtimaan sijoittajien rahoistakin. Investments - Hartwall Capital

2 tykkäystä