Energia-alan teknologinen kehitys ja sijoitusmahdollisuudet

Vähän Nikolaan kohdistuvia epäilyksiä ja yleistä vetykarhuilua. Video keskittyy 95% Nikola / Tesla asetelmaan, mutta koska siinä mainitaan myös muita toimijoita (Ballard) ja otetaan kantaa vetyautoiluun muutenkin, niin laitan tähän ketjuun.

Asialla Meet Kevin, videon pääaihe Nikola Motors Stock vs Tesla Stock:

Ihan hyviä pointteja, mutta omistaa itse teslaa jonkin verran niin myös kotiin päin vetää.
Olisi tosiaan hienoa kuulla noista nikolan pre ordereista että kuinka iso osa niistä on varteen otettavilta tahoilta.

Noo, video on juuri sitä itseään, mitä Teslaa omistava patterifani kertoo. Käyttää vielä tuota 3v vanhaa kuvaakin esimerkkinä akkujen “efficiency over H2”… eli kaveri ei suostu näkemään laajaa kuvaa, vaan näkee edelleen vedyn ja patterit vastakkain autoissa sen sijaan, että näkisi vedyn olevan lähempänä uutta öljyä joka tulee olemaan osana vähän kaikessa liikenteessä, teollisuudessa, energiavarastoinnissa, maakaasun seassa ymymym.

Kukin tehköön toki silti päätelmänsä itse

3 tykkäystä

Netissä kannattaa suodattaa kaikki Tesla-fanien tekemät jutut/videot Nikolasta, niin hirveä anti-bias että uskottavuus menee heti.

Ongelmia toki on mutta niitä ei kannata keksimällä keksiä kuten Tesla-boyt tekee

5 tykkäystä

Jos Nikola olisi nimeltään vaikkapa “H2Truck Corp.” niin ketään Tesla hörhöä ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun “kuorma-auto” valmistajan disauttaminen ainakaan tässä mittakaavassa.

Eli toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

4 tykkäystä

Nikoilaan liittyvät asiat voitaisiin käydä läpi Nikolan ketjussa.

4 tykkäystä

Käyttänyt neljä päivää Nikolan tutkimiseen mutta ei siltikään tajua että Nikolan vety tuotetaan paikan päällä eikä näin ollen vaadi kuljetusta jakeluasemille kuten videossa kohdassa 17min esitetään.
Lisäksi antaa ymmärtää että Nikolan vety ei olisi vihreää vaan tuotetaan maakaasusta mikä ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Näitä voi pitää lähinnä hupivideoina.

2 tykkäystä

Jinkolta tuli Q1:n historiikki, liikevaihto kasvoi mutta kannattavuus tippui hieman.

2 tykkäystä

Sitaatti Pure speculation, but perhaps they are building a foothold in Germany. Could make sense, given the momentum and the experienced workforce there. Nikola/IVECO are also there. We’ll see…

2 tykkäystä

Jos tuo 30 min tuossa ketjussa pitää paikkaansa niin kyllä kelpaa osakkeet. Maistui silloin viimeksikin hyvin osakkeet.

Edit: Tuossa vielä linkki Williamin spekulointiin.

On mielestäni melkoisen hyvä arvaus.

1 tykkäys

Tuleekos tästä Nordnettiin anti samanlailla näkyviin mitä Suomen osakkeilla. Ettei jää myymättä/ostamatta. Huonoja kokemuksia parista tapauksesta, kun ei ole antia kerinny ostaa tai myydä. Tappiota tullu ja paljon.

Korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin mutta kyseessä ilmeisesti suunnattu anti joka merkittiin huhujen mukaan jo täyteen puolessa tunnissa

3 tykkäystä

Jep. Vähä samaan tyyliin kuten viimeksikin.

Tässä tiedote tämän vuoden maaliskuun antiin

Tännehän on tullut juttua :slightly_smiling_face:. Itse olin sairaalassa pitkän tovin piuhoissa ja nyt vasta pääsin koneelle takaisin. Niin että tervehdys vain foorumilaiset Meri taas takaisin remmissä :grin:

71 tykkäystä

Laitetaanpas @Meri paluun kunniaksi pari poimintaa feedistä.

1 tykkäys

Lisätään myös tännekkin, kun on olennainen osa koko palettia

3 tykkäystä

Miten tuollaisilla osakkeilla käydään kauppaa? Sitä ei ainakaan pystynyt Nordnetin kautta ostaa, vaan tuli vain ilmoitus “Sähköinen kaupankäynti estetty”.

Laitetaan vielä tämäkin tuohon liittyen. Nyt kurssi huitelee 20NOK, ei ollut paljoa vaikutusta. Vähän samanlainen meno oli maaliskuun lopullakin.

4 tykkäystä

Metacon jälleen +10% tänään ja edelleenkään ei mitään uutista löydy tuollaisen vajaan 100% kuukausinousun tueksi. Onko nyt vaan niin, että tuota on kiva ostella, kun on niin halpaa, eli ei sen kummempaa syytä nousulle.

Tuleepas spämmiä, mutta tämäkin on pakko laittaa tänne.

2 tykkäystä