En kirjottele mihinkään foorumeille niin katsotaan meneekö linkittäminen ihan reisille, mutta tosiaan seekingalphasta bongattu Ballard powerin lyhyet kommentit Kiinan viranomaisten päätökseen panostaa miljoonaan vetykulkuneuvoon 2030 mennessä. Eka postaus foorumille, terve kaikille ja toivottavasti tota ei ollut jo linkattu johonkin.
Mikähän niitä tiputtaisi, alenevat kwh-tukieurotko? Koko ala on kovassa nosteessa Green Dealin ja muiden uusiutuvien energistrategoiden vuoksi, että eiköhän koko ala ole menossa todella vahvasti eteenpäin, oli kyse sitten laitteistojen valmistajat, tuulivoimapuistojen pystyttäjät ja/tai niitä hallinnoivat sähköntuottajat.
Sanovat ihan suoraan, että projekteja on lykätty. Olivat aika hyvin suojattu alussa, kun saivat pitää tehtaita auki vaikka muut teki lockdowneja. Nyt on ainakin Vestas ja SGRE tiputtanut ensi vuosien siipien määrää aika paljon.
Vaikea väittää vastaan ilman faktaa mutta ainakin uutisoinnin perusteella vauhti vaan tuntuisi kiihtyvän, erityisesti Kaukoidässä ja Etelä-amerikassa. Paljon on rakenteilla puistoja myös jenkkeihin ja pitkin Pohjanmeren rannikkoa mutta niiden ropellit lienee myyty jo aikaa sitten.
Tuulivoima varmasti pärjää jatkossakin. Mutta kuka maksaa parhaan osingon meille sijoittajille on sitten eri asia. Nordex on mielestäni juuri nyt parhaalla hapella. Vestaksen meno hirvittää… SGRE on potentiaalisin. Ja tämä analyysi perustuu vain yhtiöiden viestintään minua kohtaan.
Jinko myös aika hyvässä vauhdissa (+8%), tänään, meinaa listautua Kiinassa STAR-listalle ja ilmoitellut saaneensa kutsun pitää oikein “Key Note Speech” New Yorkin Climate Weekille.