Energia-alan teknologinen kehitys ja sijoitusmahdollisuudet

Clarksons otti Aker Horizonsin seurantaan. Osta suositus ja tavoitehinta 62 kruunua, jos oikein Google Translate kertoi:

11.2.2021 klo 11.04 · TDN Finans Delayed

AKH: CLARKSONS PLATOU SECURITIES TAR OPP DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 62

Oslo (TDN Direkt): Clarksons Platou Securities tar opp dekning på Aker Horizons-aksjen med en kjøpsanbefaling og kursmål på 62 kroner.

Det fremkommer av en analyse torsdag.

Meglerhuset trekker frem suksessen til Aker Carbon Capture og Aker Offshore Wind som illustrerer verdiskapende potensial i Horizons.

«Å eie aksjer i holdingselskapet gir investorer muligheten til å delta i nye satsninger til samme vilkår som i morselskapet Aker», skriver analytiker Turner Holm.

Meglerhuset mener Aker og Aker Horizons vil fortsette å åpne mulige skjulte verdier gjennom nye grener slik som Aker Clean Hydrogen.

6 tykkäystä

Mistä kaivoit tämän listan? Mitenhän nuo jakaumat menee psosentteina eri yhtiöillä? Nordnetissä löytyy tämä ETF ja omaan pankkiin laitoin kyselyä, että saisko sinnekkin!

Täältä löytyy listausta ja tietoa LGIM Fund Centre

4 tykkäystä

Pikapostaus kesken työkiireiden, kun huomasin, että osakeanti-uutisten ja eilisen selvän kurssilaskun vastapainoksi tuli eilen näköjään myös mielenkiintoisia uutisia Ballardilta uuden ”joint developmentin” myötä. Chart Industries toisena osapuolena tässä.

  • Chart will provide:
    • Liquid hydrogen expertise from liquefaction plant to storage, fueling & onboard tanks
    • Extensive truck LNG tank experience
    • An existing liquid hydrogen onboard vehicle tank prototype design
    • Fuel to vehicle connection / interface experience
    • LH2 test lab in Minnesota, United States
  • Ballard will provide:
    • Proton exchange membrane (“PEM”) fuel cell technology expertise
    • PEM fuel cell stacks, modules and systems
    • Fuel cell mobility experience with over 70m km of vehicle operation
    • Market access to System Integrators and vehicle OEMs
    • Fuel cell testing facilities in British Columbia, Canada and Denmark

“Given both of our companies’ extensive experience in the Class 8 long haul truck, bus, rail and marine areas of transportation as well as hydrogen, this combination of expertise will create a unique, differentiated and cost-effective solution for transportation customers as the industry moves to cleaner power,” stated Jill Evanko, Chart’s CEO and President. “We are proud to partner with Ballard, a global proven and focused leader in hydrogen.”

10 tykkäystä

Tuossa jatkoa @N10 linkkaamaan uutiseen. Tuolla saavat vauhtia lisää tuonne raskaalle puolelle ja nimen omaan nestemäisen vedyn käyttöön. Hienosti Ballard hoitaa aina nämä antinsa toissa päivänä anti uutinen siitä eilinen dippi “oston paikka” ja perään takataskusta kunnon uutinen tänään että saadaan kurssi korjaantumaan…

16 tykkäystä
13 tykkäystä

Hyvä uutinen molemmille ja kiva nähdä että käyttävät Xedecin PSA aata. Näitä on tulossa lisää :wink:

8 tykkäystä

https://finance.yahoo.com/news/bloom-energy-announces-fourth-quarter-210200304.html

Bloomilta tulos ulos. Ei mielestäni mitään ihmeellistä ja odotankin uutista, jossa verrataan analyytikoiden odotuksiin:

Q4 Revenue of $249.4 million; an increase of 16.8% from Q419; 2020 Full Year Revenue of $794.2 million, an increase of 1.1% over 2019

Q4 GAAP Gross Margin of 25.5%; Non-GAAP Gross Margin of 27.0%

Q4 GAAP Operating Margin of (1.8%); Non-GAAP Operating Margin of 4.8%

Q4 GAAP EPS of ($0.16); Adjusted EPS of ($0.08)

Ennuste tälle vuodelle myös lämmitti:

Bloom announced the following outlook for the full-year 2021:

Revenue: $950 million - $1 billion

Non-GAAP Gross Margin*: ~25%

Non-GAAP Operating Margin*: ~3%

Cash Flow from Operations: Approaching Positive

Mukavaa nähdä, että vety-yhtiöiden liiketoiminta on yleisesti edennyt, kun enää ei jokainen järjestäen tuota pettymyksiä markkinoille osaripäivänä

E. lisätty q4 luvut raportista

E2 löytyi konsensusodotukset eli liikevaihdossa ylitys ja tuloksessa alitus. Mielestäni liikevaihdon kasvu vaikeana vuonna on tässä vaiheessa tärkeämpi osoitus yhtiön tilanteesta

Analysts surveyed by FactSet had forecast break-even a share on revenue of $220.8 million.

11 tykkäystä

Pystyykö umicore lithium in kierrätykseen? Muistatteko. Voin toki tarkastaa.

Kyllä, pystyy.

https://csm.umicore.com/en/battery-recycling/our-recycling-process/

By combining a unique pyro-metallurgical treatment and a state-of-the-art hydro-metallurgical process, Umicore is able to recycle all types and all sizes of Li-ion and NiMH batteries in the most sustainable way.

Olikohan niin, että n. 20% Umicoren liikevaihdosta oli v 2019 kierrätyksestä (akkumetallit)

Edit.

Molemmat, Fortum, Umicore, käyttää hydro­me­tal­lur­gista proses­sia.

5 tykkäystä
2 tykkäystä

Jes. Oon tuota umicore a hiukka ostanut lisää, sitähän sai aika edullisesti viimevuonna dipistä.

Siellä tais olla Kierrätys laitoksia tulossa lisää ja jos metallien hinnat kehittyy suotuisasti niin…

1 tykkäys
11 tykkäystä

Microvast uusi tehdas.

22 tykkäystä

https://twitter.com/andreaswinckler/status/1359935054634508288

8 tykkäystä

It is more efficient to pipe hydrogen back to land rather than burning it at sea and generating electricity there, notes Mr Matthews. This is because of the losses involved when sending electricity over long distances along undersea cables. Laying those cables is also expensive.

Large-scale hydrogen electrolysers are becoming more available while the costs of installing wind turbines has fallen “dramatically”, says James Carton, assistant professor in sustainable energy at Dublin City University.

For some, this is all very exciting. But there are hurdles yet to overcome. A spokesman for the wind energy industry body WindEurope says that while renewable hydrogen produced via wind-powered electrolysis is “future-proof”, a decade or so of technological development is required before these systems will have a larger impact.

4 tykkäystä

Lentokentät vetytalkoisiin:

https://www.breakingtravelnews.com/news/article/airbus-seeks-to-develop-hydrogen-hub-in-paris/?__cf_chl_jschl_tk__=ac5b5b95c4beae3453cc8a97200445e1b67bcc91-1613131415-0-ASiAJw2jRgfRF8A-mksNBf2frkP_qUqbfl2megKcgghBQf-pAzThnKDK4AHVipEYcwqht6Tqn0EBx6wFXHfr6vg08nuwZZTypjVcsMyo4aZqveFqoHv3NF6gwjHAbPGsmCD9qSmRg1_AqUXwbb6MFG-_iK7OG3zOctHMihvdrT5IyQ-LC_Lx6tgE8-8_baN2Q6ObIC3Xsr1W2NSMe5oTK0wkzi7Q9bpcAFQAg-H4dm-nflFu064-wGMO4_B2MyTujbvDX9lu7bQmBxXc2wyTUdNwMZtsdXGpyQHuTEQ2xsqwcGM-9-Inz-LsI_mP8gi24owweLQZW8652RTCNbue0hTwAE_61PrdoIA-9K2myUip_xK4yuMWJy_mFE_g-37t4w

Eiköhän näistä lentokentistä, satamista ym logistiikkaterminaaleista muodostu samanlaisia vetyhubeja kuin monet esim Amazonin tai Wallmartin logistiikkakeskuksista on jo nyt. Laivaliikenne toki vetyistyy lentoliikennettä nopeammin mutta ground support kalusto voi siirtyä vetyyn hyvinkin nopeasti. Plugillahan on jo touhut käynnissä Mulagin ja Gaussinin kanssa, joten hyvissä lähtökuopissa ollaan.

5 tykkäystä

Klonkswaagenilta ei taida olla tulossa vetyautoja… :joy:

Edit sen verran et ihan linkki kanssa herran profiiliin:
https://mobile.twitter.com/herbert_diess

5 tykkäystä

Ihan kuin Härbert yrittäisi todistella itselleen jotain.

Joku voisi kysyä saman vakiokysymysen Diessiltä, jos vihreä vety tulee kaikkialle muualle niin miksi juuri autot jäisi sen ulkopuolelle?

4 tykkäystä

Kaikkeen, mihin akku on riittävä, kannattaa laittaa akku. Kaikki pieni kodinelektroniikka yms. tulee toimimaan jatkossakin akuilla. Nämä tullaan lataamaan jatkossakin sähköllä. Nuo samat sähkörasiat toimivat myös sähköautojen lataamiseen. Miksi se on niin mahdoton ajatus, että samalla huoltoasemalla olisi infa erikseen rekkojen ja henkilöautojen lataamiseen? Jos siinä säästetään hyötysuhteen takia paljon sähköä, ja uusiutuvaa sähköä on paljon tarjolla, niin mikä ihme on ongelma tässä?

Uusiutuvaa sähköä voidaan myös varastoida sähköautojen akkuihin. Tuollaista mahdollisuutta ei paljon polttokennoauton kanssa ole. Kun asennat hulppean omakotitalosi katolle suuret aurinkopaneelit, kumman auton haluat siihen etupihalle, kennostolla vai akustolla toimivan?

2 tykkäystä