Energia-alan teknologinen kehitys ja sijoitusmahdollisuudet

Koska Lontoon aim pörssi ei ole Nordean markkinapaikkana. Vastasivat minulle. :slightly_smiling_face:

Hmm. Eikös Faron ole AIM:ssä? Muistelen, että Faronia sai ennen rinnakkaislistautumistaan ostettua Lontoosta mm. Nordean kautta. Ehkä muistelen väärin.

Hyvä löytö. Pitkä kehityshistoria ja patentit.

Tuohon en osaa sanoa mitään koska outo osake… Mutta tänään selvitin kahden muun Nordean tilin kautta tuon ITM oston ja ei onnistu :slightly_smiling_face:. Hiukan ne ihmetteli miten olen onnistunut tuossa mutta eivät voineet mitään ja välityspalkkioitakaan ei tarvitse maksaa kuulemma kaupoista :slightly_smiling_face:

Kaksi vuotta sitten suunnitelmana oli että vetyosakkeet muodostaisivat 10% salkustani joka koostuu lähestulkoon kokonaan muuten indeksisijoituksista. Tällä hetkellä vetysalkun paino on kuitenkin lähes 50%. Silloin tällöin mietin että myisin osan vetyomistuksistani pois ja siirtäisin varoja indeksisalkkuun. Vielä olen kuitenkin malttanut mieleni. Onneksi niin sillä onhan näiden nousu ollut vähän toista luokkaa kuin vaikka sp500 indeksin. Tiedostan että jossain vaiheessa kuitenkin niin kannattaa ehkä tehdä. Eihän nämä ikuisuuksia voi nousta tätä tahtia. Nyt tosin on niin paljon ilmassa positiivisia uutisia että uskon että kannattaa istua kyydissä vielä hyvän tovin.

Olen tässä keskusteluja lukiessa huomannut että aika moni treidaa näitä vetyosakkeita tai vähintäänkin yrittää ajoittaa. Oletteko päässeet tuolla tavalla parempiin tuloksiin kuin holdaamalla?

Itse olen siis jo lähes kaksi vuotta sijoittanut vetyosakkeisiin enkä ole myynyt vielä ainuttakaan osaketta lukuunottamatta Hydrogenicsiä jonka cummins osti.
Olen huomannut että on erittäin hankala ennustaa näiden liikkeitä lyhyellä aikavälillä. Näihin sijoittaessa on syytä heti alkuun asennoitua siten että matka tulee olemaan pomppuinen. Siihen mahtuu hurjia nousuja mutta myös laskuja. Välillä on tehnyt todella pahaa katsoa kurssien pitkääkin syöksyä mutta aina niistä on tähän asti noustu. Dipit olen käyttänyt ostomahdollisuuksina ja mielestäni tämä strategia on toiminut hyvin tähän asti. Aika näyttää onko tämä hyvä strategia jatkossakin.

13 tykkäystä

Onko kyse siis ITM powerista? Itse ainakin pystyn ostamaan Nordeasta, mutta Nodnetistä ei pysty. Nordea kyllä tekee lontoon pörssissä kauppaa. Just oli osakesäästöpäiväkin sinne ja kulut vaan 1€ / osto.

Kyllä isin koodi GB00B0130H42 kokeileppa uudestaan tehdä osto :slightly_smiling_face:

Eli sama osake kyllä. Kokeilin äsken tehdä toimeksiannon ja meni läpi. Tein tuon investorin kautta, eli onko sulla sama vai ihan verkkopankin kautta?

1 tykkäys

investori. Eli meitä on ainakin kaksi onnetonta jotka pystyy ostamaan :slightly_smiling_face:Myynti onkin sitten jo vaikeampaa

2 tykkäystä

Mitä järkeä tuossa on, että JinkoSolar PE pyörii tuleville vuosille selvästi alle 10 ja PB on 0.5. Onko noissa luvuissa joku virhe vai joku muu selitys?

Jaa a, välillä saa voittoa ja välillä kuten tänään Nikola lla, käy huonommin… Jos Möi osan pois eilen.

2 tykkäystä

Kovassa nosteessahan toi onkin.

Olette te kyllä onnenpekkoja! :money_mouth_face:
Itse olen ITM:ää himoinnut jo viime kesästä. Yritin jo silloin avata kaupankäyntiin. Justiin yritin hakea ITM Poweria Nordeasta niin en ainakaan haulla sitä edes enää löydä. Ihme juttu kun toinen osake jota olen pitkään katsellut (Ceres power) kuitenkin löytyy ja pitäisi olla samassa pörssissä(AIMX).

1 tykkäys

Nordea ei anna ostaa caresta

Ei mutta kuitenkin löytää sen haulla. ITM:ää en kuitenkaan enää löydä ollenkaan. :thinking:
Eipä tuolla väliä jos ei edelleenkään ITM:n osto ole mahdollista. Ajattelin vain että olis voinut kokeilla jos jostain syystä olisi nyt ostotoimeksianto mennyt läpi :grin:

1 tykkäys

Joo ne poisti sen muilta kokonaan kun jauhoin nordean kanssa tästä aiheesta muutama päivä sitten edellisen kerran. Tiedän sen kun pääsen kahdelle muullekin nordean tilille joilla ei ole käyty ITM kauppaa

Mulla löytyy itm mutta tulee tekninen virhe kun laittaa toimarin

1 tykkäys

Yritäppä vielä huomenna kun lontoo on auki jos noinkin pitkälle pääset :wink:

Nyt on kyllä hämmentävää tämä, kävin läpi Nordean aspaan lähetettyjä viestejä (niitä on aika paljon viimeisen 3kk aikana😁). Olen näemmä kesäkuun alkupäässä pyytänyt ITM auki sieltä ja saanut vastauksen, ettei aimx ole heillä kaupankäynnin kohteena, mutta nyt siitä voin jättää toimarin. Ehkä olen niin rasittava asiakas, että avasivat kuitenkin😁

3 tykkäystä

:grin: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: