Energia-alan teknologinen kehitys ja sijoitusmahdollisuudet

NEL:n suhteen löytyy myös pätevää keskustelua Facebookin norjalaisista ryhmistä, kannattaa tutustua myös sinne. Sharevillessä tosiaan aktiivista kesksutelua laidasta laitaan, toki keskustelu on norjalaisten dominoimaa sielläkin.

Plugin suhteen aktiivisinta keskustelua on Yahoon puolella: Plug Power Inc. (PLUG) Stock Forum & Discussion - Yahoo Finance

Lisäksi kannattaa twitterissä ottaa seurantaan #Hydrogen

Eri paikoissa on myös huomattava määrä turhaa skeidaa, joten tietynlaisen filtterin läpi kannattaa juttuja lukea !

3 tykkäystä

Umicorea itse tankannut jo pidemmän aikaa. Aamulla pitää vielä riipasta lisää kun Brussel aukeaa. Tuosta linkistä saa jo jonkunlaisen kuvan mitä tämä pulju touhuaa. Toimittaa käytännössä kohta kaikille automerkeille ja akkujen tekijöille materiaalin mistä niitä akkuja tehdään esim tesla. Lisäksi toimittaa polttokenno bisnekseen kemikaaleja. Ja joka ukon kännykän akkuissa on vuoden vaihteen jälkeen umicoren cobolttia ja sähkötyökaluista löytyy myös…ym.ym

3 tykkäystä


Viikkotasolla jo yliostettu. Vaatisi tuollaisen korjausliikkeen :slight_smile:

1 tykkäys

Mitähän tuossa 2018 kesäkuun jälkeen on tapahtunut ku puolittui?

coboltin hinta tipahti

Tuo kävisi myös oikein hyvin minulle XL :slightly_smiling_face:. Enkä usko että tuolla uutisella nyt mitään ihmeitä tapahtuu. Tuo audi kuvio on ollut tiedossa jo pitkään niillä jotka tätä on seurannut. Ja kurssi on mennyt jo hetken vasta karvaan coboltin hinnan kanssa… ihmeen kauvan???

1 tykkäys

Kesällä oli se Bærum:n asemaräjähdys joka aiheutti myyntiryntäyksen ja lähes kurssin puolittumisen. Räjähdyksen syynä oli kasausvirhe

2 tykkäystä

https://nelhydrogen.com/press-release/awarded-multi-billion-nok-electrolyzer-and-fueling-station-contract-by-nikola/

Itse odotan Nel ja Nikola motorin Eurooppaa koskevaa diiliä, joka Trevor Miltonin mukaan Ilmeisesti tuloillaan on, mutta viilailua vailla. Tuoss Maerikan sopparissa puhutaan multibillion Nok, ja olettaa voisi Euroopan sopimukset heiluvan samoissa luokissa

2 tykkäystä

https://twitter.com/nikolatrevor/status/1207062367000879106?s=19

1 tykkäys

Hyvä jos nuo Nikolan diilit toteutuu. Itse olen NEL iin sijoittanut ihan eri syistä.

1 tykkäys

Juu, Nel sijoittamiselle jokainen voi helposti löytää oman syynsä, firma kun on melkoinen mustekala ja tuntuu olevan lonkeroineen vähän kaikessa mukana. Esim tuo HYBRIT- hanke tullee olemaan vielä aivan valtava juttu. Samoin kuin HYON-konsrotiossa vireillä olevat projektit kuten viime viikkoinen laivoille vetyinfraa PILOT-E- hanke👍

1 tykkäys

Kääntäjällä ihan ymmärrettävä

1 tykkäys


Mikähän NEL:in kassatilanne on, käsitystä?

1 tykkäys
1 tykkäys

lisää uutisia laiva puolelta.

Tuossa tämän hetkiset risteilijät

2 tykkäystä

NEL:ltä tuli vielä toinenkin tiedote illemmalla.

3 tykkäystä

Aika mielenkiintonen uutinen.

3 tykkäystä

"…and the cash balance ended at NOK 651.0 million at the end of the third quarter. "

4 tykkäystä

Everfueliin liittyen

2 tykkäystä

Todella mielenkiintoista settiä tässä ketjussa! Sitten ihan maallikkokyssäri: mihin tässä koko murroksessa asemoituu Neste ja Fortum?

Masse-setä, FA, Nesteen tarinassa mukana

2 tykkäystä