Energia-alan teknologinen kehitys ja sijoitusmahdollisuudet

Scanship on jatkanut keulimistaan. Kovin vähän on yhtiöstä keskustelua missään ylipäätänsä ja itselle ei ainakaan mitään tiedotetta ole silmään pistänyt.

Sharen puolella jotain kommentteja on norskeilta: Shareville

1 tykkäys

Joo hyvin vetää tämäkin… ja tulee vetämään jatkossakin. Ei tänään ole tullut mitään uutista… Mutta noilla vanhoilla tiedoilla mitä nyt tiedossa noususta tulee pitkä :slightly_smiling_face: .Tämä on vaikea osake kun tieto todella hajanaista… Mutta itselle ainakin kuvio selvä.

30.12 Clearstream kasvattanut osuuttaan Scanshipissa noin 33%

1 tykkäys

Bloom Energy Corp Huomasiko kukaan mitään uutista tänään? Nousi ihan hyvin ja minulla ainakin meni seulasta läpi jos uutista tuli.

Tuollaisen löysin nopeasti etsimällä. Taidan miettiä tänään, josko hyppäisin tähänkin kyytiin

1 tykkäys

Ohessa analyysi, mikä ei ainakaan omalta osaltaan houkuta sijoittamaan Bloomiin.

2 tykkäystä

Kiitos tästä. Ja ei todellakaan omakaan suosikki jatkoon menijöiksi ainakaan vielä. Mutta todella hyvä pelipaperi.

President/CEO rahan tarpeessa?

2 tykkäystä

BE tä pieni positio ja taidankin myydä pois vielä kun jää vähän voittoa.

1 tykkäys

Lyhyt juttu SMR:stä. Mainittu myös näiden käyttömahdollisuus vedyn tuotannossa. Kannattaa kuitenkin lukea/kuunnella varauksella, ei niinkään sen takia mitä tässä sanotaan vaan sen takia mitä jätetään sanomatta.

1 tykkäys

Tuosta analyysista puuttui tyypilliseen tapaan nimetty taho, joka suosituksen antoi. Näille ei kannata laskea kyllä mitään painoa tai ainakaan itse en laske (muuta kuin kurssivedätyksen yrityksiksi).
Sinänsä tuo BE:n projektitoimitus saanee tänään virallisen hyväksynnän, seuraava oli tammikuun loppuun. Näytti sisältävän toimitusvakuudet noin 35Musd, jotka ulottuu vuoteen 2025 saakka. Lienevät tyypillisiä toimitusehtoja tällä alalla. Katselin SEC:in filen läpi.

1 tykkäys

https://finance.yahoo.com/news/plug-power-inc-announces-proposed-220736753.html
Tästä löytyi syy, miksi PLUG:in kurssi putosi joulukuun alussa, annin hinta 2.75$/osake.
Annin koko 40M uutta osaketta, ulkona 298M. Rahat menee toiminnan pyörittämiseen/kehittämiseen.
Varmasti edullisin tapa hakea rahoitusta, mutta kannattaa huomioida kurssikehityksessä.

2 tykkäystä

Joo ei tuolla analyysillä niin kuin ei oikeastaan muillakaan analyysellä ole mitään merkitystä minun tekemisiin. Ei yksinkertaisesti riitä aika niiden lukemiseen ja niiden syvälliseen läpikäymiseen. Itsellä ihan erilainen tapa selvittää yhtiön tila ja sen perusteella olla joko mukana tai jättää yhtiö väliin. BE…en kohdalla käytän tuota mun manuaali Ta …aata niin kuin hyvin tiedät :grin:. Eilen kyllä meni osto ihan munkilla kun en oikeastaan muuta ostettavaa keksinyt :slightly_smiling_face:

Tässä jo tovi odoteltu että painuuko tuo kurssi edes lähelle tuota 2,75… mutta näyttää että ei mene!!!

Bloom myyty reilu 20% voitolla. Tän kanssa meni pupu pöksyyn vaikka luulen et nousee vielä.

2 tykkäystä

Ihan hyvä veto :+1:

@Meri, koska en jaksa lukea koko ketjua, niin osaatko sanoa mihin eurooppalaisiin pörssiyhtiöihin kannattaa tutustua?

Genreä sivuten autoteollisuuden komponenttitoimittaja ElringKlinger. Valikoimassa mm. akku- ja polttokennotekniikkaa. Vuonna 2013 alkanut kurssin laskutrendi yrittää käännöstä nousuun. Ensi viikolla nähdään rikkoutuuko vastustaso 8.34 vai pettääkö orastavan nousutrendin tuki.

1 tykkäys

Pomppasi tuolta Japanista silmille tämmöinen uusiutuvien energiamuotojen kehittelijä ja moniottelija, onko kukaan seuraillut tarkemmin? Tekemisen meininkiä niin autojen kuin 0-päästöjen parissa laajemminkin. Kiinnostaisi laittaa pikku siivu kiinni mutta Nordnetin kautta ei ainakaan onnistu.

2 tykkäystä

Tässä tämänhetkinen lista mitä omistan,olen omistanut,tulen omistamaan. Näitä seuraan ja teen kauppaa. Hyvin hajautusta aloittain,yhtiön koko ja maittain

Scanship Holding
Metacon
Air Products and Chemicals Inc
ELRINGKLINGER.AG
JinkoSolar Holding Co Ltd ADR
SFC Energy
Nextera Energy Inc
Bloom Energy Corp
Linde PLC
Impact Coatings
FuelCell Energy Inc
Air Liquide
Cummins Inc
Scatec Solar
Ballard Power Systems Inc
Cell Impact B
PowerCell Sweden
Glencore
NEL
Umicore
Katanga Mining
Enel

Tuo italialainen Enel jäi epä huomiossa pois listalta. Tuossa linkki niiden viimme aikaisista toimista

19 tykkäystä