Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja

Tässä osakkeessa kyllä riittää jännitettävää koko rahan edestä. Itselle reilu 10k kpl:tta ja meinasin vielä lisätä toisen mokoman.

11 tykkäystä

Itse luulen että tämä tapaus lisää ostajien varovaisuutta, mikä taas varmaankin venyttää Faronin mahdollista ostoa eteenpäin. Isot ostajat astuvat esiin kun dataa tarpeeksi sekä seuranta-ajat riittävän pitkiä. Eli varmaan kaksikin antia vielä luvassa :thinking:

4 tykkäystä

Olen koittanut miettiä faronin myynnin onnistumismahdollisuutta prosenteissa kautta kerrointa osakurssiin. Haluaisinkin kuulla muiden mietteitä tästä samasta asiasta? Oma hatusta heitetty onnistumismahdollisuus on 50% ja kerroin sijoitetulle pääomalle >5.

3 tykkäystä

Mitä väki täällä palstalla arvelee: Onko seuraava “isompi” uutinen Faronin taholta ilmoitus suunnatusta osakeannista?

4 tykkäystä

Oma mutu on, että seuraavat uutiset ja osakeanti tulevat samaan aikaan.

1 tykkäys

Jotenkin toivoisi että ensimmäinen isompi uutinen on pääsy FastTrackille. Sitten jokin readout, minkä jälkeen ilmoitus osakeannista.

6 tykkäystä

Käsittääkseni toi fasttrackille pääsy jo nostaisi kurssia huomattavasti? Itse koitan pitää pään kylmänä ja joka kuukausi lisätä osakemäärää pikkuhiljaa.

1 tykkäys

Itse näen kahvinpuruista kolme eri vaihtoehtoa:

  1. Pieni osakeanti, jolla varmistetaan Bexmabin eteneminen vuoden loppuun asti
  2. Lisenssointisopimus PD-1 yhtiön kanssa. Allekirjoitusmaksulla Bexcombo alkuun. Tässä menisi mukana kaikki indikaatiot. Tämä olisi oma suosikki.
  3. Nostan vieläkin pöydälle erillisen lisenssoinnin verisyöpien osalta. Jos Faron neuvottelee vielä 20 yhtiön kanssa, niin tämän vaihtoehdon täytyy olla vielä pöydällä.
9 tykkäystä

Faron on nostanut media-gallerian kärkeen animaation Bexin, joka myös Clevegeninä tunnetaan, vaikutustavoista eli Mode of Actionista (MoA). Olipa kerran elämä-videoitahan jo kaivattiinkin. Kannattaa katsoa noin 3 kertaa läpi, niin pääsee jo kärryille. En tiedä, miten vanha video on. Onko vaikutusmekanismitieto tai -ajatus muuttunut? Verisyövissä toki, kun on tullut blastien energiariistovaikutus mukaan. Clevegen nimenä vie vuosien taakse, ellei sillä nimellä sitten mennä markkinoillekin eli tulevaisuuteen.

11 tykkäystä

Toki, molemmat kuitenkin vaikuttaa makrofagivälitteiseen immuniteettiin. Siten itse näen tämän uutisen lievästi negatiivisena Faronille.

2 tykkäystä

x5 tarkoittaisi, että menisi vähän yli miljardilla! Täällä on puhuttu, että samantapaisia diilejä on tehty 2-4 miljardilla, eli 10-20 kertainen!

3 tykkäystä

Kyl mä luulen, että tässä on tähtäimessä ja tavoitteena saada hiukka isommat kaupat aikaiseksi kuin 1-4 miljardia.

3 tykkäystä

Itse näkisin tämän CD47 keissin kaatumisen ennemminkin positiivisena Faronille (negatiivisena potilaille jos CD47 vasta-aineet ei toimikaan). Vaikka molemmat, siis Bex ja Magro, vaikuttavat makrofagien säätelemän immuunivasteen kautta, niiden mekanismit ovat kuitenkin käsittääkseni hyvin erilaiset.

CD47 vaikuttaa CD47/SIRPα signalointireitin kautta, jossa CD47 on syöpäsolujen pinnalla oleva reseptori ja SIRPα makrofagien pinnalla. Tuo interaktio vaimentaa makrofagien fagosytoosia, eli syöpäsolujen syöntiä. Tästä tulee näiden lääkeainekandidaattien “don’t eat me” signaloinnin brändäys. Koska nämä vasta-aineet eivät ole toimineet loppupeleissä niin hyvin, voi olla että tuo makrofagien ja syöpäsolujen interaktio ei ole se rajoittavin tekijä syövän vastaisessa immuuniresponssissa.

Clever-1 on makrofagien pinnalla oleva reseptori, jolla on immuunisupressiivinen efekti ja jonka kohdereseptoria ei tunneta kunnolla. Kuitenkin Faronin aiemmissa kokeissa respondoineilla potilailla on nähty T-solujen ja NK-solujen määrän lisääntymistä joko tuumoreissa tai luuytimessä. Tällöin Bexin vaikutus näyttäisi riippuvan loppupäässä T- ja NK-soluista.

Siis siinä missä CD47/SIRPα vaikuttaa makrofagien ja syöpäsolujen välillä BEX näyttää vaikuttavan makrofagien ja muiden immuunisolujen välillä. Tästä johtuen myös BEXin kombinaatiokäyttö esimerkiksi PD-1 inhibiittoreiden kanssa, jotka siis vaikuttavat T-soluihin, on myös hyvin looginen koeasetelma.

30 tykkäystä

Ehkä myös kannattaa muistaa, että Magrolimabin suhteen oli suuria odotuksia ja sen piti olla yksi varteenotettava kombokandidaatti Bexille (mm. Naval Daver jossain esityksessä). Trialit sujuivat hyvin osoittaen lääkkeen tehoavan vähän niinkuin nyt Bexinkin kanssa. Nyt sitten faasissa kolme FDA viheltää pelin poikki ja koko putki menee holdiin. Yllätyksiin on syytä varautua.

6 tykkäystä

Muistelisin että tämä on ollut ongelmissa jo vuoden ainakin, teho oli murto-osa bexistä ja ainoa yllätys ettei pillit menny pussiin jo aiemmin.

7 tykkäystä

Mites toi eloonjääminen koehenkilöillä??? En ainakaan ite oo ihan päässyt perille siitä, mitä sen jälkeen, kun saavutetaan esim. CR tai mCR???

1 tykkäys

Bayerillakin on ollut kehitystä liittyen AML,MDS ja CMML

2 tykkäystä

Alkaa tuntua siltä, että toi Bayerin nimi toistuu turhan usein tässä kontekstissa jotta olisi sattumaa.

2 tykkäystä

Sitten toivotaan parasta. CR kestää ehkä vuoden, mutta se voi kestää vain kuukaudenkin. Kun relapsi tulee on hiekka tiimalasissa vähissä. CR ei tarkoita automaattisesti pidempää elossaoloa.

Elossaolo on elämänlaadun ohella merkittävin mittari ja hyvä tulos siinä on lähes varma tae FDA:n hyväksynnälle.

Hyväksyntä taas CR tuloksen pohjalta ei ole yhtä varmaa, luulen että bexin kanssa se ei tule tapahtumaan.

https://www.fda.gov/media/71195/download

3 tykkäystä

BioStockin lääkekehitystä käsittelevä artikkelisarja.

Google käännös

Harvat pääsevät markkinoille asti

Takaisin siihen tosiasiaan, että lääkeprojektit voivat epäonnistua ennen kuin ne tulevat markkinoille – miltä lääkekehityksen riskit todellisuudessa näyttävät? Tosiasia on, että läheskään kaikki lääkeehdokkaat eivät saa lopullista markkinoille saattamista – päinvastoin. Thornblad & Carlssonin kirjassa Biotech Valuation: A playbook for dealmakers näyttää siltä, ​​että todennäköisyys saavuttaa markkinoiden hyväksyntä - tai hyväksymisen todennäköisyys (LoA) - on vain 12 prosenttia vaiheessa I olevissa lääkeprojekteissa .

Luku nousee 18,8 prosenttiin vaiheessa II ja 55,1 prosenttiin vaiheessa III. Sen lisäksi, että luvut ovat selkeä osoitus siitä, kuinka epävarma lopputulos on kussakin opiskeluvaiheessa, ne osoittavat myös, että puolet kaikista vaiheen III hakijoista ei saa viranomaishyväksyntää. Raportoidut todennäköisyydet kuvaavat lääkekehitykseen liittyvää merkittävää riskiä.

6 tykkäystä