Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja

Ensimmäinen viesti tälle foorumille.

Kovin on kääntynyt keskustelu nyt lääkkeen ja sen kilpailijoiden hyvyyteen tai huonouteen. Minun silmissä tässä ei ole mikään muu muuttunut reilun viikon takaiseen kuin rahoituskuviot. Itse en ainakaan ole lukenut ensimmäistäkään uutta tutkimustulosta Bexiä koskien. Näin ollen itse tuotteen miellän ihan yhtä potentiaaliseksi kuin viikko sitten ja huomattavasti potentiaalisemmaksi kuin vuosi sitten.

Auttavasti lääkekehitystä ymmärtävänä sijoittana minua askarruttavat kysymykset on

  • Kuinka tämä kaikki tapahtui? Kuka tästä kantaa vastuun? En syytä IPF:ä tästä, koska IPF ei ole rikkonut lainasääntöjä, se on ihan Faronin taholta tehty. Annettiinko varoitus, että nyt on aika reagoida tai jäädytetään tilit? Annettiinko aikaa? Miksi ei reagoitu? Ei yritystä voi johtaa näin.

  • Missä piileksii yhtiön johto? Kyllä jonkun pitäisi tulla omalla naamallaan kertomaan, että töitä tehdään jne. Nyt työnnetään vain pää pensaaseen. Vaikka asia ei varmasti näin ole, niin siltä se kuitenkin sijoittajille näyttää kun ei vaivauduta antamaan kuin bare minumum tiedote. Syö uskottavuutta rotanlailla, miten se ansaitaan takaisin?

  • Piensijoittajat on jätetty tässä ihan pimentoon ja se kyllä risoo. Minä en yksittäisenä piensijoittajana paljon paina, mutta piensijoittajat asettavat kurssin kohdalleen ja jos meidän joukkoa ajattelee yhtenä suuromistajana, niin kyllä meilläkin jokin arvo on.

  • Katson tämän kortin loppuun saakka. Ostin isoa riskiä ja sitä olen saanut. Nyt osa riskeistä on realisoitunut, enkä mä jää sitä itkemään. Jos yritys kaatuu, niin minä en kaadu sen mukana. Mutta palaten ensimmäiseen kappaleeseen, niin eipä tässä itse tuotteen puolesta ole tapahtunut mitään uuutta, joten nyt vain (yhtiön johtoon pettyneenä) odotellaan mitä tuleman tuo.

46 tykkäystä

Hyvä analyysi. Joillakin meni usko jo Faronin tieteeseenkin samalla, kun taloususko kyykkäsi. Siksi täällä on jatkettu tulosten käsittelyä, koska synkistelijät tietenkin innostuvat tilaisuuden tullen dissaamaan.

Faronin uskottavuus muodostuu pre- ja kliinisistä tutkimustuloksista ja kuinka tiedeyhteisö ja kliiniset tutkijat reagoivat niihin. Nehän on jo osin nähty. Lisäksi regulaattorien reaktio on tärkeä ja niistä ennen kaikkea FDA:n. Sinne on viestitty olevan luvituksen nopeutusmenettelyt haettavana. Orphan drug statuksen Bex sai jo elokuussa 2023. Nyt on toiveissa fast track tai breakthrough. Ne pitäisi saada 60 päivässä hakemuksesta, mikäli data riittää. Näin ollen statuksia voisi tulla maaliskuun alussa em. ehdoin.

Luulen, että Faron taktikoi niin, että jompi kumpi tulisi ja sen jälkeen näyttäisi latu olevan paremmin auki ja diilit olisi helpompia tai anti menestyksekkäämpi.
Ei otettu huomioon, että IPF leikkaa koneen kiinni ennen näitä.

FDA:sta ja syöpäskenestä:
Bayer tuuletti eilen saaneensa NSCLC keuhkosyövän harvinaiseen alatyyppiin (4 %) breakthrough statuksen faasi 1 satunnaistamattomalla ei mitenkään dramaattisilla tuloksilla, mutta oli heillä 69 potilastakin. Faronhan tähtää jatkossa wanna be BEXCOMBO:llaan NSCLC syöpään, joissa PD-L1 ilmennetään (vajaa 50 %).

https://www.annalsofoncology.org/article/S0923-7534(23)03246-5/fulltext

17 tykkäystä

Palataan tähän, koska viestin kirjoittamisen aikaan ei ollut vielä selvää miten Faron etenee ph2 tutkimuksissa.

Olisko nyt sitten kuitenkin tuon aza+vene kombon tulokset nyt ne, jotka asettaa riman bexmabille. mOS 12,6kk.

Huom! samasta kombosta 2 isompaa trialia käynnissä 1) ClinicalTrials.gov ja 2) ClinicalTrials.gov joissa juurikin samaa kohdeporukkaa, r/r (HMA failure) MDS potilaita. Sivun mukaan tuloksia näistä odotetaan 12/2024 ja 5/2025. Seuraisin näitä tarkasti.

Ja tietenkin sabatolimabi-trialin tuloksia. ClinicalTrials.gov

3 tykkäystä

Sabatolinab on kylläkin canceloitu.

Otsikoita vilkaisemalla tuon toisenkin luvut huomattavasti bexiä huonommat.

4 tykkäystä

Tuo uutinen viittasi stimulus-MDS2. Epäselvää uutisointia, mutta olen siinä käsityksessä että linkkaamani stimulus-MDS3 tuloksista ei ole vielä hiiskuttu.

Novartiksen sivuilla on stimulus-US aktiivisena. ei sabatolimabia ole kokonaan kuopattu.

3 tykkäystä

7.1.24 oli ketjussa katsausta vuoden 2024 vasta-ainehoidoista. Esimerkki siitä, että vaikka faasi 2 menisi pieleen, big pharma katsoo kortit loppuun korotettuaan panoksia, koska reward on suuri. Risk heidän kokoonsa nähden siedettävä.

7 tykkäystä

En voi oikein mitenkään pitää tätä bexin kilpailijana, monoterapia kuopattu, saba+aza kuopattu, tuntuis kuolleen hevosen potkimiselta lähinnä.

The complete response rate, furthermore, was 22% in the sabatolimab group vs 18% in the placebo group (P =.77). Together, these results indicated that the primary endpoint had not been met.

https://www.hematologyadvisor.com/home/topics/myelodysplastic-syndromes/myelodysplastic-mds-sabatolimab-hypomethylating-agent-survival-pfs/

Tuohon voi käsittääkseni jo verrata sentään jollain tavalla Bexiä, ja aivan eri liigassa alustavat tulokset.

Voinee pitää toistensa kilpailijoina jos Bexmarilimab epäonnistuu myöhemmin lähes täydellisesti, mutta eihän sillä siinä vaiheessa olisi edes merkitystä.

10 tykkäystä

Heipppa

Kiitoksia taas asiantuntevista teksteistä, johon ei itsellä riitä kompetenssi. Muutama sana rahoituksesta. Itseäni ainakin huolestuttaa jos yhtiö joutuu turvautumaan merkintäoikeusantiin. Kurssi on lasketellut aika matalalle ja merkkari pitäisi saada houkuttelevaksi hieman kurssia halvemmalla hinnalla tai muulla bonuksella. Tässäkin suhteessa Johenneksen kuuluttama avoimuus ja omistajille informoiminen yhtiön kohdalta olisi ollut suotavaa. Ärsyttää koska en oikein tiedä mitä tehdä ostaako lisää vai keventää hieman . Onko muilla forumilaisilla tehty sotasuunnitelmaa tulevaisuudelle?

3 tykkäystä

Faronin Inka on tykännyt tänään tästä uutisesta, raha-asiat voi olla siellä mielessä:

On siis muitakin syvätaskuja kuin me ja Timo. Mm. Pfizerin sijoitusyhtiö. Noi syöpälääkeaihiot eivät kyllä ole vielä kliinisissä testeissä, kuten Bex. En ole nähnyt, minkälaista hattua Markku nykyisin käyttää (onko kukaan?) ja minkälainen kani sinne mahtuisi.

8 tykkäystä

Rima eli success bari asetettiin key opionion leader keskustelussa ORR suhteen 20 % kohdalle, standardihoidossa se on 10 %. Lopulta Bexilla tuli 100 %.

Survivalin suhteen verrataan standardihoidon (SoC) elossa oloaikaan, johon FDA myös vertaa, ei muiden faasi 1 tuloksiin, eli päätutkija Mika Kontron esityksessä 4-6 kuukauteen. Toi aza+vene-trial oli jo julkistettu tuolloin.

Markun sanoin (ennusti oikein magron epäonnistumisen, samoin ihmetteli sabatolimabin trialeita) venetoklaksia antaessa täytyy potilaan olla lähes tehohoidossa. MDS-potilaat kärsivät jo valmiiksi solupuutoksista ja venetoklaksi vain pahentaa tilannetta. Tulos on toki tulos, mutta luvituksissa katsotaan tehon lisäksi myös turvallisuutta.

BEXMABin tulokset on myös vasta faasi 1, joten toistaiseksi vain pirun mielenkiintoista nähdä, mihin survival asettuu kohta luettavissa (toivon) tuloksissa.

(Alla response ratet viime keväältä eli kovin varhain)

10 tykkäystä

Olet tietysti oikeassa kun arvioidaan onnistumista lääketieteellisesti. Tietenkin verrataan nykyiseen SoC. Mutta lääketieteellinen onnistuminen ei takaa menestystä taloudellisesti tai tee automaattisesti Faronista onnistunutta sijoitusta. Minä yritän katsoa, millaisessa ympäristössä bex mahdollisesti hyväksynnän saatuaan kilpailee joskus aikaisintaan v. 2026 alkaen. Silloin SoC saattaa olla jo joku muu.

Luistele sinne mihin kiekko on menossa, ei sinne missä se on ollut. Nimimerkillä kokemusta on. Palataan siihen kuitenkin toiste.

Nykyinen kassakriisi ja bexin laaja potentiaali huomioiden soisin nyt näkeväni seuraavan skenaarion: Järjestetään iso merkintäoikeusanti Tyyliin 2 osaketta oikeuttaa merkkaamaan 3 uutta hintaan 1€ ja kerätään 100m€. Päästään ajamaan bexcomboa sun muuta mitä parhaaksi nähdään. Ei ilmaista vanhoille omistajille, mutta aika on rahaa ja lopulta voi tulla kalliimmaksi kitkuttaa yhtä trialia kerrallaan niillä roposilla mitä Timon taskuista tippuu.

8 tykkäystä

Tulosjulkkari siirretty pidettäväksi 14.3. ilman sen kummempia selityksiä.

6 tykkäystä

toimitusjohtaja Markku Jalkanen sekä talousjohtaja James O’Brien isännöivät virtuaalista tiedotustilaisuutta ja kyselytuntia analyytikoille samana päivänä klo 15.00 EET / 13.00 GMT.

Vihaiset kansanjoukot eivät siis pääse kyselemään vaan ehkä Antti jalostaa kysymykset?

2 tykkäystä

Kyllä epätietoista taas jännittää syy miksi tulosjulkistus vanhoista asioista on siirretty? Nyt tässä alkaa jo olemaan yritystä, kun tiedote tulee 8 aikaan illalla. Toivotaan että nyt on hyviä uutisia sijoittajille kerottavana, joko tulevaisuudesta tai menneestä.

1 tykkäys

Minun makuuni viime aikoina on tapahtunut vähän liikaa ilman selityksiä. Mutta toivotaan, että saamme lähiaikoina hyviäkin uutisia.

1 tykkäys

Koska julkkarissa pitää olla jotain vastauksia rahoituksesta ja tällä hetkellä niitä ei ole? Ei ketään kiinnosta Faronin luvut, kun ei niillä ole mitään merkitystä, pl. kassan koko ja burn rate.

5 tykkäystä

Eiköhän ole siirretty koska eivät ehdi sitä tilaisuutta 29.2 pitää (IPF events of default)

2 tykkäystä

En tiedä pörssiyhtiöiden tilinpäätöksistä mitään, mutta listaamattomissa yrityksissä käsitellään vaan sen vuoden asiat ja lyhyesti tulevaisuus(vuonna 23 ei vielä ole rahoitusongelmia). Näin oletin ettei rahoitussotkuista tarvitse puhua muutakuin tulevaisuus osiossa, että asiaan haetaan ratkaisua. Näin ollen ihmettelen ajankohdan siirtoa?

2 tykkäystä

Samoilla linjoilla eli olisiko vaan aikataulupaineista kiinni. Mitä olen sivusta pörssifirman menoa seurannut niin ennen tulosjulkkaria tuntuu olevan pieni paniikki pistää kaikki kondikseen. Nyt sitten juuri tähän aikaikkunaan iski IPF tuulettimeen ja vie kaiken ajan.

Ärsyttänyt kuin pientä oravaa kun ei tietoa tule mutta yritän ajatella ettei vaan ole mitään erityistä kerrottavaa, ympäripyöreä “rahoituksen ratkaisuja valmistellaan” ei juuri kerro mitään kun aika itsestäänselvyys – silti sitä vaan kaipaisi jotain elonmerkkejä firmasta.

2 tykkäystä

Edelleen, jos lääkeaihioiden tuloksissa ei ole yllätyksiä, suhtaudun kaikkeen positiivisin mielin. Jokaisen sijoittajan pitäisi ainakin tietää, mitkä riskit lääkekehityksessä on. Vieläkään en usko siihen, että Maija haluaisi tuhota erittäin lupaavan uransa. Malttia. Itse olen pelannut tällä alusta pitäen upporikasta tai rutiköyhää, vielä uskon ensimmäiseen.

7 tykkäystä