Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja

Lääke mihin? Nyt tutkitaan yhtä pientä indikaatiota. Ok, 20% yhdistelmänä azan kanssa randomisoidun ph 2 jälkeen.

20% kaikkiin leukemiaindikaatioihin? Ei todellakaan. Ja jos tätä halutaan selvittää, edessä on vielä monta diluutiota. Mahdotonta uskoa että tulorahoitus tai partneri kattaa kaikki kulut.

Valuaation pohjaksi RedEyen analyysi on hyvä siinä mielessä, että taulukossa on hahmoteltuna myyntiluvut ja -vuodet eri indikaatioihin. Ja nehän eivät ole realistisia (oliko muistaakseni MATINS indikaatioilla myyntiä jo 2026…)

4 tykkäystä

Siis täh? No en kai mä nyt kuvittele, että kaikki leukemiaan sairastuneet saa Bexiä. Yhdistelmänä Azan kanssa tietenkin ja siellähän se tutkimuksen pääpainokin nyt on. Kaikki lisäpotentiaali on vain plussaa.

1 tykkäys

Ok, 20M uutta hintaan 1,5€ olis tosi hyvä, mahdollinen. Riippuu nyt paljon sitä rahaa tarvitan/on saatavissa.

Ei silti oleellisesti muuta valuaatiosi grandioottista mittaluokkaa

1 tykkäys

Perustelit valuaatiota ”leukemian 25mrd markkinalla” ja 10% siitä. En mä tiedä miten tuo mutuilu olisi sitten pitänyt ymmärtää, selvennä sinä toki.

Tässä esimerkki ylikriittisestä suhtautumisesta. Jos hoidon aloittaa 8 (joista yksi menehtyy ulkopuoliseen syyhyn) ja niistä 7 saa hoitovasteen, niin voidaan aika isolla todennäköisyydellä, että se on Bexin ansiota. Sanotaan että ERITTÄIN suurella todennäköisyydellä se on Bexin ansiota, eikä nyt yhtäaikaisesti sattunut olemaan se onnistunut yritys Azalla.

1 tykkäys

Eli siis kun phase 2 on ohi ja on järjestetty randomisoitu tutkimus Azan kanssa ja luettu hyvät tulokset, niin sen jälkeen on sinun mielestä 20 % mahdollisuus, että päätyy yleisesti käytetyksi lääkekompoksi? Oikeasti? No ei se mitään, mielipide seki. Minun mielestä tuossa vaiheessa se on jo luokkaa 95 %.

3 tykkäystä

95%? oikeasti? Ph3 onnistumistodennäköisyydet historiallisesti siellä jossain 50-60% hujakoilla. Siihen päälle historiallisesti vaikea indikaatio, rahoitusvaikeudet (on maamme köyhä ja siksi jää?), faronin johto, track record jne. 20% on pessimistinen, mutta sisältää margin of safetyn. Ja nyt siis ph2 ei ole vielä tehtynä joten tällä hetkellä % on pienempi.

5 tykkäystä

Sulle ei riittänyt vertaaminen 2023 maailman myydyimpään lääkkeeseen Keytrudaan (25B$), vaan kaivoit esiin koko PD1 markkinaan? Toiseksi myydyin Darzalex n. 10 miljardia.

Noh, verrokkeja pyýsin ja niitä sain :rofl:

1 tykkäys

Jossain tuolla yllä muista lukeneeni, että faasi 2:ssa 68 prossaa onnistumistodennäköisyys ja siiheen joku ± luku tuloksien perusteella. Faasi 3 sit 80 prossan luokka .Tämä siis analyytikon syöpälääke keskiarvo. Siitä sain 54 prossan todennäköisyyden lääkkeeksi tulolle. Korjatkaa jos olen väärässä. Tällä laskelmalla olisi kolikonheitto. Onnistuessaan uskon, että moninkertaistuminen tulee tapahtumaan.

2 tykkäystä

Ei ollu ihan siitä kyse :grin:

Markkinan kasvuvauhtia havainnollistin, jos bexmarilimab räjäyttää pankin, seuraajia tulee aivan varmasti. Ja jos clever-1 blokkereille tulee kysyntää niin seuraajat tulevat kaukana perässä. Tuossa ei ollut kyse pelkistä numeroista, vaan siitä miten kasvu tuppaa kiihtymään ajan kanssa kun tieto uudesta hoidosta tavoittaa terveydenhoitojärjestelmän laajemmin. Jos Bex räjäyttää pankin niin mahdollinen ostaja ei maksa pelkästään alkupään tuotoista, vaan myös niistä missä vaiheessa PD-1 blokkerit ovat tällä hetkellä. Esimerkki/verrokkini koko pointti oli ehkä mahdollisen potentiaalin ylälaidan hahmottelua, koska tämmöisessä bioteekissa se kuuluu asiaan.

Ylälaita on joustava, riippuu tuloksista. Alalaita ei jousta yhtään, nolla on nolla. Ja jos totta puhutaan niin ei mulla ole kovin tarkkaa käsitystä siitä mitä tienaisi jos kaikki menee nappiin.

Ennustaminen on vaikeaa, varsinkin tulevaisuuden ennustaminen.

Historiallisesti se on mitä on, voisin kuvitella että sekä faasi ykkösessä että faasi kakkosessa loistaneiden osalta faasi kolmonen menee läpi paremmilla prosenteilla kuin rimat hipoen ylittäneillä.

Itse voin tunnustaa että joku toinen lääke jollain toisella porukala ei herättäisi vastaavaa luottamusta. Firman johdolla on siinä paljonkin merkitystä, ainakin minulle.

5 tykkäystä

Moniko täällä olisi valmis osallistumaan Faronin jatkon rahoittamiseen tulevan osakeannin kautta.?
Teoriassa siis, kun vielä ei tiedetä tuleeko suunnattu anti , johon piensijoittajat ei pääse mukaan.
Itsellä keskihinta kaukana nykykurssista. Sen verran riskinottajaa meikäisestä löytyy, että lisäisin omistusta, jos tulevassa annissa mahdollista. Miten te muut?

7 tykkäystä

Tarraan vaikka tähän. Mitkä rahoitusvaikeudet? Rikottiin lainaehtoja ja siitä rahahanat kiinni. Jos yössä tai kahdessa ilman yhtiökokouksen hyväksyntää saa asiaa kuntoon, niin se on vaikeus? Tässä vaiheessa ei edes tiedetä onko se oikeasti vaikeaa saada rahoitusta, niin pitäisi puhua rahoitushäiriöstä. Sitten kun anti tulee merkittäväksi, niin sitten tiedetään varmasti onko vaikeuksia vai ei. Kun hinta laitetaan sopivaksi, niin kyllä niitä ottajia on. Mutten kyllä väitä etteikö yhtään hirvitä millaisin alennuksin osaketta tullaan myymään.

1 tykkäys

Itselle kanssa keskihinta ylempänä. Kyllä osallistuisin antiin varmasti. Vähän olen siihen paukkuja säästellytkin. Olen varmasti hullu ,mutta jotenkin minulle on jäänyt hyvä kuva Jalkasista ja heidän motiiveista parantaa ihmisiä. Välillä joudun hakemaan uskoa katsemalla uudestaan heidän viimeisimpiä haastatteluja. Heillä on kovat tavoitteet, mutta niin pitää ollakkin jos meinaa menestyä. Arvottamaksi en usko että tämä osake menee, kävi miten tahansa. Heillä on kuitenkin sen verran eri mahdollisuuksia käynnissä olevien tutkimusten lisäksi. Lähinnä eurot rajoittaa tätä yhtiötä tällä hetkellä ja uskon että ovella ramppaa porukkaa big pharmasta.

7 tykkäystä

Annin kautta ilman muuta, mutta kyllä siihen antiin pääsee tavallaan mukaan vaikkei suoraan annista saa. Annin jälkeen kurssi dippaa ja siitä dipistä kun ostaa, niin pääset köyhän miehen antiin mukaan. Tämä on oma suunnitelma, annista suoraan tai antidipistä.

6 tykkäystä

Palatkaamme asiaan kun annin ehdot ja lopputulos on selvillä. Itse tulkitsisin vaikeuksiksi 1) merkintäoikeusanti takaajilla 2) pieni suunnattu anti (=potkitaan tölkkiä eteenpäin odottaen aikoja parempia)

3 tykkäystä

Onnistuneen osakeannin jälkeen rahoituskriisi on ohi. Tämän jälkeen en näe syytä miksi osake jatkaisi nykyisellä alhaisella tasolla. Siksi ostin jokin aika sitten vähän lisää tältä alle 2€ tasolta. Tosin vanhojen omistajien osuus yhtiöstä liudentuu. Yhtiön arvo jakautuu suuremmalle osakemäärälle ja siten mikäli yhtiön absoluuttinen arvo ei nouse niin vanhojen osakkeiden arvo pienenisi. Jos pääsen ostamaan annista niin tavoittelen määrä jossa on kolme nollaa perässä mutta mikä numero tai numerot siinä edessä on jää nähtäväksi.

3 tykkäystä

Näin kerätään syöpälääkeyhtiölle noin 150 MUSD ylimerkitystä annista, yhdeksän uutta sijoittajaa. Täällä mietitään, onnistuuko 30 miljoonaa. Yksi on kiinalainen pääomasijoitusrahasto. Aiemmin postasin r/r AML-kilpailija Sellaksesta, jonka trialin rahoittaja on myös Kiinasta. Onkohan Markulla ollut matkoja itään? Onko tilanne sellainen? Ehkä pääomistajat ja me muut forumistit maksamme, ettei mene sellaiseksi.

Faasi 1 menossa hormonipositiiviseen rintasyöpään ja edenneisiin kiinteisiin muihin kasvaimiin NCT05867251. Listaamaton pulju. Avainsana tässä voi olla kotipaikka; California. Onhan meilläkin kyllä Boston ja Turku :thinking:

AVZO-021, a potentially best-in-class cyclin-dependent kinase 2 (CDK2) selective inhibitor being studied in an ongoing U.S.-based Phase 1 clinical study for the treatment of HR+/HER2- metastatic breast cancer and other advanced solid tumors.

4 tykkäystä

Jos näitä eri faasien todennäköisyyksiä haluaa karkeasti arvioida, niin nyrkkisääntönä siihen voi soveltaa jotakuinkin läpäisytodennäköisyyksiä 1/2 faasille I, 1/3 faasille II ja 1/2 faasille III. Eli kokonaistodennäköisyys onnistumiselle olisi silloin faasissa I 8.25 % (0,5 x 0,33 x 0,5), faasissa II 16.5 % (0,33 x 0,5) ja faasissa III 50 %. En sano että nämä olisivat realistisia arvioita Bexistä, lähinnä keskimääräisiä arvioita jos systemaattisesti sijoittaa lääkekehityskeisseihin. Tuohon sitten voi soveltaa omia arvioitansa päälle ja esimerkiksi biomarkkerit, kuten Bexcombossa, nostavat tuota arviota.

5 tykkäystä

Joo vihkoon meni mun mutu arviot. Oli pakko luntata siltasen arvio. Eli se tässä kopiona:

*Mallinnamme onnistumisen todennäköisyyttä peilaamalla yhtiön lääkeaihioiden ominaisuuksia ja niiden kehitysvaihetta tutkimuskirjallisuuteen1, jossa kuvataan lääkekehityksen keskimääräisiä onnistumisprosentteja. Vaiheen I läpäisyn keskimääräinen todennäköisyys on historiassa ollut 60 %, vaiheen II 36 % ja vaiheen III 63 %. Vaiheen III jälkeisen viranomaisarvion läpäisee 88 % ja saa lopulta myyntiluvan.

Jalkasen mukaan vaihe 2(hyvät tulokset) laukaisee myynnin, joten todennäisyys 36 prossaa minun matikalla. Jotenkin olen itse näistä tuloksista ymmärtänyt, että faasi kakkosessa päästään optimaallisemmalle annoksella tutkimuksessa eteenpäin hyvillä tuloksilla. Itse olettaisin tämän onnistumis prosenttia nostattavaksi. Turvallisuutta on vielä kehutta hyväksi. Jerellä hyviä kommenteja ja toivon korjauksia omiini.

4 tykkäystä

Ainakin noista prosenteista voi päätellä sen, että faasi 2:n läpäisy on vaikeinta. Faronin kohdalla todennäköisyyksiä parantaa faasi 1:n erinomaiset tulokset.

5 tykkäystä