Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja

Meneekös tämä nyt sitten niin, että ei tule mitään merkkareita, vaan anti on ihan kaikille avoin?
Ja niin että ensi sijaisia ovat pääomalainoittajat, sitten nykyiset omistajat ja kolmanneksi muut?

3 tykkäystä

In case of oversubscription of the Offering or when the aggregate number of subscriptions for the Offering and the UK Offering exceed EUR 30.7 million, the Board of Directors of the Company may reduce subscriptions. The Board of Directors has the right to reduce large subscriptions relatively more than small subscriptions.

Eikös tuo tarkoita että me tuulipuvut todnäk saadaan myös osakkeita ylimerkitsemistilanteessa? Mä tulkitsen tämän koko annin hyvin lähelle merkintäoikeusantia sillä poikkeuksella ettei ole merkintäoikeuksia.

4 tykkäystä

“In case of oversubscription, the Board of Directors of the Company may prioritise the allocation of Offer Shares to: (i) first to lenders of the Capital Loans; (ii) secondly to subscribing shareholders of the Company who are registered in the shareholder register of the Company maintained by Euroclear Finland Oy as at 6 June 2024, to whom, based on their ownership as at the date mentioned, a pro rata allocation is intended to be provided, and thereafter to (iii) investors who have committed to subscribe.”

Eli päätöstä ei kaiketi vielä ole, mutta suunnitelma ymmärtääkseni on että ylimerkintätilanteessa priorisoidaan pääomalainan haltijoita, sitten nokkimisjärjestyksessä nykyiset omistajat (6.6). Viimeisenä sitten uudet omistajat.

4 tykkäystä

Onhan tuossa se, että ne tahot, jotka jo aiemmin saaneet tiedon asiasta ja tehneet sitovia merkkauksia aivan varmasti saavat kaikki haluamansa. Niistä mahdollisesti ylitse jääviä sitten voidaan jakaa eri tavoin, jos enemmän kysyntää kuin tarjontaa.

2 tykkäystä

6.6. omistajat. Päivä aluksi vai päivän lopuksi omistavat? Todellinen kurssitaso selviää vasta 7.6.?

2 tykkäystä

Tänään kun ostat niin kauppa selvitetään 6.6. ja näin olet omistajana listoilla ja allokointi sen mukaan mitä omistat tämän päivän päättyessä eli jos omistat nyt esim. 4000 ja ostat tänään 2000 lisää on sinulla 6.6. 6000 osaketta ja sen mukaan sinulle allokoidaan antiosakkeita.

2 tykkäystä

Ainoat ketkä näillä bioyhtiöillä rikastuu on johto isoine palkkoineen ja lyhyeksi myyjät. Diluutiokierre voittaa hyvänkin datan.

1 tykkäys

joo näin se käsittääkseni on :+1:

ja merkit täyteen

4 tykkäystä

Tästä tuleekin mielenkiintoinen tilanne. Periaatteessa tänään ostamalla sinulla on jonkinlainen etuoikeus ylimerkintätilanteessa, joka varmasti tapahtuu niin kauan kuin kurssi on yli euron. Onko allokaatio ylimerkintätilanteessa selvästi määritelty ja tuon etuuden arvo laskettavissa?

Huomenna tätä etua ei ole, ja vaikka osakkeesta ei irtoakaan merkkaria, on osake itsessään huomenna vähempiarvoinen. Oma johtopäätös on näin ollen että osake laskee sitten huomenna jonkin verran. Eli jos et merkkaa, kannattaa myydä tänään. Jos merkkaat niin ei kannata. Ehkä. Mielenkiintoinen tilanne. Tai jos haluat osallistua vaikka et omista, tänään pitää ostaa.

Merkkarianti olisi niin paljon selkeämpi kyllä, mutta ilmeisesti sitä ei nyt voinut tehdä lontoon listauksen takia. (josta mikä hyöty?)

E: antiehdoissa todetaan että lainaajat ovat etuoikeutettuja merkitsemään, eli periaatteessa muut omistajat eivät välttämättä saa yhtään osaketta ylimerkintätilanteessa. Eli ei kannata sen perusteella ostaa.

3 tykkäystä

Christine Roth, a director of the Company, has committed to subscribe for 46,075 Offer Shares. Her interests in the issued shares and votes of the Company are set out below:

Roth osallistuu antiin👍

14 tykkäystä

Kun nyt aamulla katsoin kurssia niin jonkinlainen kusetuksen maku jäi. Olen ostanut hintaan 2,88 ja nyt markkinahinta 1,30. Kurssi miinuksella 44% ja tappio 55%. Kun ei ilmeisesti ole mitään merkkareita, joita myydä niin ikäänkuin pakotetaan vanhat omistajat merkitsemään 1€ hintaan uusia. Kurssi laimentuu hurjasti. Myisikö koko paskan pois?

3 tykkäystä

Ainakin halvalla pääsee mukaan :smiley:

Itse vähän katkera olen Juholle. Mutta markkinaehtoinen rahoitus on markkinaehtoinen rahoitus. Turha tässä valittaa kun olin väärässä. Olen happy holder näillä tasoilla.

1 tykkäys

Oma veikkaus, että tänään aamulla ihmiset myy että saa rahaa ja kurssi laskussa. Iltaa kohti kurssi nousee koska ihmiset jolla ei ole vielä osakkeita haluaa osallistua antiin. Huomenna sitten mietitään montaako osaketta on ja mikä on oma allokaatio, mihin rahat riittää.

2 tykkäystä

On tässä tämmönen amatöörisijoittaja taas ihmeissään. Mitä kannattaisi tehdä. Uskon (toivon) Bexin läpimurtoon, mutta mikä on taloudellisesti järkevää. Tein ehkä hätiköidyn ratkaisun, mutta myin puolet omistuksestani tänään huutokaupassa 1,48€ kurssilla. Keskihinta mulla Faronissa kova 3,33€. Tarkoitus saada tuo tänään myyty puolisko euron kappalehinnalla takaisin. Mitä mieltä tästä toimintatavasta?

4 tykkäystä

Tietyllä tavalla olet oikeassa, tietyllä tavalla väärässä.

Jos eilinen kurssi olisi oikea, niin 1.65 olisi sitten oikea varmasti (en tarkastanut)

Mutta eilen ei tiedetty näin massiivisesta annista näin alhaisella hinnalla. Eilen toivottiin että big pharma ostaa hyvään hintaan, mutta euron hinta oli nyt se korkein hinta mitä markkinalta antiin sai.

Näillä uusilla tiedoilla markkina sitten hinnoittelee ja aika näyttää mihin tämän annin jälkeen asetutaan. Tänään voi olla halpaa tai kallista. Tyydyn seuraamaan sivusta ainakin kunnes anti ja allokaatiot on suoritettu.

3 tykkäystä