Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja

Taitaa olla 28.8 ihan normi talouskatsaus
https://otp.tools.investis.com/clients/uk/faron2/rns/regulatory-story.aspx?newsid=1855910&cid=2223

1 tykkäys

Mielenkiintoisinta tuossa lienee kyselyosio… Eiköhän silloin anneta jotan aikatauluarviota seuraavista väliluennan tuloksista…

2 tykkäystä

Tarkoitat varmaan 27.8.?

” will report its unaudited half-year financial results for the six months ended June 30, 2024, on Tuesday, 27 August 2024**.**”

1 tykkäys

Se on tulosjulkistus 27.8 ja webcast 28.8 jos ihan pilkun päälle elämään alamme.

3 tykkäystä

Tulos 27.8. ja 28.8. on erillinen webcast & QA. Miksi tuota tulosta pitää kahtena päivänä käsitellä? Mun mielestä tuota pitää lukea siten, että 27.8. on tullsjulkistus ja 28.8. tiedotetaan ihan jotain muuta, seuraava väliluenta?

8 tykkäystä

Joskus noi webcastit pidetään seuraavana päivänä. Ihan normaalia.

3 tykkäystä

Faron Pharmaceuticals Ltd.
(“Faron” or the “Company”)
Faron Pharmaceuticals
Notice of Half‐Year Financial Results
TURKU, Finland ‐ Faron Pharmaceuticals Ltd (AIM: FARN, First North: FARON), a clinical‐stage biopharmaceutical company pursuing
a CLEVER approach to reprogramming myeloid cells to activate anti‐tumor immunity in hematological and solid tumor
microenvironments, will report its unaudited half‐year financial results for the six months ended June 30, 2024, on Tuesday, 27
August 2024.
A live hybrid briefing and Q&A session for investors, analysts and media will be hosted by Dr. Juho Jalkanen, Chief Executive
Officer, and Yrjö Wichmann, Chief Financial Officer, at 08:00 am (EDT) / 13:00 pm (BST) / 15:00 pm (EEST) on Wednesday, 28 August
2024.
Webcast registration link: https://faron.videosync.fi/q2‐2024
Live participation
In addition to the webcast, there are a number of spaces available to attend the briefing in‐person at Studio Eliel in Sanomatalo at
Töölönlahdenkatu 2, Helsinki. To register, please contact
investor.relations@faron.com no later than 10:00 a.m. EEST on Monday, 26 August 2024. Please note that places are limited, and
you will receive a separate email confirmation.
The half‐year report, presentation, and a replay of the webcast will be available on the Company’s website at
Investors | Faron.

6 tykkäystä

Joo, luin tuon tiedotteen. Mutta jos halutaan järjestää live eventtinä tulosjulkistus, niin miksei sitä tehdä saman tien tulosjulkistuksen päivänä? Ihan kuin se tulosjulkistus ketään kiinnostais. Tulosjulkistuksen purkutilaisuus? Kuulostaa aika tyhmältä, kun 27.8. voidaan myös järjestää Q&A julkistuksen loppuun. Siksi näkisin, että tuo webcast on jotain muuta tiedottamista varten. Noh, heitin että väliluenta, mutta sen ne olis varmaankin kertonut. Täytyy olla jollain muulla tapaa yhtiön tulevaisuuden suuntaa käsittelevä webcast.

4 tykkäystä

Eipä noista “väliluentojen” julkistusten/tulosten ajankohdista ole viime kevään poikkeusta lukuunottamatta etukäteen tiedoteltu. Itse jännitän kyllä sen puolesta, että saamme Bexmab välituloksia ensi viikon keskiviikkoaamuna. Samaa mieltä siinä, että puolivuotiskatsaus ei suurempia webinaareja tarvitse. Osakeannin yhteydessä kuitenkin linjattiin jo rahankäytön suuntaviivat.

3 tykkäystä

Siis 27.8. tulee ainoastaan tulosjulkistustiedote ja 28.8. on tulosta koskeva tilaisuus, jossa tulos esitellään ja vastataan kysymyksiin. Mielestäni tämä ei eroa mitenkään normaalikäytännöstä, jota pörssiyhtiöt noudattavat. Harvoin (jos koskaan) tulos julkistetaan livenä siten, että tiedotteen kanssa samanaikaisesti alkaisi livetilaisuus. Yleensä on vähintään muutama tunti tiedotteen ja tilaisuuden välissä.

Eli en vetäisi tästä mitään sen kummallisempia johtopäätöksiä.

8 tykkäystä

Hyvin yleistähän on se, että kun tulos julkistetaan aamulla, niin iltapäivällä on sitten jokin tilaisuus. Nyt tuo on kuitenkin seuraavana päivänä. Se kuitenkin on harvinaisempaa, eikö niin? En ainakaan itse tuollaista nyt ihan heti muista, mutta enpä näistä yhtiöistäkään seuraile kuin murto-osaa. Joten voi olla yleisempää kuin mitä itse tiedän. Mitään täysin odottamatonta sieltä ei ole joka tapauksessa tulossa, mihin tuossa vähän välillisesti viittasitkin…

Tuloksessa ei ole mitään mielenkiintoista. Kaikkia kiinnostavat vain kaksi asiaa eli väliluenta ja partneri. Jos kummastakaan ei kuulu mitään uutta valaisevaa, niin se on sijoittajaviestinnän kannalta selkeä moka. Kai ne välitulokset sieltä olisi Faronille saatavilla, vaikka tutkimuksen toteutus ei omissa käsissä olekaan. Pitäisin erikoisena, että keväällä niitä tulee parin kuukauden välein ja nyt pidettäisi muuten vaan tosi pitkä tauko välissä. En keksi sille lääketutkimuksenkaan näkökulmasta mitään syytä, mutta en siitä toisaalta mitään ymmärräkään…

Partneria ei tietysti voida julkistaa ennen kuin sellainen on olemassa, mutta prosessia voitaisi kyllä tässä avata tarkemmin. Kertoa siis suoraan, että neuvottelut (sikälimikäli) ovat käynnissä ja usean kanssa neuvotellaan (mahdollisesti). Ja jonkinlaisten steppien pohjalta tulee lopullinen valinta/päätös.

Kaipaisin myös selkeää suunnitelmaa Jalkasten tavoitteesta firman suhteen…erityisesti siitä osiosta, mihin liittyy myös minun vaurastumiseni. On sanottu, että Big Pharma haluaa usein ostaa koko firman (jos siis kaikki menee hyvin). On sanottu, että renkaan potkijoita on käynyt, mutta ei olla tarjottu tarpeeksi rahaa. Toisaalta Juho sanoi haastattelussa, että tehdään hyvä diili ja pidetään mahdollisimman paljon vaurautta ja omistusta Suomessa. Toisaalta paukkuja laitetaan nyt kiinteisiin kasvaimiin. Tässä on olemassa useita keskenään ristiriitaisia skenaarioita. Enkä ainakaan minä tiedä, että mitä tässä haetaan, heidän puolelta…noin niin kuin lopullisena tavoitteena…

5 tykkäystä

Jos olettaa että väliluennasta tulisi jotain dataa, todennäköisesti pettyy. Parhaassa tapauksessa käydään tarkemmin läpi mitä ja millä panoksella tuotekehitystä jatkossa tehdään ja täsmennetään aikatauluja. Ehkä kommenttia traumakineen myös.

3 tykkäystä

No tällasieen mä kans oon yleensä tottunut. Esimerkkinä nyt vaikkapa UPM

" UPM julkaisee vuoden 2023 kolmannen vuosineljänneksen tuloksen tiistaina 24.10.2023 klo 9.30–10.00. Julkaisun jälkeen tulostiedotteet ovat saatavilla yhtiön internetsivuilla osoitteessa www.upm.fi.

Analyytikoille ja sijoittajille tarkoitettu englanninkielinen webcast-lähetys ja puhelinkonferenssi alkaa klo 13.15. UPM:n osavuosikatsauksen esittelevät toimitusjohtaja Jussi Pesonen sekä talous- ja rahoitusjohtaja Tapio Korpeinen. Lähetystä voi seurata UPM:n verkkosivuilla, mutta kysymysten esittäminen edellyttää puhelinkonferenssiin rekisteröitymistä.

*Rekisteröityminen tapahtuu tästä linkistä. Rekisteröitynyt saa puhelinnumeron, henkilökohtaisen tunnuksen ja konferenssitunnuksen, joilla hän pääsee osallistumaan konferenssiin. Kysymysten esittäminen tapahtuu näppäilemällä puhelimeen 5, jolloin kysyjä liittyy operaattorin jonoon.

Webcastin tallenne on katsottavissa 12 kuukauden ajan UPM:n verkkosivuilla.

Heti sijoittajapuhelun jälkeen klo 14.45 toimitusjohtaja Pesonen esittelee osavuosikatsausta medialle suomenkielisessä mediatilaisuudessa ja verkkolähetyksessä. Ilmoittautuminen yhtiön pääkonttorissa, Alvar Aallon katu 1, Helsinki, pidettävään tilaisuuteen sekä verkkolähetykseen tapahtuu tästä linkistä. Linkki itse verkkotilaisuuteen lähetetään vain ilmoittautuneille."

1 tykkäys

Hyvällä mielikuvituksella varustettuna kuvittelen partnerikeskusteluja käydyn sen verran, että käsitys ennakkomaksun suuruusluokasta hahmottunut, jonka takia Bono uskallettu palkata “vuosiksi” samoin talouspäällikkö. Nyt sitten esitellään tarkemmin miten kiinteitä syöpiä Bonon johdolla aletaan tutkimaan ja Traumakineä siinä sivussa. Ohimennen mainitaan luentojen vahvistaneen aikaisempia tuloksia ja rekrytointien edenneen ja laajemman joukon tuloksia saatavan 2 kk päästä.

7 tykkäystä

Esim. Citycon taas julkistaa tuloksen tiedotteella illalla ja tilaisuus seuraavana aamuna.

Itse en edes löytänyt tietoa siitä, mihin aikaa tiedotteen olisi tarkoitus tulla, mutta jos tulee iltapäivällä niin seuraava aamu on luontevampi. Sijoittajat ja analyytikot ehtivät perehtyä tulokseen tällä välin ja esittää järkevämpiä kysymyksiä perehtymisen perusteella.

Eli edelleen, en pysty itse näkemään tässä mitään piilotettua agendaa. Toki mielelläni otan sellaisen vastaan, jos on tullakseen :blush:.

3 tykkäystä

Kolme pointtia. Ensinnäkin löpinöihin ei olisi enää varaa. Ammattilaisten ja sidosryhmien ajankäyttöä olisi syytä kunnioittaa. Toiseksi näiden tulevien kustannusten katteeksi olisi hyvä hiljalleen näyttää myös konkreettista tulopuolta. Kolmanneksi, jos Faron kutsuu sivuillaan yleisöä (rajattu määrä) paikanpäälle Webinaariin kuulemaan eilisen kulurapotttia, kaikki ei ole kunnossa. Saataisiin vaan kahtena päivänä kulukuraa niskaan.
Oletan siis, että jotain konkreetista ja oikeasti uutta on luvassa. Webinaarin sisältöä/agendaa ei voi vain vielä julkistaa. Toivottavasti olen oikeassa…

9 tykkäystä

Tulopuolella tarkoitat varmaan tutkimustuloksia. Lääkekehitysyhtiön tavoitteena on saada ulos lääke. Rahaa tulee seuraavaksi partneroinnista… joten faasi tuloksia odotellessa.

6 tykkäystä

Janasille mm. Itse olen seurannut Faronia annista alkaen ja yritän opiskella alaa eläkepäivinäni. Kirjoitan blogia: faronmave.blogspot.com -osoitteessa. Blogin käyttö on joustavaa ja kuvia on helppo liittää mukaan. Yleiskuvauksissa löytyi lukijoita, mutta peruskäsitteiden avaus karsi lukijoita ja nanopartikkeleita avasi vain 3. Omistan 31’000 kpl ja pelkällä tuurilla alhaisella keskihinnalla.

6 tykkäystä

Niin tulo- tai tulosjulkistus olisi toiveissa. Kesän webinaari rysäytti kurssia rajusti, vaikka aihe oli sinänsä hyvin positiivinen. Nyt tarvitaan aitoa uutisarvoa & ammattimaista tiedottamista & luottamusta herättävää viestintää & nousevaa kurssia. Muussa tapauksessa partnerineuvottelut eivät nähdäkseni etene suotuisassa valossa.

3 tykkäystä

Mun mielestä noilla neljällä mainitulla asialla ei ole juurikaan tekemistä partner-neuvotteluiden osalta. Yrityksen osakkeen kaupankäynti ja yrityksen muu pyörittäminen on käytännössä täysin erillään toisistaan. Partnerointisopimuksen “hyvyys” riippuu lähinnä tuloksista ja siitä kuinka moni haluaa partneriksi.

4 tykkäystä