Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja

Itse juuri otan jäävuorella ja pakitan kun Lago vaan myy:)

Johan sieltä vaan tulee myyntiin 4,56 jo!!

Katsoin samaa, salkkuun unohtunut erä tätä ja karmeeta luisua… näinkö tämä vaan pitää hukata, ettei mene nollille asti.

Trumppi huutelee että ensimmäisistä rokotteista puuttuu käytännössä enää lahjanaru paketin päältä. Jotkut miettivät että Faron kuihtuu pois rokotteen / muun lääkkeen pikahyväksynnän jälkeen.

Itse ostin juuri lisää, nyt on possa täysi, ootelleen. Nam.

5 tykkäystä

Jokainen tekee omat päätöksensä. Tämä on kärsivällisten osake, jos ei sovi omaan sijoitussuunnitelmaan niin sitten ei sovi :slight_smile:

4 tykkäystä

Jep, se on juuri näin. Kun tarjolla on niin paljon kaikenlaista, niin jokainen tekee valintansa.

Onko Rebif Faronin lääkkeitä?

https://www.nationalmssociety.org/Treating-MS/Medications/Rebif

Faronilla on Traumakine, ei Rebif.

Selasin vähän tätä palstaa ja Rebif on Faronin.
Rebif on paljon esillä lääkkeenä.

Ei ole Rebif Faronin vaan Merck KGaA valmistama lääke.

Myös AVONEX on.

https://search.usa.gov/search?query=Rebif&affiliate=fda1

Ei ole. Interferon beta-1a ja Faron / Traumakine eivät ole synonyymejä.

Traumakine Rebif IV ?

Selvyyttä tähän interferonibeeta-1A -asiaan

  • Avonex, Rebif ja Traumakine ovat kaikki samaa ainetta, eli interferonibeeta-1A:ta. Nämä
    ovat bioteknisesti valmistettuja läääkkeitä, jotka vaikutuksiltaan ovat samnlaisia kuin ihmisen elimistön oma interferonibeeta.

  • Avonex (valmistaja Biogen) ja Rebif (valmistaja Merck) ovat olleet jo pidempään käytössä MS-taudin hoitoon. Nämä lääkkeet potilas pistää itse ihon alle tai lihakseen. Molemmat lääkkeet ovat aiemmin olleet myynniltään monimiljardiluokan lääkkeitä. Ovat sitä varmaan vieläkin, vaikka uudempia MS-taudin hoitoja on otettu käyttöön.

  • Traumakine on taasen kehitteillä
    oleva lääke uuteen käyttöaiheeseen, ARDS:ään. Käytöaiheen lisäksi Traumakinen valmistemuoto on erilainen kuin muiden beetainterferoni 1A:iden, mikä mahdollistaa tarkemman annostelun. Lisäksi Traumakine annostellaan eri tavalla, eli suonensisäisesti.

Faron on saanut Traumakine EU:ssa ns. orpolääke-statuksen (Orphan Drug) ARDS-indikaatioon. Tämä tarkoitttaa sitä, että Traumakinelle ei voi tulla kilpailjoita tähän käyttöaiheeseen EU:ssa ensimmäisen 10 vuoden aikana myyntiluvan myöntämisestä. Tällä lainsäädännöllä mm. suojataan niitä lääkekehittäjiä, jotka kehittävät lääkkeitä harvinaisiin sairauksiin/käyttöaiheisiin.

Lisäksi Faron on suojannut Traumakinea ja sen uutta valmistemuotoa erilaisin patentein.

32 tykkäystä

Vaikuttaa oikeasti aika synkältä tämä case…

Case vaikuttaa yhä edelleen oikein hyvältä, kurssi tosin odottelee uutisia ja laskee kunnes kuullaan jotain uutta

2 tykkäystä

Jos kattoo puolen vuoden kurssihistoriaa niin sehän on aikamoinen sahalaita jossa uutiset hyppää ylös ja sit lasketellaan kun usko hiipui taas. Nythän alkaa olla ne ostokelit kun aletaan pelaamaan sitä jänishousua että kuinka kauan uskaltaa odottaa laskevia hintoja ennenkuin tulee taas uutisia. :smiley:

Ps. Itse jänistin ja taisin tankata tässä viime viikkoina liian nopeasti :sweat_smile:

1 tykkäys

Lago painaa laitaan ja muut ostaa minkä ehtii. Normaali päivä faronilla, nothing to see here. :nerd_face:

Ps. perjantaina tankannu

e: oli tarkotus vastata Telemasterille

Ok, hyvää taustatukea, kiitos. Ollaan kärsivällisiä tällä kertaa :slight_smile:

Vertaisarvioimaton ja siten en luota täysin sen laatuun, mutta sinäänsä mielenkiintoisesti tässä avataan sitä mekanismia, minkä vuoksi Covid tappaa. Eli Covid aiheuttaisi verisuonien vuotamista mikä “hukuttaisi” ihmisen.

Faronhan on Interferonilla lähdössä ARDS:ää vastaa slogeillanilla:

“Endothelial barrier is everything”
“STOP vascular leakage”

On kovat Faronin sloganit interferonille joten jotain toivottavasti ovat saaneet ne oikein. :slight_smile: kun en osaa itse interferonin vaikutuksesta verisuonien permbeabiliteettiin näin lonkalta sanoa mitään.

Ps artikkelissa ei mainita interferonia eikä Faronia

1 tykkäys

Itse keventelin kaiken tuosta viime piikistä ja mietinnässä jos palaisi omistajaksi. Jonkinlaisena ostosignaalina voisi olla tuon huhtikuun 4€ merkintätason lähestyminen.

Jos uutisia tulee ennen sitä ja pomppaa, niin eipä kauheasti harmita. Nämä koronaan liittyvät uutisoinnit eivät ole se firman pihvi, vaikka ne nyt pörssikurssia ajavatkin.