Hims&Hers - Kolmessa vuodessa kannattavaksi

Vahvalta näyttää Himsin meno ja toivottavasti Q4 tulos on semmoinen kuin odotetaan.

Olin tällä viikolla jenkeissä ja havaintona tv-mainonnasta on että kilpailijoita on varsin runsaasti. Nimiä en ottanut erityisesti ylös, mutta ro.co mainosti GLP-1 tuotetta, Amazon yleisesti telemedicineä ja 5-7 muuta firmaa erilaisia sinisiä pillereitä tai vastaavia kotiinkuljetettuna. Himsin mainoksiin en törmännyt. Otos ei ole kovinkaan kattava sillä hotellissa mulla oli päällä suurimman osan ajasta jokin ESPN-urheilukanava.

8 tykkäystä

Hienosti on kyllä kurssi vetänyt koiliseen. Kaikki merkit kyllä viittaavat siihen, että Q4 tulos on kova. Tätä menoa nousee pian jo mid cap indeksiin?

3 tykkäystä

Hims perustaa pari uutta asiakas ohjelmaa edelleen kehittämään ja parantamaan asiakaskokemusta. Ensimmäisessä selvästi halutaan luoda yhteisö jossa voi jakaa asioita, ehkäpä keskustelupalstamaisesti,terveyteen liittyviä näkemyksiä ja kannustaa muita jäseniä.

Toinen taas kerää palautetta ja kehittää palvelua valittujen 15 asiakkaan kautta. Varmasti hyvä lisä. Nähtäväksi jää kehittyykö näistä jotain isompaa jatkossa vai jääkö kokeiluksi.

The Hims & Hers Health Collective is our new community-driven ambassador program that allows Hims & Hers customers to connect with and support other members on their health and wellness journeys. By sharing their stories with us, their community and our growing community, Health Collective members can be a voice of inspiration to others, be the first to learn about new products, and enjoy the benefits of community as they share their experiences and celebrate their progress and achievements together.

The Hims & Hers Community Member Council is an exclusive group of 15 Hims & Hers members hand-selected to help shape and influence the future of our platform. Their feedback and insights will help inform the innovation and development of products, services, and experiences across the Hims & Hers platform. This select group will collaborate directly with Hims & Hers teams and serve as the trusted voice and representatives of Hims & Hers customers everywhere.

16 tykkäystä

Hims on yksi omista suosikeista tälle vuodelle, mutta odotan pomppuista loppuviikkoa. Osake edelleen kovasti shortattu ja uskoisin, että kyseiset tahot haluavat painaa kurssia alas vaikka tahdonvoimalla. Novo raportoi osarinsa huomenna ja Lily parin päivän päästä, Hims ollut historiassa erittäin herkkä näiden kahden heilahteluihin. Tällä hetkellä hyräillään ATH-hinnoissa, joten pienikin epävarmuus voi tuoda hintaan takapakkia aika voimakkaasti.

Niin kuin täälläkin on pohdittu, uskon vahvaan Q4 rapsaan sekä Q1 ohjeistukseen, mutta veikkaan samanaikaisesti myös hinnan ottavan takapakkia ennen sitä. Omat pelimerkit kotiutetaan tänään ja ostetaan takaisin sitten joko halvemmalla tai kalliimmalla. Voittajien pitäisi antaa juosta, ja tässä nähdäänkin oliko järkevä veto vai ei. Loistava yhtiö, mutta volatiili osake.

14 tykkäystä

Samaa kelaa itselläkin ja pudotin positiokokoa äsken väliaikaisesti silläkin riskillä että jatkaa vielä nousua ja joutuu ostamaan kalliimmalla takaisin.

Tämän kanssa on tullut oltua hyvin kartalla ja volatiliteettia on päässyt hyödyntämään. Kuten sanoit, herkästi reagoinut uutisiin ja se voi tarjota vielä uusia osto/tankkauspaikkoja. Tämä on yksi salkkuni tukijalkoja ja onkin ollut normaalista poikkeavaa itselleni miten paljon kauppaa olen osakkeella käynyt vs muut joita lähinnä ostan ja unohdan.

Pull back jos tulee, voisi käydä 30-35$ tasolla kurkkaamassa, josta uutta tukitasoa?

Ylläoleva pelkkää spekulaatiota, älkää missään nimessä pohjatko omia päätöksiä tähän.

2 tykkäystä

Tuoreelta Novon rapsalta. Kuulostaa, ettei shortage ole päättymässä ihan heti.

34 tykkäystä

Huomenta, olen ollut kuuntelupuolella tässä ketjussa enimmäkseen viime aikoina. Onhan Hims tullut laajemmin sekä asiakkaiden että sijoittajien tietoisuuteen, missä merkittävin ajuri on ollut Weight Loss kategoria. On ollut kuitenkin hienoa seurata tosi laadukkaita kommentteja ja hyvää keskustelua. Rehellisyyden nimissä jossain vaiheessa musta tuntuikin että me jutellaan @karhulalainen kanssa kahdestaan, mutta onneksi se on muuttunut.

Paljon on myös Hims mennyt eteenpäin, tosin se on ollut hyvin ennakoitavissa. Tärkeimmät tekijät sijoituscasena on omasta mielestäni 1)valtava markkina josta syödä ja joka kasvaa samalla voimakkaasti ja 2)laadukas johto.

Tämä on omalta osaltani merkinnyt ensimmäistä tenbaggäystä yhdelle ostoerälleni $4.2 kohdalla, tosin se oli vain joitakin satoja kappaleita. Mutta se on myös merkinnyt salkkuni kasvua kuusinumeroiseksi heittämällä. Vaikka täälläkin on ollut viestejä hyvistä osto- ja myyntipaikoista joilla epäilemättä jotkut on saattaneet tehdä hyviä tuottoja, itse opin Tecnotreen nousussa 0.5€ → 1.7€ vuonna 2021 että ei nouseviin kursseihin kannata treidata jos ei oikeasti osaa. Menettää vain parhaat nousupäivät, ne kun tulevat niin äkisti. Niinpä olen sen jättänyt väliin, onneksi! Olen siis vain holdaillut. Toinen “virhe” jonka olen tehnyt, on se että en ole hyödyntänyt markkinoiden ilmaista lounasta eli hajauttamista, vaan olen koko ajan ollut all-in Himsissä lukuunottamatta joitakin pieniä testejä (Tecnotree, Fastly, StoneCo, Clear Secure) jotka olen onneksi saanut myytyä pois ennen tappioita ja laitettua nekin Himsiin.

Missä Hims on nyt ja minne se on menossa? Onko nyt aika ottaa rahat pois ja siirtyä seuraavaan? Alunperin löysin Himsin kun etsin tenbaggeria. Kaikki ainekset näkyi olevan, ja nyt se on toteutunut. Tällä hetkellä kun katson yhtiötä, näen edelleen että edessä on valtava markkina ja kuten aiemmin arvelin kasvu todellakin näyttää nopeutuvan. Onko se pysyvää, siitä en tiedä, mutta mikään ei viittaa siihen että kasvu olisi hidastumassa <50% y-o-y tasoille vielä vähään aikaan. Tässä yhdistyy alustatalouden, palvelumyynnin ja tuotetalon ominaisuudet. Kasvun ajureina on 1)nykyisen tarjooman alla olevan markkinan kasvu 2)uusien tuotekategorioiden aiheuttama kasvu 3)maantieteellinen kasvu. Samaan aikaan ennustetaan kymmenien miljoonien tilaajien tulevaisuutta ja 20% EDITDA marginaalia. Eivätkä nämä näytä mitenkään epärealistisilta. Sitten kun mietin että miten markkina voisi arvostaa tuollaista yhtiötä, hatusta voisi heittää että ollaan ainakin $100B luokassa. Ja se taas tarkoittaa nykyiseen nähden tenbaggeria, joten itse aion pysyä kyydissä.

Tässä samalla ketjun otsikko on vanhentunut ja siihen meidän pitäisi jotain keksiä. Olisko mitään jos mulle laittais privana nimiehdotuksia ja tehdään niistä ketjuun äänestys?

52 tykkäystä

https://x.com/himshouse/status/1887531844662399246

Eräs non-profit organisaatio yrittää estää Himsin mainosta Super bowlila. Sellainen fiilis että FDAllä on suurempiakin tekemistä just nyt (kun Trump on uusi pressa siellä) niin nämä non-profit epäonnistuvat ja lopulta vain antavat lisää näkyvyyttä mainokselle tällä kampanjalla.
Nonprofit Linked To PhRMA Rolls Out Campaign To Block Drug Imports - KFF Health News Tätä ennen kyseinen non-profit suojeli jenkkiläistä kuluttajaa halvemmilta Kanadan rinnakkaisvalmisteilta.

10 tykkäystä

Kiitos @Construct-Destruct postauksestasi. Siinä on monta hyvää oppia. Muutaman noston haluan tuoda lukijoille havaintoina ja oppeina HIMSin kanssa. Täällä ketjussahan HIMS:iä tutkittiin kokonaiset 2 vuotta laskumarkkinassa (syksy 2021 - syksy 2023). Kaksi vuotta vakuuteltiin että hyvä yhtiö, että kasvaa kovaa ja että kannattavuus paranee. Sen kahden vuoden aikana osake kolminkertaistui pohjilta ja puolittui puolessa vuodessa. Miksi puolittui: koska “smart money” kuunteli tarkkaan, kun HIMS elokuussa 2023 kertoi alentavansa hintojaan. Täällä ketjussa me taas todettiin, että viisasta ja perinteellistä klassista liiketoiminnan johtamista. “Smart money” myi ja kurssi liikkui siis $12 → alle $6. Ja muistan kun @Construct-Destruct sanoi, että hyvä hetki ostaa dipistä :). Tässä kohtaan 1.11.2023, 1 vuosi ja kvartaali sitten, pidimme salkuista kiinni, koska tunsimme osakkeen. “Know what you own!”.

Jenkkimarkkina on kova ja hellä, ja siellä osake voi olla monta vuottakin laskumarkkinassa, vaikka liiketoiminta menee vahvasti eteenpäin. Pitää vaan sitkeästi jaksaa eikä raegoida joka risahdukseen.

Itse olen ollut yhden kerran “katkolla” HIMSin kanssa. Se oli se joku toukokuinen ilta kun Dudum teki poliittissävytteisen tviitin. Nukuin yön yli, luin hänen julkaisuja, selvitin perhetaustoja ja kirjoitin asiasta tänne ketjuunkin. Vedin johtopäätöksen, että tviitti ei ollut poliittinen, vaan ihmisyyttä arvostava. Sen jälkeen ei ole heikkoa hetkeä tullut. Vaikka noita “smart money” pelottelijoita aika ajoin ilmestyy. HIMS sijottajan matka on kuin kummitusjuna. Aina joskus tulee luukun takaa joku sanomaan “pööööö”.

Samaa mieltä kuin @Construct-Destruct . HIMSin matka on alussa tai ainakin aivan kesken. HIMS:llä on oma potilastietojärjestelmä. Se on yksi peruskivi, jonka ympärille voi rakentaa älykkyyttä (AI), asiakaspysyvyyttä ja pysyä itsenäisenä ja riippumattomana. Ja lisäksi on kaikki muut vahvuudet, joista osa on jo sanottukin. Niin se Amazonkin aloitti kivijalasta ja sitten oli nettikirjakauppa ja minne päätyikään. HIMS:lläkin on kokemusta kivijalasta :slight_smile: . Kaikille toivotan sitkeyttä HIMS:n ison kurssipoukkoilun kanssa.

45 tykkäystä

Kiitos @karhulalainen ja @Construct-Destruct teille hyvästä keskustelusta ketjussa. Tämän perusteella kiinnostuin alunperin Himsistä aloitin ostot kun kurssi oli $3,2. Vaikutti niin hyvältä, että uskalsin lähteä normaalia isommalla panostuksella mukaan ja nythän tässä onkin mennyt aivan mukavasti :blush: Myin viime viikolla osan ensimmäisestä ostoerästä n. kolmen kk:n palkkaani vastaavalla summalla. 5/6 jäi vielä salkkuun ja aion näitä pidellä melko pitkään. Vaikka bisneksellä on kasvupotentiaalia vielä reilusti (eihän tarina ole vielä kunnolla edes käynnistynyt), nopea kurssinousu vähän hirvittää. Suoraan sanottuna mun on vaikea keksiä perusteluita miksi se tulisi merkittävästi nykyisestä vielä nousemaan. En tietenkään tarkoita etteikö näin voisi olla, eihän markkina aina noudata kaikkia logiikan sääntöjä. Mutta näättekö mahdolliselle kurssinousun jatkumiselle jotain perusteluita?

10 tykkäystä

No onhan tuolle vaikka minkälaisia syitä:

• Tunneperusteiset syyt: momentum puolella, fomo
  • Tekniset syyt: suuri shorttimäärä, tähän joku myönteinen uutinen, tykki Q4 ja hyvä ohjeistus, niin se on short squeeze ja hinta räjähtää
  • Fundamenttisyyt: Firman MCAP on nyt jotain vajaa 10mrd USD. Jos pyörittelee vaikka että minkälaista FCF tai tulosta HIMS tekee jo todennäköisesti tänä vuonna, eihän tuo ole todellakaan mikään paha hinta firmasta. Tätä fundapuolta voisi kirjoittaa vaikka kuinka pitkästi, mutta tämä jos joku on tukeva tekijä hinnalle.
41 tykkäystä

Lisäisin vielä sellaista ajuria kurssinousulle, että joidenkin tutkimusten mukaan yleisesti ottaen, kun firma on tehnyt kuusi (6) kvartaalia putkeen nettovoittoa, niin arvostuskertoimilla on tapana kallistua - kuinka paljon sitten, niin riippuu taas kaikesta ja erityisesti kannattavuudesta, mutta Hims:n kasvuprosentit ja bruttovoitot ovat kohtuu kovia, ainakin tässä vaiheessa ja lähitulevaisuudessakin.

(Harmittaa kun ei lähteitä ole tuolle tutkimusviitteelleni, joten ottakaa suolan kanssa, ja itse tutkien väitettä, ei sijoitussuositus)

Hyvää torstain jatkoa kaikille! :slight_smile:

8 tykkäystä

Lopulta kurssi seuraa yhtiön menestystä. Sijoittajana etsin juuri ao. profiileja yhtiöltä. Minulle luvut sanoo, että kaikki on oikein hyvin.

Laitan tähän alle muutaman kuvan jotka minulle kertovat HIMSin menevän hyvään suuntaan systemaattisesti

Vapaa kassavirta per osake. Tämä oli minulle tärkein numerotaulukko jotta jaksoi istua pohjat läpi. Vapaa kassavirta kertoi sen, että yhtiö ei syö kassa kovin paljoa ja suunta oikea

Liikevaihdon kasvu tarvitaan jotta osake voi nousta

Alla kuva nettovelasta. Ja jos kassa ei sula (vaikka nettotulos on isosti tappiollinen) niin ei ole mitään hätää

10 tykkäystä

Kiitos, nuo on hyviä pointteja ja pitkälti just syitä miksi itsekin pitelen lapuistani tiukasti kiinni. En osaa nyt kovin kattavasti tähän jäsennellä ajatuksiani, mutta samaan aikaan noista monta kohtaa voi johtaa myös kurssin kääntymiseen laskusuuntaan. Näistä isoista dropeista ollaan viime aikoina saatukin makua, kun GLP-1 shortagen päättymistä on uumoiltu: reaktio suhteessa vaikutuksiin liiketoiminnassa on ollut aika överi - kertooko se kurssin yliarvostuksesta. Ja vaikka short squeezea odotellaan, on shorttien määrä pysynyt korkeana. Mun mielestä tämän hetken kurssiin on myös ladattu aika paljon odotuksia Q4 tuloksesta. Vaikka se todennäköisesti onkin hyvä, onko tarpeeksi hyvä markkinalle. Funda ja liiketoiminnan kasvu on tietysti hyvä perustelu kurssin kehitykselle, mutta voiko esim. viimeistä kolmea kuukautta perustella silläkään (1 kk +50%, 3kk +75%).

En tiedä, hieman nollapostaus. Kunhan pohdiskelen ja yritän keksiä syitä olla ostamatta lisää, ja karhuilla hieman huonolla menestyksellä.

2 tykkäystä

Ei, vaan uskoisin että on johtukut siitä ettei markkinat ole (vielä) ymmärtäneet mitä HIMS yrityksenä on. Varmasti paljon uusia omistajia, jotka eivät tiedä mitä omistavat. “Negatiivinen uutinen” → paniikki → kurssi dippaa → ostopaikka.

Nämä ovat kaikki olleet käytännössä nothingburgereita, niin pieni osa tuloksesta tulee noista. Amazon uutinen periaatteessa eri asia, mutta niille jotka caseen uskovat niin siinäkin dipissä oli erinomainen ostopaikka.

Jossain kohtaa tulevaisuudessa ei vastaavia mahdollisuuksia veivailla välttämättä enää tarjoilla. Ylläolevat kommentit allekirjoitan, nouseviin on riskipeliä veivailla. Jos positiokoko ei ole täysi voi kurssi karata hyvinkin nopeasti. Dippejä voi myös hyödyntää ostamalla hetkelliseen ylipainoon jos riskinsietokyky ja käteiskassa sen mahdollistaa.

Mielenkiintoisia aikoja edessä, etenkin kun on niin isosti shortattu.

7 tykkäystä

Super Bowl -mainoksen vaikutus. Aivan JÄÄTÄVÄ lisä Google-haussa. Aika-ikkunana 1 vuosi jos ei jaksa tarkemmin katsoa

50 tykkäystä

Ilmeisesti myös appin latausmäärissä kasvua app store sijoituksen perusteella (sijat 2. &. 4.)

https://x.com/himshouse/status/1888935157073072305?t=P0HAnsfWV4GSyutZcF8e7w&s=19

Ilmeisesti näkyvyys ei pääty yhteen kalliiseen mainokseen, vaan painavat ihan kunnon monikavaista mainontaa uudella(?) tapaa

https://x.com/Kross_Roads/status/1888754519711871355?t=1fEbw04YHo_-ZF5jz3moug&s=19

Shorteilla mahtaa pukata hikeä otsalle.

41 tykkäystä

Called it.

Joseph Carlsonin mietteitä Himsin Super Bowl mainoksesta:

3 tykkäystä

Hims & Hers arvostus karannut jo aika pahasti analyytikoiden antamista ennusteista (keskiarvo 29$/osake). Vuoden alusta otettu huolella etukenoa, josta osake noussut 85%. Kakkosella alkavalla osakehinnoittelulla (=Timo-taikurin hatusta vedetty arvo) voisi hypätä mieluusti kyytiin pienellä seurantapositiolla. P/E laukkaa jo lähempänä 100 (forward ~90). Aikamoisia odotuksia ladattu Hims & Hers -osakkeen ja yrityksen hinnoitteluun. Toteutuuko lähitulevaisuudessa “sell the news” -ilmiö vai lähdetäänkö tästä ottamaan aivan uusia kierroksia uusille arvostustasoille jää nähtäväksi. FOMO:n tuoksu jo leijailee ilmassa. Kunhan tässä tiivistin tämän hetken omia aatoksia :wink:

6 tykkäystä

HIMS on salkkuni suurin positio, mutta oon ollut mukana jo ennen näitä laihdutuslääkejäljitelmiä (vai mikä oiskaan oikea suomennos?).
Oonkohan mä ainoa, jota vähän huolettaa koko tämä osa HIMSin liiketoimintaa?

Näin pienellä fontilla ja parin sekunnin ajan oli varoitusteksti.

kuva

Kaikki ilmeisesti meni lakipykälien mukaan, mutta itse kyllä olen hiukan varpaillani. JOS jotain vakavia sivuoireita ilmenee ja se yhdistetään HIMSin tuotteeseen, ni onhan se nyt aika iso PR-kolhu, jos ainoa puolustus on sitten tuo mainoksen pieni teksti. “Kyllähän me siitä mainitsimme!”

Laihdutuslääkkeen avulla on saatu homma käyntiin kunnolla ja näkyvyyttä myös, mutta sama ovenavaus tuo myös riskejä. Vai onko kellään tähän mitään huojentavaa näkemystä?

2 tykkäystä