Hims&Hers kolmessa vuodessa kannattavaksi

Tässä vähän pohdintaa mustista joutsenista

3. maailmansota. Ei markkina häviä USA:ssa alta, vaikka maailmansotaa sodittaisiin

Internetti tuhotaan. On korvaavia verkkoja, esim. Cloudflare tarjoaa suojatun verkon käytännössä kaikkialle

Toimitusjohtajalla on poliittista suuntautuneisuutta, syntyy skandaali. Palestiinalaisasiat ovat CEO:n agendalla. Voi syntyä tilanne jossa HIMS:iä syytetään vasemmistoradikaalien tukemisesta.

Shorttaaja iskee väittäen, että yhtiön rahoja on käytetty palestiinalaisradikaalien tukemiseen.

Jatkakaa muut…

1 tykkäys

Seuraan sivusta, vaikka mieli tekisi ostaa. Itse valitettavasti odotan isompien toimijoiden vievän tämänkin markkinan, verkostovaikutustensa avulla.

Esim. Amazon on jo hivuttautunut markkinalle, fokus vielä enemmän lääkkeissä, mutta laajenee varmasti Hims&Hers suuntaan tarjoomassa.

Saa haastaa, miten Hims voittaa Amazonin mahdollisessa kilpailussa?

2 tykkäystä

Hyvä nosto @Poimija. Itse toivon, että kun terveydenhuolto on palvelubisnestä, niin Hims pystyy luomaan vahvan palvelubrändin. Kuluttaja haluaa yksilöllistä palvelua, ja tähän Hims pyrkii, on tuonut asian esille monesti. Palvelu muodostuu tuotteista + ammattilaisen antamasta asiantuntemuksesta. Jos olisin itse lääkäri, niin haluaisin rakentaa ihmisten hyvinvointia Himsin kanssa, en Amazonin. Koska Amazon teknologiayritys, pilvipalveluyritys, verkkokauppa. Sillä ei ole ainakaan vielä yrityskulttuuria terveydenhuoltoon. Jos Amazon saa jalansijaa, se voi yrittää hinnoittelulla kaataa Himsin. Mutta terveydenhuolto ja hyvinvointi ei ole puhdasta hinnoittelubusinesta. Jos Amazon ei onnistuu kaatamaan Himsiä, niin sitten ehkä haluaa haluaa ostaa sen pois markkinasta omaksi divisioonakseen.

4 tykkäystä

Lyhyt pohdinta, yritän ehtiä pidempään pohtia myöhemmin liiketoiminnan tulevaisuutta.

Lääke on ihanteellinen subscription-mallin tuote, koska käyttö on usein jatkuvaa, pakkaukset pieniä postittaa ja hintataso korkea. Nykymarkkinassa Hims varmasti porskuttaa vielä hyvin eteenpäin joitakin vuosia.
Mutta uusien indikaatioiden laajentaminen on vaikeaa, tarvitaan diagnostiikkaa jne. jota nykymalli palveluineen ei sisällä. Kompleksisuus ja riskit kasvavat.

USA:n terveysmarkkina on aivan erilainen kuin Suomessa, lääkkeiden hintataso on ollut todella korkea, jolla Hims jne ovat ratsastaneet.

Tämä tilanne tulee varmasti muuttumaan nykyisestä, kun markkinadynamiikka muuttuu kilpailun voimistuessa myös lääkkeiden verkkokaupassa Amazonin markkinalle tulon myötä.
Siten geneettisten lääkkeiden kilpailun voimistuessa en itse näe mahdollisena, että Hims pystyisi pitämään tavoitteen mukaista yli 70% myyntikatetta.
Brändi on mielestäni Hims:n ainoa vallihauta ja siksi jokin osuus kanta-asiakkaita varmasti jää, vaikka halvempia kilpailijoita tulisi markkinalle ja veisi hintatietoisemmat asiakkaat.
Teknologian tai tuotteiden osalta en ole havainnut mitään poikkeuksellista innovaatiota joka ei olisi 1-3 vuodessa kopioitavissa suuremman toimijan toimesta.

Itse olen lääkäri ja olen seurannut Hims&Hers tarinaa aika alusta saakka.
Ja lääkäri ei valitse asiakasta, vaan asiakas valitsee aina kanavan mistä hakee palvelun. Ei auta vaikka ammattilaisena haluaisin palvella Hims:n kautta, jos asiakas on Amazonin hallussa.
Siksi pitkän pelin voittaa Amazon, koska sekä Amazonin että etenkin Primen kattavuus on vain niin laaja:

”How big is Amazon Prime? In the United States, industry sources estimated a subscriber count of 153 million in 2021. In 2021, roughly 65 percent of all U.S. Amazon shoppers were Prime members, reflecting the service’s strong appeal to platform users.”

3 tykkäystä

Noin se on, edessä on markkinataisto jossa liikkeenjohdon ja hallituksen taitavuus ratkaisee. Kisa käydään kuluttajamarkkinassa, apuna käytetään varmasti tekoälyä sekä markkinan hahmottamisessa, että osana palvelun tuottamista. Itse olen paljon miettinyt tuota Amazonia, ja oletan että se tulee perässä, kopioi, mutta osa asiakkaista valitsee kuitenkin kiinnostavamman brändin, ja osa ei lainkaan halua Amazonin terveys/hyvinvointipalveluita - siis aika puhtaalta teknologia ja pilvipalveluyhtiöltä, jonka asiakasdata lienee ympäri maailmaa - ainakin tunne siitä on vahva .

2 tykkäystä