Humanitäärinen apu Ukrainalle - täällä voit osallistua

Mukana ollaan niin pussilla kuin sydämellä.

19 tykkäystä

Slava Ukraini! :ukraine::muscle:
Meidän taloudesta tuettu 2 x 50€ SPR kautta.

19 tykkäystä

Toivon, että auttajat osaavat varautua ja ovat valmiit auttamaan myös sitten, kun ukrainalaisia on enemmän maassamme!
Liian usein auttaminen lopahtaa ensimmäisiin kriisin aikoihin.
Eläköön Ukraina ja sen ponnistelut! :ukraine:

15 tykkäystä

Ukrainalaiset ansaisevat enemmänkin tukea, mutta aloitin nyt omalta osaltani liittymällä SPR:n Inderesin foorumin lahjoittajiin.

Samalla naistenpäivän kunniaksi osansa sai UN Women:

Ei muuten ole koskaan käynyt mielessäkään lahjoittaa rahaa millekään armeijalle, mutta hyvään käyttöön menevät varmasti nämäkin (EDIT: esikatselu näköjään ukrainaksi, sivu englanniksi):

Sijoitusfoorumilla kun ollaan, mitä luulette, onko kolme lahjoituskohdetta riittävä hajautus? :wink:

14 tykkäystä

Olen lahjoittanut kolmessa osassa, mutta vain ihan kymppejä ja toisaalta ajattelen, että jokainen eurokin on eteenpäin, jos euronkin lahjoittaa, niin se on jo hyvä homma. :slight_smile:

Lahjoitin nyt “toiminimeni” puolesta 20 euroa ja haastan kaikki yritykset mukaan lahjoittamaan tähän Inderesin keskustelufoorumin keräykseen. :slight_smile: Jos sillä Discordin olohuoneen porukalla ei ole omaa kerätystä, niin tervetuloa messiin - viimeksikin olitte niin hienosti mukana patakeräyksessä! :slight_smile:

24 tykkäystä

Yksi hyvä kanava lahjoittaa on myös tämä keräys, jossa Supercell lupaa tuplata kerätyt lahjoitukset miljoonaan euroon asti. Eli autat jokaisella lahjoitetulla eurolla kahden euron edestä.

https://supercell.benevity.org/community/fundraiser/180

Keräyksen tuotot kohdistetaan Punaiselle ristille, UNICEFille, YK:n pakolaisjärjestö UNCHR:lle ja International Medical Corpsille.

Itseä mietitytti aluksi Supercellin käyttämä alusta, joka ei ollut minulle ennestään tuttu, mutta Supercell on mainostanut linkkiä verifioiduissa sosiaalisen median kanavissaan ja Benevity on tunnustettu toimija, joten lahjoitin itse 150€ turvallisin mielin.

18 tykkäystä

Mukana ollaan tärkeän asian puolesta :ukraine:

12 tykkäystä

Punaiselle ristille laitettu 200€. Neljä päivää vielä lahjoitusaikaa jäljellä. Saataisiinko 40 000€ rikki?!

Edit. Linkki mukaan: {{ team.name }} | Suomen Punainen Risti

22 tykkäystä

Uudelleen mukana tässä keräyksessä. Lisäksi eläinsuojeluyhdistyksen kautta apua Ukrainan eläimille.
Make love, not war

11 tykkäystä

Osallistuin keräykseen. Slava Ukraini!

11 tykkäystä

Tuplasin panokset. Kurssit jo nousivat pohjista ja osinkoja kohta ropisee.
Nyt kaikki aktiivisesti hyvän ja tärkeän asian puolesta liikkeelle, prkl!

19 tykkäystä

Laitan tästä lähtien aina saman verran € SPR:n Inderes-tiimitilille Unkrainaan, kuin mitä laitan € auton tankkiin.

16 tykkäystä

Huomasin, että keräysaikaa oli pidennetty ja tavoitetta nostettu :+1: :+1:

Osinkokausi on käynnissä, haastan foorumilaiset uudelleensijoittamaan kevään osinkopotista itselleen sopivan summan keräykseen :pray:

39 tykkäystä

Upea haaste, joka varmasti aktivoi lisää lahjoittajia…näin kävi mm. itselleni :yellow_heart::blue_heart: Kiitos humaanista toiminnasta ja hienona esimerkkinä toimimisesta :heartpulse:

8 tykkäystä

Tässä 10.3. saldoa. Varmaan on kasvanut siitä paljon. Tiedoksi kaikille, että organisoitujen järjestöjen kautta annettu apu on todella tehokasta, 85-90% lahjoituksesta menee suoraan hätäapuun.

Nälänhätä uhkaa yli miljoonaa ukrainalaislasta

13 tykkäystä

Haaste on otettu vastaan. :sunflower:

9 tykkäystä

Kauan kesti yksi tankillinen, ensi viikolla tulee sitten enemmän ajoa.

11 tykkäystä

Itse olen varaillut air bnb:n kautta yksityismajoituksia eripuolilta ukrainaa. En tietenkään mene mutta rahat menee suurimmaksi osaksi perheille, mitä nyt alusta ottaa välistä. Itse olen valinnut kohteet niin missä asuttaisiin jonkun kotona ylimääräisessä huoneessa ja vuokraaja nainen, miehet tob.näk rintamalla

9 tykkäystä

Sivari-pasifistina on tullut annettua rahaa Ukrainan armeijalle. Joskus näitä arvokysymyksiä joutuu vaan miettimään vähän toisenlaisesta kantimesta. Myös SPR:lle on mennyt pientä tukea.

Taannoin ehdotin yhdessä taloyhtiön hallituksessa, että mitäs jos meidän taloyhtiökin osallistuisi talkoisiin hyväntekeväisyyden muodossa. Hallituksen jäsenet suunnilleen kuorossa vastasi, että ilman muuta. Päätettiin lahjoittaa tonni SPR:n kautta. Teknisesti homma meni niin, että päätös piti vielä hyväksyttää kevätyhtiökokouksessa. Harvoin on sielläkään mistään asiasta oltu noin yksimielisiä ja hallitusta kiitelty ideoistaan. Tuossa pieni vinkki, nyt kun näitä kevätkokouksia vielä osassa yhtiöistä on pitämättä. Paitsi että tehdään hyvää, niin tuollaisilla pienillä asioilla luodaan myös hienosti yhteishenkeä taloyhtiössä.

17 tykkäystä

Tämä on loistava idea. Levittäkää tätä kaikilla foorumeilla eteenpäin.

Taannoin ehdotin yhdessä taloyhtiön hallituksessa, että mitäs jos meidän taloyhtiökin osallistuisi talkoisiin hyväntekeväisyyden muodossa.

Pienistä puroista kertyy valtava virta. Amazon -joki muodostuu miljoonista pienistä puroista, jotka yhdistyvät joiksi ja joista muodostuu Amazon, maailman suurin joki. Itse annan joka palkasta johonkin tukitarkoitukseen pienen summan. 50 euroa kuussa ei kaada talouttani, mutta kun miljoona muuta ihmistä tekee saman, se tuntuu vastaanottavassa päässä.

Yksi vertailukohta. Suomen valtio antoi maaliskuussa 15 miljoonan euron edestä tukea Ukrainalle. Tämän jälkeen lähti vielä toinen tukipaketti. Vastikään luin, että yksityiset tahot ovat antaneet yli 50 miljoonaa euroa sodan alkamisen jälkeen. Tämä siis pelkästään Suomessa, jonka väkimäärä on 1% euroopan väestöstä.

8 tykkäystä