Hyväntekeväisyys

Jep, Pelastusarmeijan pata on nyt pystyssä ja pari ekaa lahjoitustakin tullut. Padan perustaminen kävi nopeasti, yritän sinne vielä muokata jonkun järkevän tekstin siihen padan kuvaukseen.

Olen padan perustaja ja jos joku haluaa ehdottaa kuvaustekstiin muokkausta, niin pingaa tai laita yyveetä. :sweat_smile:

Miten homma toimii:

Mene keräyssivulle ylläolevan linkin kautta ja klikkaa lahjoita nyt (näin lahjoitukseksi kohdentuu Inderesin pottiin). Syötä s-posti ja puhelinnumero (aiempien vuosien kokemuksen perusteella ei tule spämmiä). Tunnistaudu omaan nettipankkiisi ja suorita maksu. Omia yhteystietoja ei tarvitse täyttää, toki Pelastusarmeija näkee lahjoittajan. Viimeisellä sivulla voi laittaa nimen/nimimerkin, mitä käyttää Inderesin palstalla.

22 tykkäystä

Saataisiinko nuo “keräykset” jotenkin pinnattua fiksuun paikkaan jouluun/vuoden loppuun asti, jotta suurempikin ‘yleisö’ näkee ja ei floodautuisi esim kahvihuoneessakaan yleisen keskustelun alle.

@Yu_Gong1 ?

16 tykkäystä

Mainio juttu! :muscle:

Tuli mieleen, että pitäisikö lahjoittajakuntaa laajentaa Inderes-foorumin ulkopuolellekin kaikille “sijoittajille ja säästäjille”? Ainakin Twitterin puolella on hyvää yhteisöllisyyttä ja siellä olisi varmasti paljon potentiaalisia sijoittajamielisiä lahjoittajia. Monet varmasti samoja henkilöitä eri foorumeilla ja kanavissa, mutta ehkä sieltä lisäeurojakin saisi pottiin?

4 tykkäystä

En ole kovin vahvasti hyväntekeväisyysihminen, vaan uskon, että yhteiskunnan pitäisi ylläpitää vahva verokanta. Veroin kerätyt varat tulisi käyttää ihmisten hyvinvoinnin parantamiseen.

Olen kuitenkin vuosien varrella ollut kk-lahjoittaja ainakin Planilla, Syöpäsäätiöllä, Greenpeacella, WWF:llä, lipaskerääjänä SPR:llä ja tukenut paikallisia urheilijanuoria jne.

Lisäksi olen antanut korottomia pienlainoja (50-2500€) ja taloussuunnittelua tutuille, joilla on ollut tiukkaa. Yleensä jengi on maksanut hyvin takaisin, “luottotappiot” on joitakin kymppejä.

Lisäksi olen tukenut urheiluseurojen hankkeita, jotka vahvistavat niiden mahdollisuutta nousta suuremmiksi yhteisöiksi alueillaan esimerkiksi urheiluhallien rakentamisen tai vastaavan toiminnan kautta.

Lisäksi ostan parin urheiluseuran kausikortit vuosittain, vaikka en pääsisi paikalle peleihin. Ne edesauttavat paikallisyhteisön kehittymistä ja yhteenkuuluvuutta alueillaan.

14 tykkäystä

Kiitos Sami! Tämä on erinomainen idea. Kampanja luo yhteisöllisyyttä ja mahdollistaa hyvän tekemisen samalla! Hienoa! Toivottavasti tavoite saavutetaan ja se ylittyy. :slight_smile:

12 tykkäystä

Upeeta​:bangbang:Nyt vaan kaikki mukaan​:santa:t3::santa:t3:Osallistuttu!

Ps, kaffehuoneen jaosta puuttuu linkki, mitäs ootte mieltä, haastetaanko esim tuttuja nimimerkkejä foorumilta jne että saadaan homma mehevästi pyörimään ja näkyväksi poppoolle?

9 tykkäystä

Mahtavaa että otit asian hoitaaksesi @SamiK ! :partying_face:

Alusta on mukavan helppokäyttöinen ja lahjoitusten tekeminen vaivatonta. Nyt on kyse enää näkyvyyden hankkimisesta! :santa:

Mikäli tämä keräys onnistuu, voisimme ensi vuodeksi alkaa organisoimaan lahjoitustoimintaa hyvissä ajoin ja mm. äänestää lahjoituskohteesta. :sunglasses:

19 tykkäystä

Erinomaista! Joulupataan lahjoittaminen on itsellä ollut jo pidemmän aikaa joulun alla perinteenä, useampaan eri keräykseen nakkaillen. :smiling_face_with_three_hearts:

10 tykkäystä

@Verneri_Pulkkinen saanko luvan pinnata tän vai mitä ajattelit? Tää oli kova idea! Kiitos tästä kaikille jotka oli tätä suunnittelemassa :smiley:

25 tykkäystä

Mä kiinnitin tän nyt joulukuun puoleen väliin asti :slight_smile:

26 tykkäystä

Pitäisikö tälle tehdä oma pinnattu ketju (esimerkiksi Inderesin Joulukeräys 2021 tjsp.), jossa olisi vain esittelyt Joulun lahjoituskohteista ja linkit minkä kautta voi tehdä lahjoituksia. Täällä voisi olla keskustelut hyväntekeväisyydestä ja muu organisointi! Voi olla että jengi ei löydä tästä ketjusta lahjoituslinkkejä :sweat_smile:

19 tykkäystä

Toi on oikeastaan hyvä idea. Mä poistan ton pinnauksen ja Verneri voi raapustaa huomenna “hyvällä suomella” yhen ketjun aloituksen ja pinnataan se :slight_smile:

15 tykkäystä

Siihen ketjuun vielä se, ettei voi kuin Valvojat muokata/postata :slight_smile: Sitä ketjua voinee sit käyttää jokavuosi.

kuva

Tonttu jo rikki! Hyvä me :muscle:

23 tykkäystä

Jaaha, homma lähtikin jo rullaamaan ja avustuskohteet selvillä. Ihan mahtavaa :hugs:
Nyt vaan kaikki mukaan!

26 tykkäystä

Puolet jo kerätty! Vielä ehtii mukaan🥰

https://oma.pelastusarmeija.fi/joulupata-2021/12-5318

15 tykkäystä

Jokainen yksittäinenkin euro on tärkeä, olen melko varma joku läjäyttää tuonne vielä oikein ison potin. :slight_smile:


Tässä oli muutamia poimintoja sen enempiä miettimättä, käykääpä lahjoittamassa ja lähettämässä terkkuja! :slight_smile: :+1:

30 tykkäystä

Joo toi potti ylitetään, taatusti tenbäggeri :grin:

9 tykkäystä

Onnistuihan se, hieman hämäsi se, että missä vaiheessa terveiset jätetään, mutta ikkuna niille aukesi vasta maksusuorituksen jälkeen.

Tavoitehan oli tuo 5000 euroa, mutta kai keräys on kuitenkin auki senkin jälkeen vuoden loppuun asti!? Tässähän ehtii vielä monta kertaa lahjoittamaan :slight_smile:

9 tykkäystä

Ja voihan sitä summaa vielä muokatakin!

Uskomattoman hienoa, että porukka lähtee mukaan!

13 tykkäystä