Hyväntekeväisyys

Olen ollut jo vuosia Avustajakoira-Assistenthund ry:n kannatusjäsen, ja lisäksi lahjoittanut erikseen, esimerkiksi jouluisin, yhdistyksen toimintaan varoja. Tällaisen auttamisen olen kokenut mielekkääksi ja vaikuttavaksi.

Fyysisesti vammainen tai toimintarajoitteinen voi joutua odottamaan avustajakoiraa jopa kymmenen vuotta. Se on pitkä aika kenelle tahansa, mutta varsinkin sellaiselle, joka haluaisi elää itsenäistä elämää rajoitteistaan huolimatta. Jokainen koulutettu avustajakoira antaa jollekin mahdollisuuden turvallisempaan ja rikkaampaan elämään ja parempaan fyysiseen, henkiseen ja sosiaaliseen hyvinvointiin.

Avustajakoiratoimintaa voi tukea myös Invslidiliiton kautta.

9 tykkäystä

Tuossa olisi muuten hyvä idea! Ehkä joku yhteisön puolelta @Verneri_Pulkkinen @Antti_Jarvenpaa tai koodari @Yu_Gong1 ja itse pääjehu @Mikael_Rautanen kannattaa tägätä :slight_smile: Tämähän ei toki millään tavalla liity Inderesin ydinliiketoimintaan, vaan enemmänkin yhteisön puolelle.

70K aktiivista “yhteisönjäsentä” kun pistää 5€ per nuppi keskiarvolla, tulee 350K€ potti. Sillä nyt muutaman lahjan ostaa vähävaraisille.

E: Jos foorumilainen lahjottaisi yhteiskeräykseen, voisi siitä saada “ansiomerkin”, joka voisi houkutella isompaa joukkoa osallistumaan ja saada ns. “muiston”. Tämä ei tietenkään olisi minkään 100€ lahjoituksen takana, vaan vaikka ihan 5€ tjsp :thinking:

:medal_sports: Joulukeräys 2021 :medal_sports:

Seuraavana vuonna 2022 ja sitä rataa.

E; Tein kyselyn kahvihuoneen puolelle. Sen tulos antanee jotain osviittaa. Inderesin kahvihuone (Osa 3) - #5878 käyttäjältä N.K

28 tykkäystä

Hieno& kaunis ajatus, että 70K jäsentä osallistuisi. Jos 7000 jäsentä osallistuu, niin lupaan ja vannon kautta mörököllin, että tuplaan lahjoitussummani kaikkiin kohteisiini.

5 tykkäystä

Onhan se nyt selvää, ettei 70 000 jäsentä osallistuisi :smiley: Nämä “aktiiviset jäsenet” kun taitavat olla ns. " viimeisen vuoden aikana " sisään kirjautuneena käyneet. ( Vai oliko viimeisenä 6kk?)

Eihän se summa koskaan ole se pääasia, vaan se idea ja ele. Olisin ilonen jos 999, minun lisäkseni osallistuisi.

7 tykkäystä

Niinkuin ennen vanhaan televisiossa, en tosin
Muista mikä oli ohjelman nimi, mutta meni jotenkin näin: " RimaPoika haastaa kaikki foorumilaiset mukaan keräykseen, osakekaupan minimi välitysmaksun hinnalla"
Näin modernisoituna…
Ja olikohan juontajana Mika Jenytin

3 tykkäystä

Kannatettava ajatus, olisin mieluusti mukana sopivalla summalla porukalla kerättävään hyväntekeväisyyspottiin.

4 tykkäystä

Lopetin kirkollisveron maksun, kun alkoi näyttää siltä, että paikalliselle yhteisölle siitä ei ollut enää juurikaan hyötyä.

Firmani tekee vuosittain pienen lahjoituksen MLL:lle. Paitsi komea nimi, sillä on myös konkreettista tomintaa “omalla kylällä.”

8 tykkäystä

Pelastusarmeijan Joulupadan sähköinen versio Nettipata lienee helpoimmasta päästä osallistua erilaisille (netti)yhteisöille. Se on ollut toiminnassakin jo monena jouluna. Siellä sitten eri yhteisöt voivat “leikkimielisesti” kilvoitella keskenään, mikä porukka kerää isoimman potin. 10% kuluihin, loput vähäosaisille.

Mitään omia keräyksiä en nyt ainakaan laittaisi pystyyn jo rahankeräyslupien yms. takia eikä ehkä olisi niin helppoa avustuskohteestakaan sopia.

13 tykkäystä

Tuo Joulupata muuten oli juuri se, jonka olen jo vuosia sitten eri nettifoorumeilla bongannut. Näyttää varsin näppärältä ja kohdekin erinomainen:

https://oma.pelastusarmeija.fi/joulupata-2021

6 tykkäystä

Tää vaikuttas asialliselle.

Löytyykö kellään kokeneemmalta yhteisön jäseneltä tahtotilaa laittaa keräystä pystyyn?

2 tykkäystä

Työt vähän häiritsee, omaa toimintaa just nyt, mutta jos löytyy esim suora linkki mihin voi lahjoittaa tms, jonka voisi jakaa niin hommahan pyörähtäs hyvin käyntiin, eikä tarvita mitään rahankeräys lupia, mulle käy mikä kotimainen kohde vaan, minkä porukka valitsee​:santa:t3::christmas_tree:ps myös tuo N K :n ehdotus hyvä jos inden väki väsäis jonkun perinteeksi muodostuvan systeemin, valittaisiin jokavuodelle uusi kohde​:santa:t3::santa:t3:

3 tykkäystä

https://hyvajoulumieli.fi/
Tälläinen myös löytyi, jossa suora linkki maksua varten, eiköhän tää kasaan saada, kaffe huoneelta ei nyt vielä isoo herätystä tullut, itse en taida osata haastetta ym väsätä, eiköhän sellainenkin henkilö täältä löydy​:christmas_tree::santa:t3::christmas_tree::santa:t3:

5 tykkäystä

Juurikin mielestä apua tarvitaan eniten silloin, kun katastrofi vie elämisen edellytykset. Pitää toimia silloin, kun apua tarvitaan nyt tässä ja heti.

Juurikki jätti soittopyynnön SPR:n toimistolle, jos vaikka heitä kiinnostaisi antaa meille ns. syntymäpäivälahjakoodi, jolla pysytään ajan tasalla, missä euroissa meidän keräyksemme etenee.

Eiköhän meille järjesty mahdollisuus laittaa rahaa sekä maailman hätään SPR:n katastrofirahaston kautta, että Hyvä Mieli -joulukeräykseen suomalaisille lapsiperheille.

Palaillaan asiaan.

PS. Katariinan riehuessa New Orleansissa porukat ovat kertoneet, että ainoastaan paikallinen Red Cross pystyi toimimaan heti. Viranomaisten piti ensin politikoida viikko pari, onko maksajana kaupunki, osavaltio vai liittovaltio.

Nyt Juurikki lupaa, että jokaiseen vähintään 20 euron dokumentoituun lahjoitukseen yllä mainittuun kohteeseen Juurikki panee euron kaupan päälle. Ikinä ennen Juurikki ei ole ollut näin innokas lahjoittamaan muutamaa satasta (max tonni) SPR:n katastrofirahastoon.

18 tykkäystä

En tiedä lasketaanko tätä mutta tasapainotan omaa pikkuporvarimeininkiä tukemalla jenkkien ja brittejen vasemmistoliberaaleja tubettajia Patreonissa… tosin ovat kasvaneet niin suosituiksi että tienaavat varmasti enemmän kuin minä… mutta itse pidän tätä hyväntekeväisyytenä! Hah

https://youtube.com/c/ShaunandnotJen

Joulupadan keräykseen löytyy nyt linkki:

”Mihin lahjoitetut rahat käytetään?
Joulupadasta saatavat varat jaetaan ruokana, vaatteina ja lahjakortteina kotimaan vähäosaisille lapsiperheille ja muille vähävaraisille ja syrjäytymisvaarassa oleville ihmisille Pelastusarmeijan toimipisteissä eripuolella Suomea.”

https://oma.pelastusarmeija.fi/joulupata-2021/12-5318

Voihan keräyksiä olla useampikin ja jokainen sitten lahjoittaa sinne, minne haluaa.

37 tykkäystä

@Juurikki on tehnyt hyvää työtä hyvän asian eteen, kiitos :hugs:

Minun mielestä paras keräyskohde olisi vähävaraiset suomalaiset perheet. Eräällä toisella foorumilla osallustuin viime vuonna vastaavaan keräykseen, mutta en enää löytänyt, mikä se oli. Joka tapauksessa julkinen keräys johon pääsi liittymään mukaan.

Koitan selvittää.

5 tykkäystä

Hyvä Joulumieli -keräys kohdistuu vähävaraisille suomalaisille lapsiperheille.

On hyvä antaa mahdollisuus valita, mihin lahjoittaa. Itse Juurikki suosii SPR:n Katastrofirahastoa, mutta hyviä valintoja molemmat.

7 tykkäystä

Kiva idea! Olisi hieno osoitus yhteisön voimasta, jos saadaan kokoon lahjoitus. Itse osallistuisin mukaan ehdottomasti - en siis Inderes Oyj:n nimissä vaan yhteisön jäsenenä muiden joukossa :slight_smile: ja varmasti meiltä muitakin löytyy jos yhteisö tällaisen tempauksen saa aikaan. Jonkun/joidenkin pitäisi vain ottaa jämäkkä organisoijan rooli ja tehdä osallistuminen kaikille halukkaille selkeäksi ja helpoksi… miten @Juurikki @Cavalet @SamiK jos olette jo lähteneet asiaa selvittelemään? Pelastusarmeija näköjään saatiin jo pystyyn :smiley:

@Verneri_Pulkkinen puhuu usein yhteisönrakennuksesta curling-termein, laittaka te kivi liikkeelle niin me harjataan jään pintaa :curling_stone: :broom:

30 tykkäystä

SPR:n Katastrofirahaston Inderesin keskustelufoorumin virtuaalinen säästöpossu saadaan pystyyn huomenna perjantaina, kun on enemmän aikaa asiaa hoitaa - ja SPR ehtii vastata Juurikin kysymyksiin.

10 tykkäystä

Hienoa :hugs:
Vielä on kesken selvitys, mihin keräykseen toisella foorumilla osallistuttiin. Palaan asiaan kun tiedän :slightly_smiling_face:

4 tykkäystä