Tällainen osui Linkedln:ssä silmiin.
Hieman tietoa Suttons Groupista:
Tuli vastaan tällänen lyhyt JPM-analyysi Hyzonista, joka julkaistu viime kuussa. Oikeella ylhäällä PT ei ainakaan osunut ihan tälle päivälle (olettaen että 22. Dec. on ikäänkuin deadline tälle targetille). Pitempää peliähän tässä katotaan kuitenkin tälläisellä osakkeella.
Mielestäni oikein hyvä juttu Hyzonille on tuo arvio Aasian vetymarkkinan suuruudesta verrattuna muiden maanosien vastaavaan, huomioiden Hyzonin panostuksen esim. Kiinaan.
Ajattelin vain tuoda esille tämän jos jotkut kokevat mielenkiintoiseksi saada isompien tekijöiden näkemyksiä asiaan.
Edit. Joo, tarkotetaan siis vuotta 2022 tolla price targetin deadlinella😄 Tätä se tekee ku herää neljän maissa töihin…
Se Dec-22 taitaa tarkoittaa joulukuuta 2022 eli hyvin on aikaa kurssilla nousta
Olihan tuo Manchinin päätös olla tukematta demokraattien BBB -pakettia pettymys, mutta asioita voidaan toki edistää muillakin tavoin. Sanoisin että FCEV autoille on lähivuosina hyvin tilausta.
Biden wants 50% of all new vehicles sold in 2030 to be EV or plug-in hybrid models but has not endorsed California’s plan to phase out new gasoline-powered light-duty vehicles by 2035.
“17% of new trucks in 2030 will run on hydrogen, EU believes.” Kuulostaa hyvältä Hyzonin näkökulmasta
“Similarly, a coalition of big vehicle manufacturers including Daimler, Honda and Hyundai committed to deploy 100,000 fuel cell trucks by 2030 to support the “decarbonisation of the European transport sector.””
Tuolla coalitionissa myös Hyzon mainittu.
Hyvä tiivistelmä euroopan tehtaan tämän hetkisestä toiminnasta ja jotain jatkostakin.
Kuullostaa ihan hyvältä.
Mulla sellanen muistikuva että tää 6,2 on teknisesti hyvä tukitaso. Luulis kohta shorttien murtuvan jos ei mee tosta kunnolla alaspäin.
Suttons on yhteistyössä myös Ryze Hydrogenin kanssa. Kolmen vuoden sopimus. Suttons kuljettaa Rysen tuottaman vedyn. Olisiko tässä ketjussa paikka vielä yhdelle kumppanille, eli Hyzonille? Mielenkiintoisia aikoja. Kyllähän vetyä kuuluisi kuljettaa vetyrekalla.
Onko tätä vieläkin shortit painaneet alaspäin? Näkeekö mistään viimeajan tilastoja näistä?
Ja tuon päälle sitten vielä koko dark poolin shorttailu. Reippaasti päälle puolet koko volasta ollut shortteja lähiaikoina.
Joo, mikään ei tule olemaan tässä vihreässä siirtymässä helppoa, halpaa eikä yksinkertaista. Vedyn varastoitavuus ja kuljetettavuus tosiaan tuo lisää mahdollisuuksia siihen, että missä ja milloin sitä vetyä tuotetaan ja käytetään. Mielestäni tältä osin se muistuttaa fossiilisia polttoaineita. Se auttaa tasaamaan vedyn hinnan kausivaihtelua. Jyrkkä ehkä ja muut jossittelut päälle tietenkin. Toki lienee sille syynsä olemassa miksi Fortumin Uniper miettii suolakaivosten sopivuutta vedyn säilömiseen.
Sähkönhinnan kausivaihtelu tulisi saada kuriin, mutta se ei taida onnistua vielä pitkään aikaan. Luin otsikon, että sähkönmyyntiyhtiöt eivät välttämättä enää tulevaisuudessa tarjota kiinteähintaisia sähkösopimuksia, joka altistaa kaikki korkeille sähkölaskuille. Kesäisin on kyllä halpaa sähköä tarjolla, mutta kaikki säästöt menee talvikuukausina jolloin hinta on saattanut nousta 10x. Se lienee kuljetusyhtiöille tekemätön paikka. Foorumin kannalta oleellinen kysymys on sekin, että vähentääkö se suomalaisten saunomista
Tällä vetyjunalla on jo vähän kiire, koska poliittinen riski fossiilisten kanssa kerkesi jo perkelöitymään. Onneksi Hyzonin kaltaisten toimijoiden avulla Euroopan satamat ja lentokentät on mahdollista vetyistää kohtalaisella aikataululla, joka omalta osaltaan parantaa logistiikan tilannetta.
Tuolla linkki hollanninkieliseen artikkeliin jossa ilmeisesti otsikonmukaista sisältöä. Vaikeaa kääntää tuollaista nettilehden artikkelia, mutta niin kuin kommenteissakin mainitaan niin mahtaakohan Holthausen puhua vain Euroopan toimituksista…
Edit: sainkin käännettyä
GO!Mobility 3 - Hyzon.pdf (1,2 Mt)
How Is there a great deal of interest in H2 trucks in the
(international) transport world?It’s overwhelming. Not only from Europe, but also beyond. The orders are pouring in. Around 80 hydrogen trucks are planned for this year. That is almost double compared to last year. I say Be honest that we may not meet that schedule due to the stagnating material, parts and raw materials supplies as the aftermath of the corona pandemic. Based on the written orders, production can accelerate to 200 to 300 H2 trucks next year to be used in the coming year grow to 2,000 units. For now, sales are concentrated on the EU. An exception concerns the delivery of 1,500 heavy hydrogen trucks to New Zealand. These will be delivered in parts between now and 2026. Within Europe, orders are pending for Austria, France, Spain, Finland, the United Kingdom, Scotland and not to forget Germany. The German sales market is developing exponentially.
Suomikin taas mainittu!
Mun mielestä hyvin selvästi puhutaan pelkästään tämän euroopan tehtaan tuotannosta joten hyzonin 85kpl kokonais tavoite tänä vuonna tultaisiin ylittämään reilusti.
[$HYZN] Canaccord Genuity analyst Jed Dorsheimer initiates coverage on Hyzon Motors with a Buy rating and announces Price Target of $12.