Pettymys ettei myyntiä vielä ollut. Toki jos ne myynnit näkyy sit Q3 niin väliäkös tuolla jos lapussa pysyy kiinni ja mitään suurta negatiivista ei ilmene… Saattaa hetkellisesti taas tippua mut katsotaan miten markkinat reagoi… joka tapauksessa pitkällä tähtäimellä uskon et tuosta 8usd hinnasta noustaan ja muuten vaikuttaa hyvältä ja lupaavalta.
Itse toivoin jotain myyntejä jo Q2 ajalle, mutta niiden puuttuessa toi -0.1 EPS oli kyllä aika positiivinen yllätys eli aika pienellä turskalla siellä mennään, mikä on erittäin hyvä merkki kyllä. Rahaakin riittää mukavasti kassassa kasvua varten. Kuten hyvin sanoit, niin ei paljon tarvitse myyntiä olla Q2, kun ollankin plussan puolella äkisti
Omasta mielestäni tuo oli jo tiedossa Hyzonin päässä (forumista en tiedä), ellei tämä ole uusi tuon edellisen tiedotteen lisäksi. Vai nostivatko nyt uudelleen framille Q-infon yhteydessä?
"The truck, built on a 2022 Freightliner Cascadia chassis, is expected to have 600 peak horsepower and a range of up to 400 miles. Because of those specifications, the truck can be placed into TTSI’s existing operations, hauling up to 82,000lbs gross combined vehicle weight (GCVW), a standard load for TTSI, and taking advantage of the public heavy-duty hydrogen refueling station in Wilmington, CA, nearby TTSI’s Long Beach Custom’s House operations.
The trial will mark TTSI’s first experience with a zero-emissions vehicle capable of 400 miles range.
“Deploying the truck in real operations was a key requirement for us,” said Vic LaRosa, president of TTSI. “TTSI’s trucks run 18-20 hours each day, hauling heavy loads. Hyzon’s FCEVs provide the quick refueling and high performance necessary to meet these operational needs”
Jos tuosta Hyzonin voimalinja selviää puhtailla papereilla niin kypsää on tekniikka. Lähtökohdat on kyllä hyvät, Hyzonin tekniikalla olevia busseja toimitetaan aussilaiselle kaivosyhtiölle. Bussi operoi haastavissa olosuhteissa, mm. kesällä viima puhaltaa viileähkössä yli 40 C asteen lämpötiloissa. Ennen toimituksia bussi selvitti 15tkm kestotestin.
Kannattaa huomioida että pressä on vaihtunut vasta ~1300 osaketta, ja eilen esimerkiksi voluumia oli 1,24 miljoonaa osaketta. Noin pienen määrän perusteella on mahdoton sanoa sulkeeko kurssi plussalle vai miinukselle tänään.
Enemmän ehkä spekulaationa oli että miten tuon Q2:sen ohella avaa. Eihän tässä kukaan oraakkeli ole. Jos ei premarketissa isot pelaajat ole iskemässä laitaan niin luottoa riittää ja numerot eivät ole ketään säikäyttänyt, olisi tuo premarketissa jo osittain näkynyt. Eri asia miten markkinapäivä itsessään kehittyy osakkeen osalta. Premarketin osalta pystyn sanomaan vain että todennäköisesti tuonkin volyymin pohjalta aukeaa plussalla, se mitä se on klo 16:45 on jo sitten eri asia
Ihan hyvältähän tämä näyttää mutta kyllä mulla se fokus on tonne 2023 ja eteenpäin kun liikevaihtoa alkaa tulemaan kunnolla. Ensi vuonna pitäisi tulla vielä markkinalle se uusi 350kW kenno, joka tietysti mahdollistaa enemmän tehoa ja raskaampia sovellutuksia.
in last 6 months, backlog under contract or MOU grew from 40m to 83m, expect to grow further, uptake in europe and australia. 3 heavy trucks delivered since middle of july. announced this morning, agreement with TSI in california for class 8 fuel cell truck commencing in Q4 this year.(muokattu)
cash on hand 500m
domestic US production facilities expected to be fully operational in 2022.
FCF positive by 2024
cash on hand in excess of 500m and no debt. cash will be used to expand globally.
Driving experience feedback: Silent ride, superior acceleration Total cost of ownership parity with diesel in state of California and Europe with incentives Investment in Raven SR, hydrogen from municipal waste
“We believe our stock’s downward movement completely unwarranted and that our stock is undervalued compared to peers”
Ei tällaisen kanssa voi stoppareita käyttää, jos ei ole tarkoitus treidata. Jos ei päivän, niin viikon sisään kurssi voi heitellä ±20%.
Maanantaina on voittajafiilis kun stoppari pelasti laskulta ja tiistaina sekä keskiviikkona seuraa kuinka hinta karkaa ostotoimari toisen jälkeen. Oho ei tää ollutkaan mun päiväkirja.
Jos ei ole lainkaan liikevaihtoa raportoitavaksi, niin ei sitä ihan helpolla osarista keulimaan lähdetä. Ja tänään taitaa muutoinkin taas vety punertaa ihan rapeasti
Pitikö tämän kvartaalin räjäyttää liikevaihtopotti? No ei - ainakaan omasta mielestä. Markkinareaktiosta en sano mitään, sillä ne ovat viime aikoina olleet mitä olleet. Mikään ei kuitenkaan pidemmän aikavälin kasvustrategiassa ole muuttunut ja yhtiön ohjeistamat näkymät ovat edelleen erittäin positiiviset. Tällä kvartaalilla kustannukset olivat alhaiset ja tappiokin itse asiassa yllättävänkin pieni. Sanotaan, että ainakin vähintään siedettävällä tasolla, ellei hyvälläkin. Kuten yhtiö itsekin ohjeisti, alkaa seuraavien kvartaalien tuloksissa oikeasti näkymään mustaa valkoisella. Ja sitten…
Tuosta kuvasta tuli hämärästi mieleeni eräs dokumentti.
Siinä käsiteltiin nimen omaan vetyä avaruusrakettien polttoaineena, koska se on nykyistä menovettä kevyempää ja mahdollistaisi painavampien rakettien lähettämisen avaruuteen.
Ei ollut turvallisuuden vuoksi ainakaan silloin ko. teknologia käytössä.
Mahtaako Hyzon olla rakettien kanssa missään tekemisissä esim laitteiston kehityksessä yms.?
Jos ei niin tietääkö kukaan mikä yritys näitä vety-raketteja kehittää yhteistyössä Nasan kanssa?
Haetko siis nyt sukkuloissa käytettävän polttoaineen kehitysasioita (niissä yleensä Hydratsiiniä), vai mitä? Päärakettimoottoreissahan käytetään nestemäistä vetyä ja happea (ET:ssä), kun taas SRB sisältää ammoniumperkloraattia.
En ole kuullut että Hyzonia kiinnostaisi kehittää sukkuloiden polttoainehommia.
Edit. ajattelin lähinnä Nasan raketteja, taisi SpaceX joissain ainakin olla tankkaukset metaanilla vedyn sijaan…