Hyzon Motors - Vetyvallankumous raskaalle liikenteelle

Pettymys ettei myyntiä vielä ollut. Toki jos ne myynnit näkyy sit Q3 niin väliäkös tuolla jos lapussa pysyy kiinni ja mitään suurta negatiivista ei ilmene… Saattaa hetkellisesti taas tippua mut katsotaan miten markkinat reagoi… joka tapauksessa pitkällä tähtäimellä uskon et tuosta 8usd hinnasta noustaan ja muuten vaikuttaa hyvältä ja lupaavalta.

Minusta täs on hyvä meininki :relaxed:

5 tykkäystä

Itse toivoin jotain myyntejä jo Q2 ajalle, mutta niiden puuttuessa toi -0.1 EPS oli kyllä aika positiivinen yllätys eli aika pienellä turskalla siellä mennään, mikä on erittäin hyvä merkki kyllä. Rahaakin riittää mukavasti kassassa kasvua varten. Kuten hyvin sanoit, niin ei paljon tarvitse myyntiä olla Q2, kun ollankin plussan puolella äkisti :slight_smile:

19 tykkäystä

Olikos tämä vanha tieto vai uusi. Jenkeissä testiin asiakkaalle rekkaa.

14 tykkäystä

Omasta mielestäni tuo oli jo tiedossa Hyzonin päässä (forumista en tiedä), ellei tämä ole uusi tuon edellisen tiedotteen lisäksi. Vai nostivatko nyt uudelleen framille Q-infon yhteydessä?

3 tykkäystä

Ovat sanoneet että ensimmäiset asiakaskokeet alkavat Q4, mutta nyt tuli käsittääkseni ensimmäistä kertaa tarkempaa tietoa asiakkaasta, kestosta jne.

3 tykkäystä

Ja hyvinhän tuo koe alkaa jo Q3sen aikana? :smiley:

Laitoin toiselle puolelle kurssireaktiota Q-infoon, positiiviselta ainakin vielä näyttää:

3 tykkäystä

On kyllä raakaa menoa:

"The truck, built on a 2022 Freightliner Cascadia chassis, is expected to have 600 peak horsepower and a range of up to 400 miles. Because of those specifications, the truck can be placed into TTSI’s existing operations, hauling up to 82,000lbs gross combined vehicle weight (GCVW), a standard load for TTSI, and taking advantage of the public heavy-duty hydrogen refueling station in Wilmington, CA, nearby TTSI’s Long Beach Custom’s House operations.

The trial will mark TTSI’s first experience with a zero-emissions vehicle capable of 400 miles range.

“Deploying the truck in real operations was a key requirement for us,” said Vic LaRosa, president of TTSI. “TTSI’s trucks run 18-20 hours each day, hauling heavy loads. Hyzon’s FCEVs provide the quick refueling and high performance necessary to meet these operational needs”

Jos tuosta Hyzonin voimalinja selviää puhtailla papereilla niin kypsää on tekniikka. Lähtökohdat on kyllä hyvät, Hyzonin tekniikalla olevia busseja toimitetaan aussilaiselle kaivosyhtiölle. Bussi operoi haastavissa olosuhteissa, mm. kesällä viima puhaltaa viileähkössä yli 40 C asteen lämpötiloissa. Ennen toimituksia bussi selvitti 15tkm kestotestin.

Road warrior: Hyzon Motors passes durability test for Australian mining company, delivering the world’s first hydrogen-powered coach fleet - Hyzon Motors

Nämä on näitä juttuja miksi rahani olen yhtiöön sitonut.

32 tykkäystä

Kyllähän osari jonkun verran on vakuuttanut, kun preessäkin 5pinnaa jo taulussa.

10 tykkäystä

Kannattaa huomioida että pressä on vaihtunut vasta ~1300 osaketta, ja eilen esimerkiksi voluumia oli 1,24 miljoonaa osaketta. Noin pienen määrän perusteella on mahdoton sanoa sulkeeko kurssi plussalle vai miinukselle tänään.

28 tykkäystä

Enemmän ehkä spekulaationa oli että miten tuon Q2:sen ohella avaa. Eihän tässä kukaan oraakkeli ole. Jos ei premarketissa isot pelaajat ole iskemässä laitaan niin luottoa riittää ja numerot eivät ole ketään säikäyttänyt, olisi tuo premarketissa jo osittain näkynyt. Eri asia miten markkinapäivä itsessään kehittyy osakkeen osalta. Premarketin osalta pystyn sanomaan vain että todennäköisesti tuonkin volyymin pohjalta aukeaa plussalla, se mitä se on klo 16:45 on jo sitten eri asia :smiley:

5 tykkäystä

Ihan hyvältähän tämä näyttää mutta kyllä mulla se fokus on tonne 2023 ja eteenpäin kun liikevaihtoa alkaa tulemaan kunnolla. Ensi vuonna pitäisi tulla vielä markkinalle se uusi 350kW kenno, joka tietysti mahdollistaa enemmän tehoa ja raskaampia sovellutuksia.

16 tykkäystä

Copypaste toisaalta Hyzon earnings callista

  • in last 6 months, backlog under contract or MOU grew from 40m to 83m, expect to grow further, uptake in europe and australia. 3 heavy trucks delivered since middle of july. announced this morning, agreement with TSI in california for class 8 fuel cell truck commencing in Q4 this year.(muokattu)
  • cash on hand 500m
  • domestic US production facilities expected to be fully operational in 2022.
  • FCF positive by 2024
  • cash on hand in excess of 500m and no debt. cash will be used to expand globally.
  • Driving experience feedback: Silent ride, superior acceleration Total cost of ownership parity with diesel in state of California and Europe with incentives Investment in Raven SR, hydrogen from municipal waste
  • “We believe our stock’s downward movement completely unwarranted and that our stock is undervalued compared to peers”
54 tykkäystä

Ei tällaisen kanssa voi stoppareita käyttää, jos ei ole tarkoitus treidata. Jos ei päivän, niin viikon sisään kurssi voi heitellä ±20%.

Maanantaina on voittajafiilis kun stoppari pelasti laskulta ja tiistaina sekä keskiviikkona seuraa kuinka hinta karkaa ostotoimari toisen jälkeen. Oho ei tää ollutkaan mun päiväkirja.

23 tykkäystä

Yleensä tää on heitelly sen -20% per viikko ainaki lähiajat

4 tykkäystä

Jos ei ole lainkaan liikevaihtoa raportoitavaksi, niin ei sitä ihan helpolla osarista keulimaan lähdetä. Ja tänään taitaa muutoinkin taas vety punertaa ihan rapeasti :thinking:

11 tykkäystä

Odota vaan seuraavan kvartaalin liikevaihdon kasvuprosentteja. Kohti äärentöntä ja sen yli.

12 tykkäystä

Pitikö tämän kvartaalin räjäyttää liikevaihtopotti? No ei - ainakaan omasta mielestä. Markkinareaktiosta en sano mitään, sillä ne ovat viime aikoina olleet mitä olleet. Mikään ei kuitenkaan pidemmän aikavälin kasvustrategiassa ole muuttunut ja yhtiön ohjeistamat näkymät ovat edelleen erittäin positiiviset. Tällä kvartaalilla kustannukset olivat alhaiset ja tappiokin itse asiassa yllättävänkin pieni. Sanotaan, että ainakin vähintään siedettävällä tasolla, ellei hyvälläkin. Kuten yhtiö itsekin ohjeisti, alkaa seuraavien kvartaalien tuloksissa oikeasti näkymään mustaa valkoisella. Ja sitten…

30 tykkäystä

Saa liputtaa, jos katsoo aiheelliseksi.

Tuosta kuvasta tuli hämärästi mieleeni eräs dokumentti.

Siinä käsiteltiin nimen omaan vetyä avaruusrakettien polttoaineena, koska se on nykyistä menovettä kevyempää ja mahdollistaisi painavampien rakettien lähettämisen avaruuteen.
Ei ollut turvallisuuden vuoksi ainakaan silloin ko. teknologia käytössä.

Mahtaako Hyzon olla rakettien kanssa missään tekemisissä esim laitteiston kehityksessä yms.?

Jos ei niin tietääkö kukaan mikä yritys näitä vety-raketteja kehittää yhteistyössä Nasan kanssa?

6 tykkäystä

Haetko siis nyt sukkuloissa käytettävän polttoaineen kehitysasioita (niissä yleensä Hydratsiiniä), vai mitä? Päärakettimoottoreissahan käytetään nestemäistä vetyä ja happea (ET:ssä), kun taas SRB sisältää ammoniumperkloraattia.
En ole kuullut että Hyzonia kiinnostaisi kehittää sukkuloiden polttoainehommia.
Edit. ajattelin lähinnä Nasan raketteja, taisi SpaceX joissain ainakin olla tankkaukset metaanilla vedyn sijaan…

8 tykkäystä

Jotakin sellaista, en muista tarkalleen.
Vety taisi siinä olla nimenomaan kaasun muodossa, jos muistan oikein.

Kevyempää se kuitenkin oli, mut todella räjähdys herkkää. Toistaiseksi.

2 tykkäystä